Avto
19 ogledov

Eno telo, dva utripa srca

BMW 116d (levo) in 120d
1/29
Andrej Leban
Oba sta BMW-ja, oba sta seriji 1, oba imata odlična dizelska motorja in izredno uravnoteženi podvozji. A eden se s ceno prične tam, kjer se drugi že zaključi, tudi voznika sta karakterno zelo vsaksebi.

Vštric smo postavili BMW 116d efficient dynamic edition in BMW 120d. Ker govorimo o bavarski premium znamki, je razglabljanje o ceni sekundarnega pomena, pa vendar začnimo s podatkom, da je med obema vstopnima različicama štiri tisočake razlike.

Pod 30.000 evri? Opa!

116d ED je z osnovno ceno 25.000 celo najnižje postavljen dizel v družini, saj je še običajni in enako močni 116d nekoliko dražji. Za ta denar dobite solidno osnovno opremo s šeststopenjskim menjalnikom, športno lego za volanom, preverjeno bavarsko vizualizacijo in razporeditev notranjosti.

Če želite kaj več, bo treba odvisno od želja seči dodatno v žep. Testnik je bil z dodatki prilično skromen, že dobre tri tisočake vredni advantage plus paket pa je uresničil širok spekter želja, od biksenonskih žarometov, parkirnih senzorjev, dodatnih krvavo potrebnih odlagališč, izvrstno vizualiziranih parkirnih senzorjev spredaj in zadaj … Očitno pa so v Münchnu v nekem trenutku spoznali, da so preveč radodarni, zato je imel testnik denimo omejevalnik hitrosti, tempomata pa ne! Kakorkoli, to je bil z naskokom najcenejši novi BMW, v katerem smo se vozili zadnja leta, saj ni prebil niti meje 30.000 evrov, za kar mu gre pohvala. Velja pa omeniti, da si pri tej izvedenki ni mogoče omisliti M podvozja, 8-stopenjskega menjalnika in podobnih sladkorčkov, ki "propelerčke" tako odlikujejo, a ceno tudi eksponentno višajo.

Učinkovit in varčen

Kaj drugega kot palec gor ne pride v poštev niti za motor. V ospredju je pri 116d ED seveda varčevanje, zato je motorna elektronika prilagojena, pri čemer nekoliko trpi elastičnost pri višjih hitrostih. A 85 kilovatov moči iz 1,6-litrskega motorja je dovolj za spodoben pospešek, ki je z 10,5 le za 0,2 sekunde počasnejši od klasičnega 116d, čeprav ima slednji dvolitrski motor in enak maksimalni navor. Boljša aerodinamika, prilagojena  elektronika, 16-palčna platišča in druge spremembe sicer še niso zagotovilo, da boste v praksi dosegli obljubljeno porabo 3,8 litra na 100 kilometrov, a pod petimi litri bi morala ostati zagotovo. Izpust 99 gramov CO2 na kilometer v tem velikostnem razredu danes ni več fenomenalen. Start&stop sistem je v zimskem času neuporaben, četudi temperatura ostane nad lediščem. Še eno drobno razočaranje je že tako le enosmerni potovalni računalnik, ki pa v 116d ED ni poznal skale s trenutno porabo. Čudno glede na namembnost vozila.

Čeprav je "zelenec", tale 116d ED nič ne pomišlja, ko naleti na ovinke. Zelo dobra razporeditev teže, dvojna vzmetna noga prednjega vzmetenja in zadnji pogon zagotavljajo izvrstno zmes varnosti in zabavne vodljivosti, je pa za športno drsenje zadka moči precej premalo.

Dizel s šprinterskim karakterjem

Obilo prečnega premikanja zadnjice na drugi strani primerjave omogoča 120d, ki je po karakterju povsem drug avtomobil. Moč iz dveh litrov prostornine je namreč več kot le izdatna, s pospeškom 7,2 sekunde pa je denimo za več kot sekundo hitrejši od volva V40 D4, ki mu med dizelskimi premium tekmeci edini kolikor toliko parira po moči. Kombinacija z osemstopenjsko avtomatiko je prav tako ena najboljših na trgu, ob takšnih športnih predispozicijah pa povprečna poraba 6,9 litra zelo dobra. Znižano M-sport podvozje ga še bolj učvrsti med ovinki, čeprav tudi prek grbin ostaja prilično udoben. M zavore skrbijo za hitre in zanesljive pojemke hitrosti.

Veliko prostovoljnega dela na voznika čaka v množici dodatnih nastavitev, ki jih je med meniji izvrstnega vmesnika na sredinskem zaslonu res ogromno.

Atraktivna zunanjost in notranjost, mesnat volan, menjalnik, podvozje, odlični športni sedeži, ki telo držijo zaklenjeno v športni drži, in še cela vrsta različnih dodatkov so ceno testnika pognali v višave.

S 45.433 evri lahko kar nekajkrat obkrožite svet, si kupite najbolje opremljenega karavana srednjega razreda in plačate za njegove servise za nekaj let vnaprej, s tem denarjem je mogoče izšolati otroka na tujih univerzah … Ali pa si kupite takšnelega BMW-ja. Odločitev je vaša in toliko lažja, če si to lahko privoščite. Kot vedno pri Bavarcih za vsak slučaj navzgor vedno obstaja še kakšna rezerva - pri dizelskem pogonu denimo 160-kilovatni 125d.

Razlike za manjši avto

Na koncu je cenovna razlika med primerjanimi enicami narasla na 16 tisoč evrov! Upravičeno? Morda. Eno drži - v obeh se je zabavno peljati, v prvem še posebej mimo bencinskih črpalk na delo in domov, v drugem na izlet ob koncu tedna, kjer boste v središču pozornosti.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.