Avto
19 ogledov

Dva različna pogleda na športnost

Slovenska predstavitev: Subari impreza XV in WRX STi
1/69
Žurnal24 main
Subaru je slabo leto pred prestavitvijo povsem nove impreze na trg poslal še terensko navdahnjeno različico in limuzinsko, ki pa bo na voljo le v najbolj strupenem izdanju WRC STi.

Oba bosta sicer pri nas dokaj nišna, kljub vsemu pa sta za znamko dovolj velikega pomena.

Zgolj šminka za XV?

Terensko imprezo bodo opazovalci zaradi plastičnih obrob in dodanih strešnih nosilcev prepoznali dovolj hitro, novosti na zunanjosti pa obsegajo še bolj izrazito prednjo masko in difuzor ter športno oblikovano izpušno cev, najbolj sorodna tisti pri različici sport "navadne“ impreze.

Znotraj je novosti manj, zajemajo pa te predrugačene tipke na volanskem obroču s pomočjo katerih sedaj voznik upravlja bluetooth povezavo z mobilnim telefonom, nekoliko predrugačena je tudi audio naprava, dobila pa je tudi USB-AUX priključek pod pokrovom sredinskega naslonjala za roke. Nove so tudi dvobarvne prevleke sedežev, prednja sta še vedno enodelna in športno oblikovana.

Spremenjena karoserija, podvozje in motor
Večje spremembe kot notranjost pa sta bila deležna podvozje, ki ga zadaj sestavlja dvojna trikotna roka, ki botruje h globljemu prtljažniku, ter motor.

Motorna paleta je podobna ostalim imprezam z izjemo tiste s tremi črkami za imenom, kar pomeni da lahko stranke izbirajo med dvema dvolitrskima 110 kilovatnima motorjema, bencinske oziroma dizelske zasnove. Oba ustrezata Euro5 normativom glede čistosti izpuhov, povprečna poraba pri dizlu pa znaša 5,8 litra. 

Vedno serijski je tudi AWD simetrični štirikolesni pogon. Prenovljeno je tudi podvozje, ki je sedaj trše naravnano, ki kljub večji meri športnosti potnikom nudi  tudi konkretno mero udobja. Pri bencinsko gnani različici je menjalnik v osnovi petstopenjski ročni, pri dizlu pa ima prestavno razmerje več. Pri bencinski imprezi XV pa si je mogoče omisliti tudi še štiristopenjsko avtomatiko.



Za bencinarja 24, za dizla 26 tisoč evrov
Opremski paket je za sedaj le eden in nosi kar ime različice – XV. Vključuje pa usnjen volanski obroč, audio napravo, šest varnostnih blazin in ESC, lita platišča in štirikolesni pogon. Cene za bencinsko različico se pričnejo pri 24.090, za dizelsko pa 25.990 evrih.

Limuzinska WRX STi najhitrejša impreza doslej
Pri Subaruju pa so poleg terenske XV različice predstavili še limuzinsko, ki na ceste pelje zgolj v najzmogljivejši verziji WRX STi. Oblikovno se sicer naslanja na kombilimuzinsko, s to razliko, da za drugo sedežno vrsto v sliko stopi limuzinski zaključek. Se pa limuzinska WRX STi razlikuje tudi še v nekaterih drugih elementih, kot so bolj poudarjeni športni blatniki in koloteki, bočne zračne reže so še bolj razmaknjene, mreža prednje maske in ozadja žarometov pa so bolj zatemnjena kot sicer. Manj opazne so tudi spremembe na vzmetenju, ki je nižje za pet milimetrov, na zadku pa je dobro viden usmerjevalnik zraka, ki je sedaj že postal razpoznavni znak WRX STi imprez. Slednji ima tudi funkcijsko vlogo, in sicer ta znatno pripomore k boljši aerodinamiki in vodljivosti vozila, in sicer že od hitrosti 80 km/h dalje. Veliko bolj športna je tudi oblika zadnjega odbijača, ki na spodnjem delu vključuje tudi difuzor, ki ga obdajajo štiri  izpušne cevi premera 80 milimetrov.

Znotraj je novosti manj, je pa impreza dobila nov volanski obroč tako kot XV impreza, drugače pa je skoraj do potankosti podoben ostalim imprezam s kratico WRX STi v imenu.

Pod motornim pokrovom se nahaja znani 2,5-litrski štirivaljni bokser, ki razvije 221 kilovatov (300 KM) in 407 Nm navora, kljub temu pa ustreza Euro 5 standardom izpustov.  Za prenos tolikšne moči na cesto skrbi ročni šeststopenjski menjalnik, ki so mu dodali sistem inteligentne vožnje SI-.DRIVE, kjer voznik s pomočjo treg programov vožnje narekuje raven odzivnosti delovanju motorja in stopalke za plin. Sestavni del WRC STi celote pa vsekakor pomeni stalni štirikolesni pogon, ki vključuje tri diferenciale s samodejnimi zaporami. S pomočjo DCCD sredinskega diferenciala pa voznik nastavlja razmerje delitve navora med kolesnima paroma.

Za limuzinsko WRX STi boste odšteli natanko toliko kot za kombilimuzinsko različico, in sicer 54.390 evrov brez popustov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.