Avto
685 ogledov

DS5 je tisti pravi citroën

Citroën DS5
1/18
Boštjan Tacol
DS5 je vroč avto, verjetno najbolj ekstravaganten ta hip v razredu izpod 50 tisoč evrov. Želite neznansko vpadljiv avto, ki je s hibridnim pogonom tudi zelo zmogljiv? Kupite ga, uživali boste. Želite uporaben avto za dobro ceno? Izognite se mu v velikem loku.

Citroën je po mnenju mnogih z DS5 po dolgih letih končno spet izdelal avtomobil, po katerih je slovel dobršen del minulega stoletja. Je nesramno drzen s svojo obliko, ki nase sesa poglede velike večine mimoidočih, je tehnološko napreden in tudi zelo udoben ter ima mestoma težko razumne rešitve. Ni torej čudno, da je hibridna različica postala protokolarno vozilo novega francoskega predsednika Françoisa Hollanda.

Umeščanje tretjega modela premium znamke DS v katerikoli avtomobilski oblikovni razred je jalovo početje. Je preveč svojstven. Če odmislimo petvratno zasnovo, še najbolj ustreza oblikovnemu jeziku "shooting brake", katerega glavni prvini sta nizka silhueta in poudarjen prtljažni del. Na 4,5 metra dolžine se gnete polno dovršenih detajlov, ki lahko zapolnijo ure opazovanja, dodatni paket kroma in črnine na testniku pa še nekaj dodatnih minut.

Gumbki, gumbki ...

Notranjost je … ja, vesoljska. Velik in malce prisekan volan je še najbolj običajen kos avtomobilskega interierja, vse ostalo bi prej sodilo v Nasino ladjo za pot na Mars. Rdeče obarvani in deloma digitalizirani merilniki, brezštevilni gumbi vseh mogočih oblik, kombinacija usnja, ki krasi tudi armaturno ploščo, in ogromno aluminija. Privlačno na pogled, mestoma pa malce manj na otip, ko prsti zaidejo na področje nekakovostne plastike. Denimo pri premikanju vrtljivega gumba za upravljanje infotainmenta.

Citroën DS5 | Avtor: Boštjan Tacol Boštjan Tacol
Ergonomija je zadnja stvar, na katero so mislili oblikovalci notranjosti. Preglednost tudi naprej je milo rečeno slaba, odlagališča so pičla, stekla se dvigujejo le prek stikal na osrednjem grebenu in to zahteva vajo. Nato oči pod stropom opazijo še dodaten roj gumbov, med katerimi so denimo mesto našli tisti za upravljanje HUD-zaslona, kar trije (!) pa so namenjeni odpiranju senčnikov za trodelno stekleno streho. Trije motorčki, trikrat več možnosti, da bo nekega dne šlo kaj narobe. Skratka, raj za ljubitelje pritiskanja na gumbke, pekel za tiste, ki si želijo preprostosti.

Škoda, da niso vsaj majcenega gumba dodali še zunaj na prtljažnih vratih, ki jih je tako mogoče odpirati le s ključem ali iz notranjosti. Bolj modni kot berljivi dodatek je analogna ura nad stikalom za zagon pogona.

Zmogljiv in varčen pogon

Sedeži so udobni, nekoliko visoki, voznikov tudi masira, prostora za bolj skromne je dovolj, za razvajene predsednike oziroma prestolonaslednike pa ga ni niti spredaj niti zadaj. V prtljažniku še najmanj. Hibridni DS5 ni avtomobil za družine, saj električni pogon nad zadnjimi kolesi oklesti prostornino na vsega 325 litrov.

Pogonski sklop je znan že iz peugeota 3008 HYbrid4 ali 508 RXH. Kombinacija dizla s 120 kilovati za sprednji par koles in elektromotorja s 27 kilovati je tudi v praksi dovolj za nagla pospeševanja, a je treba pred tem izbrati režim delovanja sport. Režim auto deluje v prid ugodni porabi, ki pa na našem testu s povprečjem okoli 6,5 litra ni bila izjemna. Dá se seveda tudi precej nižje, z veliko "jadranja" zgolj na elektriko, a takrat gre po cesti po polžje. Režim ZEV, v katerem avtomobil kakšen kilometer deluje le na elektriko, je namenjen tihemu nočnemu prihodu v domačo garažo, 4WD pa pride prav na spolzkih podlagah.

Za Citroën je DS5 presenetljivo trdo nasajen avtomobil, saj se neravnine zaradi manka hidravličnega podvozja čutijo in slišijo, tudi zaradi 18-palčnih platišč na testniku, ki v kombinaciji z ogromnima sploščenima izpuhoma drugim vlivata spoštovanje na cesti. Je pa zato lega zelo zanesljiva, avto vztraja na začrtani krožnici kljub dejstvu, da mehki volan ni namenjen filigranskemu sekanju ovinkov.

Menjalnik šibki člen

Z robotiziranim menjalnikom  v takšni zasnovi se nismo in se ne bomo mogli sprijazniti, pa če ga pri PSA še tako gladijo in dograjujejo. Preprosto deluje prepočasi, luknje med prestavljanjem so podobne odmorom za kavo, a brez užitka. Največ zadovoljstva tako ponujajo dolga cestna križarjenja, tudi zaradi zvočne zatesnitve.

DS5 nas je prevzel. Da, všeč nam je bil kljub številnim vroče-hladnim občutkom, saj je ne glede na vse pod črto to avtomobil, ki zelo štrli iz povprečja, v katerem avtomobilske znamke kar tekmujejo, da imajo v svoji paleti čim bolj uniformirane modele, med katerimi ločuje le še malokdo.

Hkrati se nam zdi petica v dosedanji paleti DS najbolj dovršena. In takšnim ljudem je tudi namenjena, samozavestnim, tistim, ki želijo okolici oddajati jasne signale, da so drugačni, napredni in ekološko ozaveščeni. 107 gramov CO2 na kilometer za takšen avtomobil pač ni kar tako. Nikar pa naj se njegovi vozniki ne slepijo, da bodo kdaj vloženi denar privarčevali z redkejšimi obiski bencinskih črpalk. Že osnovna cena resda izdatno tudi z varnostno opremo obloženega hibrida je z 42.250 evri visoka, za marsikoga … da, vesoljska.

Pogled navzdol na pet tisočakov razmika do dizla s 120 kW z enako opremo in pravim avtomatskim menjalnikom, a precej večjim prtljažnikom in nižjo maso ob ne bistveno višji porabi je zato vreden razmisleka.

Podatki o vozilu (DS5 Sport Chic Hybrid4)

Motor: kombinacija štirivaljnega dizla in električnega
Prostornina: 1.997 cm
Skupna moč: 147 kW (200 KM)
Navor: 300 + 200 Nm 
Poraba na testu: 6,4 litra/100 km (mešani cikel), izpust 107 g CO2/km
Zmogljivosti: 211 km/h, 8,6 sekund od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.530 x 1.979 x 1.504, medosna razdalja: 2.727
Prtljažnik (v litrih): 325
Cena (v evrih): 42.250 (osnovni)/44.400 (testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.