Veliko razburjenja je povzročila vest, da v Evropski uniji z letom 2029 resno razmišljajo o prepovedi karbona oziroma ogljikovih vlaken. Ta lahki in zelo trden material je v zadnjih letih vse pogosteje v rabi pri izdelavi avtov, predvsem tam, kjer je ključno zmanjševanje skupne mase.
Na drugi strani pa lahko pri razgradnji oziroma razpadanju ogljikovih vlaken prihaja do sproščanja zdravju izredno škodljivih delcev, kažejo nekatere raziskave.
Vest, da EU s prenovo direktive o razgradnji vozil razmišlja o prepovedi karbona v vozilih, so lansirali japonski mediji, kar ni naključje, saj gre za domovino treh največjih proizvajalcev ogljikovih vlaken na svetu s pomembnim deležem v avtomobilski industriji.

Šlo je za osnutek, karbon je že izginil iz besedila
Očitno pa se juha ne bo pojedla tako vroča, kot je bila skuhana. Italijanski portal Motor1.com je pridobil informacije neposredno iz Evropskega parlamenta, kjer so pojasnili, da je šlo za prezgodnji alarm.
Dokument Odbora za okolje, podnebje in varnost hrane Evropskega parlamenta je konec januarja spisal dokument, ki je šele predlagal vključitev ogljikovih vlaken na seznam snovi, za katere je potrebna regulacija.
Ker pa je šlo le za osnutek, ni bilo še nič dokončno sprejetega oziroma so ogljikova vlakna vmes že črtali s seznama škodljivih materialov v avtih, kamor na primer spadata svinec in živo srebro. Po letu 2029 se torej glede uporabe ogljikovih vlaken v avtih ne bo spremenilo nič bistvenega.

Prvi avto, ki je prevzel takrat še dokaj sveži material, je bil dirkalnik formule 1 mclaren MP4/1 iz leta 1981. Njegova monocoque zasnova iz karbona je bila velikanska novost, ki pa so jo hitro začeli posnemati tudi tekmeci. Ogljikova vlakna so sicer v formuli 1 že nekaj let pred tem začeli uporabljati za krilca, potem ko se je aluminij izkazal za premehkega za tako velike obremenitve.
Ogljikova vlakna, ki so danes množično v uporabi v letalstvu in pri izdelavi vetrnih turbin, so nato postopoma zajela tudi komercialne avtomobile, predvsem razred superšportnikov z monocoque zasnovo. Zadnja leta je material množično v uporabi tudi v "cenejših" avtomobilih pri izdelavi streh, sedežev, usmerjevalnikov zraka in celo platišč.
Verjetno so ga zamenjali za premog ;-)