Avto
5 ogledov

Fordov sistem za uživanje v gneči

Ford traffic jam assist Andrej Leban
Ford bo že v v naslednjih letih v svojih avtomobilih ponudil sistem Traffic Jam Assist, ki bo v prometni gneči povsem avtonomno upravljal avtomobil. S tem bo promet bolj tekoč, voznik pa precej bolj spočit.

Plin, zavora, plin, zavora, plin ... Vožnja v prometni gneči ali zastoju je kljub nizkim hitrostim ena najbolj stresnih situacij za voznika, že malo nezbranosti je dovolj za trke med vozili. Po statistikah naj bi povprečni evropski voznik v zastoju predvsem v urbanih središčih kar 30 odstotkov časa preživel v polžji vožnji.

Žurnal24 je bil v Fordovem raziskovalnem centru v nemškem Aachnu že priča demonstraciji povsem novega sistema Traffic Jam Assist, ki naj bi precej olajšal vožnjo in razbremenil voznike. Fordovi inženirji so združili že obstoječe sisteme, katerih osnovo sestavljata radarski tempomat s funckijo zaviranja do ustavitve in speljevanja ter sistem za nadzor vožnje znotraj voznega pasu.

Ko vozilo prek radarja in kamere zazna, da se je znašlo v zastoju, voznika prek glasovnega sporočila vpraša, ali naj vključi sistem avtonomne vožnje. Vozniku je treba prek vmesnika Sync le z glasom pritrditi in že ukaze nad avtomobilom prevzame računalnik. Samodejno dodaja plin in zavira ter tako tekoče sledi prometu, hkrati pa skrbi, da avtomobil ostane znotraj voznega pasu, kar pomeni, da po potrebi tudi popravlja volan. Vozniku v tem času ni treba storiti ničesar in lahko počiva, seveda pa mora vsaj z enim očesom še vedno spremljati dogajanje. Ko promet znova steče, to pomeni, da doseže hitrost okoli 45 kilometrov na uro, sistem opozori voznika, da mora znova prevzeti vožnjo. Voznik lahko seveda tudi kadarkoli poseže vmes in prevzame nadzor.

Če bi imeli vsi tak sistem ...

Prototip Traffic Jam Assista smo preizkusili v preurejenem S-maxu. Med demonstracijo je avtomobil samodejno zaviral in speljeval ter ostajal na voznem pasu, zlahka pa je denimo opravil tudi s situacijo, ko se je na naš vozni pas vrinilo drugo vozilo.

Pim van der Jagt, šef Fordovega raziskovalnega centra v Aachnu, je prepričan, da ni zakonskih ovir za uvedbo sistema. Hkrati poudarja, da bi lahko množična uvedba takšnega sistema pospešila promet v zastojih za 37 odstotkov, čas potovanja pa bi zmanjšal kar za 20 odstotkov. Trenutna slabost sistema je, da deluje le na avtocestah in večpasovnicah, ni pa še prilagojen za vožnjo v samih centrih mest, kjer so pogosti pešci in kolesarji, saj jih sistem še ne prepoznava.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.