Avto
249 ogledov

Država prodaja svojega edinega ferrarija

Ferrari california
1/4
FURS
Finančna uprava prodaja praktično novega zaseženega ferrarija. Izklicna cena deluje ugodno, država pa z načinom prodaje skrbi, da bodo morebitni kupci ohranili določeno zasebnost. So v Sloveniji sploh kupci za te avte?

Kot smo v preteklosti že pisali, ima Finančna uprava (Furs) že nekaj časa v eni od svojih garaž parkiranega ferrarija californio, ki ga je zasegla, potem ko ga je njegov lastnik uvozil iz tujine, a ga ni uspel niti registrirati niti homologirati. Državi se je namreč zdelo za malo, da je šel v nakup tako dragega avta, ni pa poravnal dolga, ki ga je imel do nje.

Več let je trajal pravdni postopek o usodi rdečega lepotca, ki pa je bil očitno uspešen za državo.

Sedaj je california na prodaj in to po izklicni ceni 140.000 evrov. Za ta denar bo kupec dobil praktično nov športni avto z le 1.050 kilometri na števcu, kolikor je trajala pot od Nemčije do Slovenije. Notranjost je v rjavem usnju, ima rdeče varnostne pasove, karbonske vložke in vse ostale pritikline. 

Čeprav je nov, 33-odstotkov cenejši

Pred petimi leti je bil avto vreden 210.000 evrov, takratna cenitev avtomobila pa je bila zelo lahka, saj so na Furs pridobili originalno fakturo nemškega trgovca. Sedanja cena je postavljena z ozirom na starost in ohranjenost avtmobila, je za Žurnal24 pojasnil Stojan Glavač iz Furs.

Kupe-kabrioleta poganja 4,3-litrski V8 motor s 338 kW (460 KM) moči, menjalnik pa je sekvenčni sedemstopenjski. To pomaga do hitrosti vse do okoli 310 km/h in pospeška do prve stotice pod štirimi sekundami. Avto ima tudi dirkaške keramične zavore. Junija so opravili celotni servis in avtu nadeli tudi nove pnevmatike, čeprav verjetno stare niso bile prav obrabljene, a jih je pestil datum izdelave. 

Po ključe le s kovčkom. Polnim denarja.

Furs z zbiranjem ponudb pričakuje le resne interesente, zato so tudi pogoji za sodelovanje kar ostri. Med drugim mora ponudnik za sodelovanje ponuditi varščino v višini 10 odstotkov izklicne cene (14.000 evrov), dražba pa poteka po načelu videno-kupljeno. Garancije ne ponujajo, tudi reklamacij ne bo sprejemla. Furs se tudi nima namena zapletati z raznimi krediti in lizingi, saj za avto zahteva gotovino.

Pisne ponudbe s potrebnimi dokazili zbirajo do 7. septembra, dva dni kasneje bo odpiranje. Kot pojasnjuje Glavač, so v primeru ferrarija raje kot po načinu javne dražbe šli v prodajo s ponudbami v kuverti, saj na ta način želijo pritegniti tiste kupce, ki se morda ne bi želeli javno izpostavljati, zaradi česar je lažje ohraniti anonimnost, še posebej, če ponudbo odda prek odvetnika. Prav tako Furs zaradi specifičnega postopka pričakuje manj taktiziranja, ko nekateri morebitni kupci čakajo na drugi narok in s tem precej nižjo izklicno ceno.

Iščejo le med domačimi bogataši

Novi avtomobili ranga okoli 140 tisočakov in več so v Sloveniji zadnjih nekaj let po uvedbi davka na luksuz in tudi gospodarske krize postali sila redki, če že, potem kupci raje naredijo obvoz s tujimi tablicami, s čimer se izognejo visokim domačim davščinam.

Pri Furs sicer glede na zanimanje v prvih dneh po objavi oglasa na Bolha.com ne dvomijo, da bodo dobili ustrezne ponudbe. Niso pa očitno poskrbeli za to, da bi dobili ponudbe tudi iz tujine, kjer je ljubiteljev, ki si tudi dejansko lahko privoščijo ferrarija, precej več.

Glede na to, da se pet let stare rabljene californie na portalu Mobile.de prodajajo tudi za "le" okoli 100.000 evrov, teh avto pa je na evropskem prodajnem trgu razmeroma veliko, bi kandidate, ki so pripravljeni ponuditi toliko višjo ceno za nerabljen avto, kot si je to zamislil Furs, veliko prej pričakovali iz tujine.

Če s ceno ne bodo zadovoljni, si pri Furs pridržujejo pravico, da dražbo razveljavijo. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1