Avto > Dosje Avto
1925 ogledov

Kje v Evropi lastniki na domači polnilnici najceneje polnijo e-avto

Subvencija za električni avto Andrej Leban
Primerjava o tem, kje v Evropi je elektrika za domače polnjenje električnega avta najcenejša. V raziskavo vključena tudi Slovenija.

Po obdobju slabše prodaje se trg električnih avtov (BEV) po Evropi spet krepi.V prvem letošnjem četrtletju je prodaja BEV vozil skupno zrasla za 23,9 odstotka v primerjavi z istim obdobjem lani. Največjo rast so zabeležili v Nemčiji, kar 38,9-odstotno. To je tudi posledica sprememb pri davčni politiki, ki je zdaj znova bolj v korist BEV pogonu.

Debate o tem, ali je oziroma sploh kdaj bo čas za električno gnan avto, med potrošniki ne pojenjajo. Doseg z enim polnjenjem in nakupna cena sta že leta dva poglavitna dejavnika, ki odvračata ljudi od večjega zanimanja, pa čeprav so glede obojega proizvajalci e-vozil v zadnjih nekaj letih naredili že velike izboljšave.

Eden najmočnejših argumentov v prid električnim avtov pa je, da je lahko vsakodnevni strošek za energijo tudi za okoli 70 odstotkov nižji kot v primeru avtov z motorji na notranje zgorevanje, torej na bencin ali dizel.

Vendar pa je dejanska cena polnjenja vezana na več dejavnikov, od modela BEV avta do lokacije polnjenja in metodo. Poleg tega so tu še drugi dejavniki, kot so različne stopnje obdavčitev in trošarin, vrsta virov energije v posamezni državi, stroški uporabe omrežja, vremenske okoliščine, okoljevarstvene politike ...

Proti vzhodu praviloma cenejše

Pri podjetju Switcher, kjer so specializirani za različne primerjave glede stroškov vzdrževanja vozil, so naredili podrobnejšo raziskavo o tem, koliko običajen uporabnik e-avta v Evropi plača za 100 kilometrov poti. Raziskava je zanimiva, ker avtorjev niso zanimale hitre polnilnice na poti, temveč klasično polnjenje na domači počasni polnilnici. Ta možnost polnjenja je eden glavnih motivov za tiste, ki razmišljajo o avtu na nov tip pogona.

Kakšne so torej razlike v ceni električne energije, ki jo kot alternativo naftnim derivatom uporabljajo vozniki pri vsakodnevnem polnjenju za isto količino prevoženih kilometrov. Podatke so zbrali pri lokalnih ponudnikih energije. Države so razvrstili od najdražje do najcenejše. 

Ena od ključnih splošnih ugotovitev je, da so bogatejše evropske države z večjim deležem električnih vozil na cesti običajno tudi najdražja za njihovo uporabo.

Najdražja za polnjenje je tako Nemčija, kjer kilovat elektrike na domači polnilnici v povprečju stane 0,39 evra, 100 kilometrov poti 7,06 evra, polnjenje vzorčnega električnega avta pa bi stalo 25,73 evra. Med najdražjimi državami so še Danska, Irska, Belgija in zanimivo Češka. 

Najceneje pa električni avto praviloma v državah vzhodne in srednje Evrope. Najceneje takšne avte polnijo v Turčiji, tam kilovat energije stane le šest centov, 100 kilometrov stane 1,11 evra, polna baterija pa 4,05 evra. Zelo poceni so tudi Gruzija, Kosovo, Bosna in Hercegovina, Črna gora, Madžarska in Srbija, kaže primerjava.

Slovenija je med 38 državami Evrope po najdražji elektriki uvrščena na kar ugodno 22. mesto med Luksemburg in Norveško. Kilovat energije po ugotovitvah Switcherja pri nas v povprečju stane 0,20 evra, za 100 kilometrov poti bi v povprečju zadostovalo 3,59 evra. Vzorčni avto bi imel polno baterijo za 13,09 evra. 

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • 4krogci 12:17 19.junij 2025.

    Kot bi jansisticna zalega to komentirala: mi smo najdrazji 😂😂😂

  • Brittanyoi_8549 07:04 19.junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

Sorodne novice