Avto
4 ogledov

Eko kandidat: Polo

VW polo
1/28
Žurnal24 main
VW polo z 1,2-litrskim bencinskim motorjem TSI razveseljuje z dinamičnostjo in ekonomičnostjo. S povprečno porabo 5,3 litra ga nismo spregledali kot ekokandidata za Žurnalov avto leta.

Downsizing pri motorjih je (za zdaj) največ prinesel bencinskim motorjem, ki so se po emisijah močno približali dizelskim motorjem, a vse prevečkrat za ceno uporabnosti in dinamičnosti. To pa ne velja za 1,2-litrski TSI-motor, ki preseneča tako glede zmogljivosti kot porabe. Izpuh 124 gramov CO2 sicer dosega le v idealnih razmerah, vendar tudi brez sistemov, kot je start&stop. Je pa cenovno povsem primerljiv s podobno zmogljivo konkurenco, od dizelske pa tudi občutno cenejši. Tudi zato si je zaslužil mesto v finalu Žurnalovega avta leta 2010.

Majhen motor, zgledne zmogljivosti

1,2-litrski motor sicer poznamo že od prej, a dodan turbopolnilnik mu da povsem drugačen značaj in 77 kilovatov moči ter 175 Nm navora. Ta je na voljo v zelo širokem razponu vrtljajev, predvsem pa je pomembno, da se začne dovolj zgodaj, takoj po 1.500 vrtljajih. Motor posledično zgledno pospešuje in se obenem ne brani vrtljajev, teče pa tudi zelo gladko in ni nikoli pretirano glasen. Dobra plat je tudi serijski šeststopenjski menjalnik, ki skrbi, da so vrtljaji pri potovalnih hitrostih na avtocesti kar se da nizki, posledično pa to vpliva na ugodno porabo in manjšo raven glasnosti v potniškem prostoru. Slabih strani ta motor tako praktično nima, omembe vredna je le poraba, ki pri priganjanju preseže tudi znamko osmih litrov, drugače pa se ustavi nekje med šest in pol ter sedmimi litri. Glede na konkurenco je ta poraba ugodna, enako velja, če primerjamo klasične atmosferske motorje, ki pa ne ponujajo tolikšne moči.


    
Opreme dovolj, presežkov ne ponuja
Glede oblike je tako, da si lahko takšnega opremite v vseh opremskih različicah, tudi terenski verziji crosspolo, podobno kot pri drugih pa niha tudi končna cena. Ta nikoli ni nizka, je pa res, da je podobno zmogljiva konkurenca cenovno popolnoma blizu. Glede opreme polo sicer prednjači glede varnosti, saj je vedno serijski ESC, ostala udobnostna pa je pogojena s paketom opreme, a je nikoli ni na pretek in vedno zahteva še kakšno doplačilo. Konkurenca skoraj brez izjeme tako že ponuja avtomatsko klimatsko napravo, v polu je ta še vedno ročna, čeprav ji pri VW pravijo polavtomatska. Presežek pa pomeni serijski tempomat.

Se pa, kot rečeno, polo odkupi z nizko porabo, če je za volanom zmeren voznik, je pa res, da bo ta tehnologija s časom še dostopnejša, saj bo vstop konkurence, ki je neizogiben, prinesel tudi padec cen.

Ne glede na to pa lahko rečemo, da polo 1.2 TSI že zdaj velja za odličen nakup, če niste privrženec glasnih dizlov, saj ponudi najboljše obeh svetov: dinamičnost in gospodarnost. Če primerjamo še podobno močno konkurenco, je ta zelo blizu, saj clio 1,2 TCE (5v) exeption namreč stane 13.980 evrov, a je k temu treba dodati še 360 evrov za ESC, ford fiesta 1.6 16 v sport pa stane 14.310, a ima petstopenjski ročni menjalnik in je brez ESC (295 evrov). Enako zmogljivi dizelski polo (1,6 TDI) pa je od 1.2 TSI dražji še za dobrega tisočaka in pol. To pa tehtnico nedvomno nagne v prid bencinskega.

Podatki o vozilu: (VW polo 1.2 TSI highline)

Motor: 1.197 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni bencinski
Moč: 77 kW (105 KM)/pri 5.000 vrtljajih na minuto
Navor: 175 Nm med 1.550 in 4.100 vrtljajih na minuto
Poraba: 7,1 litra/100 km, 124 gramov CO2
Zmogljivosti: 190 km/h, 9,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 3.970x1.682x1.485, medosna razdalja 2.470, prtljažnik (v litrih):280/952
Cena: 13.818/14.823 EUR

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.