Avto
456 ogledov

Euro NCAP: Volva kujejo v zvezde, mustanga razkrinkali

Volvo S90 in Euro NCAP
1/4
Euro NCAP
Dvojec volvo S90 in V90 je prejel vrhunsko oceno za varnost na testu Euro NCAP. Povsem drugače jo je odnesel ford mustang, saj so evropski ocenjevalci očitno razkrinkali slabo prakso Forda.

Za uvod v letošnjo sezono testiranj po normi Euro NCAP so ocenjevalci razčetverili najnovejši Volvov dvojec, limuzinski model S90 in karavanski V90. Oba velika volva sta kljub nekoliko zaostrenim merilom dosegla rezultat, s katerim sta presegla rezultate vseh lanskoletnih testiranj (lani niso testirali nobenega modela znamke Volvo). 

Pri Euro NCAP izpostavljajo, da so sedaj na vrhu lestvice najbolj varnih avtov kar trije volvoti - poleg S90 in V90 še XC90. 

S90 in V90 sta se glede aktivne in pasivne varnosti izvrstno izkazala, ne glede na scenarije nesreč pa sta zagotavljala izredno visoko stopnjo varnosti. Serijsko sta opremljena s celo paleto aktivnih varnostnih pomagal, pri tem pa še posebej izstopa sistem samodejnega zaviranja pred pešci (AEB pedestrian), saj sta sploh prva avtomobila, ki sta na tem specifičnem testu dosegla vseh šest možnih zvezdic. Volvo je namreč dokazal, da je sposoben prepoznati in pravi čas ustaviti pred pešcem celo pri hitrostih 60 km/h, ko bi bil trk brez posredovanja za pešca smrtno nevaren.

"Volvo je ogromno investiral v varnost in ima serijsko vgrajena nekatera bistvena varnostna pomagala po vsej svoji paleti avtov. Rezultat ne more izostati," je izjemen rezultat pokomentiral generalni sekretar organizacije Michiel van Ratingen. 

Ford je očitno mislil, da ga Euro NCAP ne bo opazil

Povsem drugače jo je odnesel Fordov ponos mustang, saj so bili ocenjevalci nad odnosom do varnosti razočarani in mu podelili komaj dve zvezdici. Mustang sicer ni ravno avto, v katerem bi na zadnjih dveh sedežih prevažali potnike, a testi Euro NCAP dokazujejo, da je v primeru nesreče to lahko dejansko zelo nevarno zanje, saj zadrževalni sistemi niso opravili svojega dela. Še bolj pa so pri Euro NCAP kritični do odnosa, ki so ga pri Fordu pokazali do evropskih kupcev.

"Ford ni pričakoval, da bo Euro NCAP testiral mustanga, zato se ni odločil vgraditi varnostne tehnologije v Evropi, ki je scicer na voljo ameriškim kupcem in jo imajo na voljo številni drugi športni avtomobili. Takšen odnos do varnosti bi moral Fordove stranke skrbeti."

Ford je sicer zagotovil, da bo do konca leta tudi v Evropi na voljo prenovljeni mustang, ki bo imel standardno vgrajeni opozorili pred trkom in pred nenamerno menjavo pasov. Pri Euro NCAP ga bodo znova testirali, a van Ratingen pravi, da bo potrebnih še veliko drugih popravkov za bistveno izboljšanje rezultata.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • OneCent 11:58 25.januar 2017.

    Opozorilo pred trkom in pred nenamerno menjavo pasov je en navaden Blažev žegen. Samo brezvezno piskanje, ki prej povzroči trenutno zmedo pri zaspanem vozniku, kot pa zaresno varnostno opozorilo. Samo samodejni sistemi zaviranja pred oviro in samodejna zmožnost ostajanja na ...prikaži več voznem pasu so zares pravi varnostni sitemi.