Avto
29 ogledov

Dilema kolesarjev - luknja ali izsiljevanje

Poškodovana cesta B. E.
Luknjo na cesti avtomobil prevozi sicer glasno, a običajno brez posledic. Če se pred luknjo, kolesnicami ali na kako drugače poškodovanem cestišču znajde kolesar, pa je nadaljnje dogajanje lahko smrtno nevarno.

Najsi gre za kakšno starejšo kolesarsko stezo v mestu ali za cesto izven naselja, vsak, ki več časa preživi na kolesu, verjetno velikokrat naleti na odseke, ki so za kolesarja zelo nevarni, pa bi jih kakšen avtomobilist še opazil ne bi. Posledice pomanjkljivega vzdrževanja zaradi krčenja sredstev pa postajajo vse bolj očitni in za kolesarje v prometu nevarne, kar nenazadnje v svojem nedavnem poročilu opozarja tudi evropska organizacija za varnost v prometu ETSC.

"Kaj pa naj drugega, kot da kršim predpise na takšni za kolesarje izredno nevarni cesti?", se je pridušala bralka ob poslanih fotografijah z ljubljanske Zaloške ceste. "Če želim obvoziti te kraterje, tvegam, da me pregazi kakšen tovornjak, ki jih je na tej cesti brez kolesarske steze ogromno. Včasih mi ne preostane drugega, kot da iz bližnjega križišča speljem že pri rdeči luči na semaforju in tako nevaren odsek prevozim, še preden me dohitijo ostala vozila."

PREBERITE ŠE:

Smrt sedemletne deklice po nesreči na cesti Vojnik - Šmartno pri naselju Konjsko je vnovič na najbolj tragičen način opozorila, kako nevarna je za kolesarje lahko slaba in prek vseh mer dotrajana infrastruktura. Deklica je zapeljala v večjo udarno jamo na neurejeni bankini in padla, ob tem pa utrpela usodne poškodbe. Policija sumi, da je nesreči botrovalo neustrezno vzdrževanje cestišča.

Slaba cesta kosi kolesarje

Primeri, ko policija med vzroki za nesrečo navaja tudi slabe ceste, so pogosti. "V letu 2014 se je zgodilo 55 prometnih nesreč, v katerih se je en udeleženec hudo telesno poškodoval, 18 pa lažje. V prvem polletju letošnjega leta se je zgodilo 27 prometnih nesreč, v katerih sta se dva udeleženca hudo telesno poškodovala in devet udeležencev lahko," je za Žurnal24 pojasnil Drago Menegalija iz Generalne policijske uprave (GPU). 

 

"Najpogostejši vzrok prometnih nesreč s smrtnim izidom v letu 2014, v katerih so bili povzročitelji kolesarji, je bila nepravilna stran in smer vožnje (4), neprilagojena hitrost (3) in neupoštevanje pravil o prednosti (2)," še pravijo na GPU, kjer poudarjajo zbranost in previdnost kot ključni sestavini vožnje na kolesu. Ter seveda uporabo varnostne čelade, tudi pri odraslih.

A kolesarske nesreče s kolesarjem kot povzročiteljem imajo tudi drugo plat. "Policija šteje, da je kolesar povzročitelj nesreče tudi, če pade zaradi visokega pločnika ali luknje sredi ceste," opozarja Josip Rotar, predsednik mariborske kolesarske mreže, ki poudarja pomen strpnosti med vsemi udeleženci v prometu.

Naletite na nevarno luknjo? Pokličite policijo!

Kaj pri policiji predlagajo kolesarjem v primerih, da zapeljejo na odsek s slabim cestiščem? "Vsem udeležencem svetujemo, da upoštevajo postavljeno prometno signalizacijo. Kljub temu pa se lahko zgodi, da je vozišče tako poškodovano ali onesnaženo, da ne omogoča varne vožnje in obstaja nevarnost padca oziroma nevarnost za udeležence cestnega prometa. V teh primerih naj udeleženci takoj obvestijo policijsko postajo ali pokličejo na 113."

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 39
  • zdrej 14:04 15.julij 2015.

    Potem maš policajke in policaje. Hitro prijavit da tam policaji seksajo na javnem mestu! :-)

  • zdrej 14:00 15.julij 2015.

    V MB imajo kolesarji na cesti v določenih odsekih čisto enakovrednost z avtomobilisti. P.S. Preračunaj koliko ti uničiš asfalt z avtom (da ne govorim o kakem težjem) in koliko kolesar. Da ne boš govoril bedarij. Pri nas se je ...prikaži več cesta dobesedno sesedla, in določene ovinke si lahko vozil v avtomatskem načinu (avto je sam zavijal, kot vlak). Tega vsekakor niso naredili klesarji.

  • zdrej 13:54 15.julij 2015.

    Danes zjutraj se kolesar ustavil, pa sploh ni bilo semaforja. Ustavil sem tudi jaz in ga spustil. NE vem kje ti živiš. Predvidevam da LJ.