Avto
144 ogledov

Drznejši in bogatejši CX-5 želi še bolj zagreti Slovence

Mazda CX-5
1/17
Saša Despot
Mazdina uspešnica druge generacije CX-5 je že dospela v Slovenijo, z bogato opremo in občutkom premium gradnje znova diha za vrat nemškim premijskim srednje velikim suvom. Cena za nič kaj skromno opremljeno se sicer prične pri 23.990 evrih, a kupci imajo z razlogom veliko raje tiste z nasprotnega konca cenika.

Mazdo CX-5 smo pred kratkim že preizkusili v Španiji. Ugotovili smo, da gre za oblikovno evolucijo, ki je precej prečistila poteze avta in ga naredila bolj športnega. Tudi v sami konstrukciji ni ničesar revolucionarnega, saj za kaj takšnega nimajo pri Mazdi najmanjšega razloga - njihova Skyactiv filozofija lahke gradnje in povezave med posameznimi sklopi podvozja in pogona še zdaleč ni izčrpana, o čemer priča tudi G-vectoring sistem, ki ga je CX-5 dobil po zgledu modelov mazda6 in mazda3. Naj ponovimo, da gre za tehnologijo, ki pripomore k manjšemu premikanju teles potnikov v avtu med vožnjo, saj motor in podvozje v vsakem trenutku sodelujeta na način, da je tresenja čim manj. Mazda je edini proizvajalec na svetu, ki je šla v takšne podrobnosti pri navezi med strojem in človekom.

Izboljševanje občutka na sto in en način

V primerjavi s staro CX-5 je veliko novega v potniški kabini, pa čeprav vse deluje zelo znano. Nov je volan, sedeži so precej pridobili na udobju, sredinska konzola je bolj dvignjena, zaslon infozabavnega sistema pa je postavljen višje in tako bolj intuitiven za voznikov pogled. Celotna obdelava že na prvi pogled deluje kakovostno, zelo veliko poudarka so dali na zvočni zatesnitvi potniške kabine pred notranjim in zunanjim hrupom.

Novost je tudi HUD projekcijski zaslon, ki podatke usmerja kar na vetrobransko steklo. Niso pozabili niti na udobje zadaj, sedežem sta dodani možnost izbire naklona in ogrevanje, tu so reže za prezračevanje in USB polnilci. Prtljažnik meri po novem malenkost več in sicer 505 litrov.

Pri Mazdi radi omenijo, da so edini proizvajalec, pri katerih je polni LED serijski, v višjih stopnjah opreme se napredni žarometi tudi prilagajajo različnim situacijam v prometu. Tudi drugih asistenčnih sistemov je veliko, avto je pridobil najnovejši hišni radarski tempomat (po novem pri avtomatikih s stop&go funkcijo) ter ostalo tehnologijo za brezskrbno vožnjo (skupaj za varnost skrbijo dva radarja, kamera in ultrasonični senzorji), ki nas je prepričala že v prenovljeni mazdi6.

Motorji so štirje. 2,0-litrskemu bencinarju s 121 kW (165 KM,  različici z avtomatikom malce šibkejši) bo družbo čez nekaj mesecev naredil še 2,5-litrski prav tako atmosferski motor (145 kW/194 KM), ki ima tehnologijo izklapljanja valjev. Večino tržnega deleža pa bosta pobrala 2,2-litrska prisilno polnjena dizla v različicah s 110 in 131 kilovatov moči (150 in 175 KM). Pri močnejših izpeljankah je 4x4 pogon serijski. Avtomatski menjalnik ima šest prestavnih razmerij.

Mazda CX-5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Mazda CX-5 glede na dolžino in opremljenost konkurira širokemu krogu avtov, kot so honda CR-V, toyota RAV4, jeep cherokee, VW tiguan, kia sportage, ford kuga, hyudai tucson, nisan x-trail, … Da, seznam je res dolg, pa sem niso všteti še niti predstavniki znamk BMW, Land Rover, Volvo, Audi ...

Ampak saj to so premijci, zakaj bi poleg tlačil mazdo CX-5? Dokaz je že sama struktura Mazdinih kupcev, ki ne iščejo najcenejšega avta, temveč takšnega, ki za svoj denar ponuja največ. Zato pri uvozniku radi povedo, da za vstopno opremo (emotion - 23.990 €) v praksi sploh ni zanimanja, pa čeprav ima pri zdajšnji generaciji denimo že LED žaromete s pranje, tempomat, G-cvectoring, asistenta za speljevanje …

Tudi naslednja stopnja (challenge od 26.190 € - lita platišča, dvoobmočna klima …) je doslej prepričala manj kot petino kupcev, medtem ko glavnino prodaje dosegajo z najbogatejšimi tremi opremami attraction (od 30.190 €), revolution (od 31.990 €) in revolution top (od 36.990 €). Pri slednji je serijski najmočnejši dizelski ali bencinski motor, avtomatika in vsa napredna varnost in udobje, tudi BOSE zvok.

Čeprav so preskoki med posameznimi razredi razmeroma nizki, pa je malo manevrskega prostora pri ločenem dodajanju nekaterih dodatkov, kot so denimo asistenčni pripomočki. Povprečen CX-5 prejšnje generacije je stal med 31 in 32 tisoč evrov, pri novem je cena primerljivo ali bolje opremljenega avta zrasla za okoli tisočaka.

CX-5 je poleg manjšega brata CX-3 glavno Mazdino orožje tako v Evropi kot v Sloveniji. Letos naj bi prodali kar 240 CX-5 oziroma največ doslej.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • MihaMB 12:15 08.junij 2017.

    Me prav zanima, če je MAZDA pri dizelskih motorjih rešila problem prehajanje nafte v motor pri nezadostnem čiščenju DPF filtra...o tem ni nič kaj zapisanega, lastniki Mazd pa vedo o čem govorim...Mazda je navadna kanta, bolj pokvarljiva, kot so bili včasih jugeci...