Avto
2538 ogledov

Euro 6 je bolj čist, a tudi draži avte

BMW X5 Gregor Prebil
Pred vrati je uvedba normativa euro 6, ki bo udaril predvsem po dizlih.

Čeprav vozniki novih avtomobilov tega naj ne bi kaj posebej občutili, je avtomobilska industrija pred znatno prelomnico, saj s prihodnjim mesecem stopa v veljavo naslednja generacija okoljevarstvenih predpisov za osebna in lahka gospodarska vozila. To pomeni, da morajo vsi novi modeli, ki bodo homologirani po tem datumu, izpolnjevati pogoje novega standarda. Za že obstoječe modele, ki pri trgovcih še čakajo svojega lastnika, sprememb skratka ni.

Euro 6 glede na predhodni standard praktično v celoti naslavlja problem Evropejcem tako ljubih, a v osnovi nič kaj čistih dizelskih motorjev. Če se je Euro 5 osredotočil na izpust trdnih delcev, zaradi katerih so postali filtri trdnih delcev praktično standardni del opreme, pa je tokratni predpis usmerjen proti izjemno nevarnim dušikovim oksidom oziroma NOx. "Dejansko je toplogredni učinek učinek samega dušikovega oksida stokrat večji od učinka ogljikovega dioksida, pripisujejo mu namreč četrti največji prispevek h globalnemu segrevanju," so za zurnal24.si pojasnili na Agenciji za okolje (Arso).

In kaj bo torej novega, če boste povohali izpuh na avtomobilu, ki ustreza novemu standardu? Euro 6 uvaja za več kot 50-odstotno zmanjšanje NOx, saj je sedaj meja na prevoženi kilometer postavljena le še na 80 miligramov. Doslej je veljalo, da so lahko najsodobnejši avtomobili na kilometer v zrak izpustili po 180 miligramov.

Kako velik preskok pomeni za izpuste NOx, priča podatek, da je bilo zmanjšanje teh plinov med standardoma 4 in 5 le 20-odstotno. Še leta 2000 je bila sicer dovoljena meja za NOx kar 500 miligramov na kilometer, pojasnjujejo na Arso. 
Ker zaradi principa delovanja, čistosti goriva in načina izgorevanja bencinarji nimajo težav niti s trdnimi delci niti z NOx plini, zanje z eurom 6 praktično ni sprememb.

Temna plat novega standarda

Da so proizvajalci lahko dosegli tako stroge kriterije, so morali kombinirati več različnih tehnologij, ki pa za lastnika lahko prinašajo tudi dodatne skrbi in stroške. Euro 6 motor namreč po pravilu za čiščenje NOx delcev uporablja dodatek AdBlue oziroma sečnino. To po eni strani poveča maso vozila, po drugi strani je potrebno AdBlue redno dolivati na servisih, kar seveda ni zastonj. Nekaj gramov NOx delcev dodatno "potolče" recirkulacija izpušnih plinov (EGR), o kateri mehaniki že tako nimajo najboljšega mnenja, ta princip lahko tudi vpliva na višjo porabo. Tretja nepogrešljiva tehnologija v enačbi za euro 6 pa so filtri trdih delcev. Kaj počne takšen filter, pove že ime, seveda pa ni peresno lahek, niti ne zastonj. 

Euro 6 ima torej lahko tudi slabe plati, za samega lastnika so to lahko predvsem višji stroški vzdrževanja, opozarjao v britanski Zvezi prevoznikov, kjer pa izpostavljajo predvsem vpliv na komercialna vozila, za katere standard velja že od januarja letos. Če bo že poraba pri avtomobilih ostala približno na enakem nivoju, bodo hočeš nočeš vozniki morali sofinancirati nakup dodatne diagnostične opreme v servisnih delavnicah in vzdrževanje dodatnih tehnologij.

Komentarjev 3
  • francl12 16:46 13.avgust 2014.

    no ja , ničelni izpuh ravno ne bo, saj boš kar močno prdel, ko boš vlekel staro rikšo!

  • erikkk 09:49 13.avgust 2014.

    in to naj bi bil okoljevarstveni prispevek k čistejšemu okolju - VIŠJE CENE ??!!za moje pojme je to pobiranja več denarja ... za opolje pa tavečjim / denarja požrešnim sploh ni mar... TO JE TO...

  • police 08:44 13.avgust 2014.

    Sej se nimamo kaj sekirat. Slovenija nam bo omogočila, da bomo imeli ničelni izpuh, saj nam bo ostalo denar samo še za rabljeno rikšo. :Dmater sem razočaran.....