Avto
34 ogledov

Dirkanje po ledu z KTM X-bovi

Dirkanje po ledu z KTM X-bovi
1/64
Žurnal24 main
V okolici Gradca smo se na zamrznjenem jezeru pod nadzorom inštruktorjev preizkusili v adrenalinski vožnji z dvosedežniki KTM X-bow.

Superauto club Burya že tretje leto v svoje kroge vabi ljubitelje bencinskih hlapov in hitrih avtomobilov, in v ta namem njegovi člani večkrat letno obiščejo dirkališče kjer varno preizkušajo svoje vozne sposobnosti in sposobnosti ekskluzivnih testnih vozil (v ponudbi imajo med drugim tudi ferrari scuderio, lamborghini gallarda in KTM X-bow). Na enem takšnih dogodkov smo se v okolici Gradca po zamrznjenem jezeru preizkusili v vožnji po čez z dvosedežniki KTM X-bow.

Tovrstna adrenalinska vožnja je povsem varna, saj imaste na jezeru zelo velike izletne cone, hitrosti pa prav tako niso toliko visoke, da bi bile nevarne. Vožnja po ledu pa predstavlja velik užitek zaradi nenehnega iskanja stika s podlago in vožnje po idealni liniji, za tovrstno vožnjo pa ni potrebno imeti veliko dirkaškega znanja.
Miran Kacin, inštruktor

Recept: zadnji pogon, nizka teža, gume z žebljički in zavita trasa
Dirkanje po zaledenelem jezeru zahteva dovolj debelo ledeno ploskev, na dvosedežnikih pa tudi posebne gume z žebljički, ki zagotavljajo boljši stik s podlago. Zaradi nizke teže in velike zmogljivosti motorja je plin kljub temu potrebno dozirati zelo previdno, saj prekomeren pritisk na stopalko vselej rezultira v vožnji počez. Ampak ravno to je del užitka, ki ga tovrstna vožnja pomeni.

X-bow že na meji superšportnika
KTM kot znamka je znana po izdelavi motociklov, lkjub temu pa so se pred leti odločili za izdelavo t.i. fun car vozila, štirikolesnika, za osnovo kateremu služi varnostno preizkušen Dallarin monokok iz ogljikovih vlaken, tehnika pa je audijeva. Zanj je značila uporaba velike količine lahkih kilogramov zaradi česar je masa ostala zelo majhna in se ginblje od 785 do 825 kilogramov odvisno od različice. Za pogon skrbi sredinsko nameščen audijev  2.0-litrski TFSI motor z 177 kilovati (240 KM), pogon pa je ročnega šest stopenjskega menjalnika speljan na zadnji kolesni par. Pa še zanimivost: prednji in zadnji difuzor sta izdelana iz aluminija in nimata zgolj lepotne funkcije, saj pri 200 km/h vozilo ob tla pritisneta z dodatnimi 200 kilogrami, X-bow pa razen mehanske zapore diferenciala nima nobene stabilizacijske elektronike. Največja hitrost tako znaša 217 km/h, stotico na digitalnem merilniku pa preseže v vsega 3,7 sekunde. S tem se lahko torej meri z vsaj še enkrat močnejšimi športnimi kupeji, ki pa le redkokdaj zagotavljajo toliko užitka.

Torej če sklenemo misel- Hitrosti, ki smo jih dosegali so bile le okoli 70-80 km/h ampak bolj kot to je predstavljal užitek lovljenje zadnjega konca vozila skozi vožnjo v ovinek (driftanje) in iskanje idealne linije in stika s podlago na ravnem. Tovrstna vožnja pa ni le zabavna in varna, ampak je tudi zelo poučna, saj pridobljeno znanje pride prav tudi v vsakdanjem prometu, na primer, kako ukrotiti, če vozilo na zaledenelem cestišču zanese.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.