Avto
16 ogledov

Dizli bodo lahko svinjali za 50 odstotkov več

Izpuh Andrej Leban
Nova pravila za merjenje izpustov dizelskih motorjev v realnih pogojih, ki jih je v sredo sprejel evropski parlament, so predvsem zmaga avtomobilske industrije, so razočarani okoljevarstveniki.

Države članice EU so oktobra dosegle dogovor, da so vrednosti iz merjenj izpustov, opravljenih v realnih pogojih, lahko sprva dvakrat višje od vrednosti laboratorijskih testov. Po 28 mesecih od začetka veljavnosti nove zakonodaje pa bi bilo še sprejemljivo, če bi bile vrednosti merjenj v realnih pogojih za 50 odstotkov višje od laboratorijskih testiranj.

S tem bi proizvajalci avtomobilov pridobili čas za prilagoditev novim pravilom. Po podatkih Evropske komisije vrednosti testov na cesti v povprečju za štirikrat presegajo dovoljene vrednosti na laboratorijskih merjenjih.

EU želi uvesti testiranje izpušnih plinov v realnih pogojih poleg sedanjih laboratorijskih testov, saj slednji pogosto ne pokažejo realnih izpustov, poleg tega jih je moč prirediti.

To je pokazal tudi škandal v zvezi z nemškim proizvajalcem Volkswagen, ki je priznal, da je v svoja vozila z dizelskim motorjem vgrajeval programsko opremo za prirejanje rezultatov merjenj izpušnih plinov, piše STA.

Pri slovenskem društvu za sonaravni razvoj Focus so ocenili, da je Evropski parlament podlegel pritisku držav proizvajalk avtomobilov in se strinjal z oslabitvijo omejitve za emisije dušikovih oksidov iz novih dizelskih avtomobilov.

Mesta bodo sicer prisiljena prepovedati dizle

"Iz tega škandala obstaja samo en izhod - v letu 2017 je potrebno narediti pregled fleksibilnosti v novem testu in zagotoviti, da so najkasneje do leta 2021 vsi dizelski avtomobili na cesti v skladu s pravili Euro 6. Dokler se to ne zgodi, ne bo nihče dizelskih avtomobilov smatral za čiste in mesta bodo prisiljena, da jih prepovejo v skladu z EU standardi kakovosti zraka," je dodala Katarina Otrin iz društva Focus.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 10
  • popokatopetl 09:11 05.februar 2016.

    Ameri imajo seveda precej masla na glavi. Ampak "čisti" evro dizli žal res spuščajo mnogo več NOx in PM kot one ameriške mašine. Predvsem pa bi nas morala skrbet umazanost zraka v naših mestih, ne ameriških.

  • endrug 08:15 05.februar 2016.

    In ti? Ločuješ odpadke, a na področju sociale si očitno za vsemi sesalci.

  • maresem 07:31 05.februar 2016.

    Ameri naj prvo pometejo pred svojim pragom in s cest sterajo tista njihova jajca s 5000ccm in več, ki res svinjajo okolje.