Avto
36 ogledov

Dostavil bo zlepa ali zgrda

1/31
Žurnal24 main
Štirikolesni pogon ni pogost pojav med minibusi, dostavniki ali kamperji. A nekateri želijo prav to – vozilo, ki jih bo ne glede na svoje dimenzije in maso dostavilo tja, kjer bi obupal že marsikateri avtomobil.

Težkokategornik v kategoriji lahkih tovornih vozil fiat ducato je v svojih različnih izvedenkah stari znanec cest, z Dangelovim 4x4 pogonom pa po novem posega tudi tja, kjer je konkurentov le peščica. No, pravzaprav sta glavna prav njegova brata trojčka, peugeot boxer in citroën jumper, ki ju po potrebi prav tako lahko poganja Dangelov sistem.

Od običajne različice sta testnega ducata (35L furgon PLH2) navzven ločila le dva centimetra, kolikor je višja oddaljenost od tal. Tudi zato od 5,998 m dolgega vozila z medosno razdaljo 4,035 m težko pričakujemo vožnjo po naluknjanih brezpotjih. A pogon, ki je stalno vklopljen in na zadnji par koles razporeja do 40 odstotkov moči, praviloma zadostuje za spolzke, zasnežene ali neasfaltirane poti, ki marsikdaj zavijejo v breg. To lahko zapišemo na podlagi mučenja, ki smo mu ga bili pred časom priča na poligonu, le da je namesto ducata takrat glavno vlogo imel 4x4 boxer. Davek zadnjega diferenciala je dodaten žvižgajoč hrup, ki se med vožnjo prenaša v potniško kabino. Zaradi pogona vozilo nima ESC sistema.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Z B-kategorijo

Ducato lahko skupaj prevaža do 3.500 kilogramov. A je potrebno med vožnjo vsaj sprva pošteno paziti na dolžino vozila, k sreči so tu parkirni senzorji. Testnikov tovorni prostor je bil nekoliko preurejen, saj je imel bočni okni in tri dodatne sedeže, ki pa so bili zelo nizko postavljeni. Za bočna drsna vrata zaležane mišice ne bodo dovolj, zadnja se lahko odprejo pod kotom 180 stopinj.

Udobje iz limuzine, položaj iz delovnega stroja
Več kot le zgledno je poskrbljeno za voznika, začne se z zračno vzmetenim sedežem, nadaljuje z elektronsko klimatsko napravo, alarmom, tempomatom, centralnim zaklepanjem, Blue&me sistemom … Grajo si zasluži položaj za le po višini nastavljivim volanskim obročem, saj je drža prisiljena, povrh se med sukanjem volana v čevlje zadeva del volanskega zgloba. Z odlaganjem najrazličnejših pripomočkov ne bo nikoli zadrege, iz sredinskega sedeža je mogoče hitro urediti priročno mizico.
 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Konjenice premalo

Vgrajeni 2,3-litrski motor s 88 kW je očitno premalo, če bi želeli izkoristiti vse dovoljene dimenzije in mase tovora, primanjkuje mu prožnosti. Med testom se je s praznim tovornim prostorom zadovoljil z med 10,5 in 11 litri porabe, kar je povsem zmeren rezultat. Podvozje je logično precej trdo nastavljeno, a prazen zadek prek neravnin poskakuje manj, kot bi pričakovali.

Osnovna izvedenka 4x4 ducata je vredna 42.665 evrov, nekaj dodatne opreme s predelavo je ceno dvignilo na slabih 46 tisočakov. Vendar bodo stranke, ki nameravajo poseči po njem, verjetno dodale še kar nekaj bankovcev za zahtevne nadgradnje po lastnih željah.

Podatki o vozilu (fiat ducato 2,3 multijet 120 4x4)
Motor: dizelski, štirivaljni, 2287 ccm
Največja moč in navor: 88 kW (120 KM) pri 3.500 vrt./min, 320 Nm pri 2000 vrt./min
Zmogljivosti: 150 km/h, 15,2 sek od 0 do 100 km/h
Poraba: 10,9 l/100 km
Dimenzije (D x Š x V) (v mm): 5.998 x 2.050 x 2.542, medosna 4.035
Masa: 2.125 kg
Tovorni prostor: do 15 m3
Cena: 42.665 evrov (osnovni) / 45.975 evrov (testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.