Avto
1820 ogledov

Formentor še uradno začel vožnjo po slovenskih cestah

Cupra formentor
1/6
Cupra
Formentor kot zastavonoša mlade znamke prinaša obilo svežih čustev v svet križancev. V Sloveniji od dobrih 30 tisoč evrov dalje.

Mlada znamka Cupra je zdaj še uradno nastopila svoje poslanstvo v Sloveniji, potem ko smo lahko njen prvi 100-odstotni model formentor po cestah videvali že od jeseni. 

Ime Cupra smo vedno povezovali z najbolj zmogljivimi, malodane divjimi seati, ki so na zunaj znali dobro skrivati, česa vse so sposobni. Po drugi strani pa so bili to vedno avti, v katerih niso pozabili na vsakdanjo uporabnost. 

Formentor je prvi originalni model znamke, ne pa le obstoječi Seatov model z drugačnim logotipom. Pri uvozniku njegovo poslanstvo opisujejo kot nekakšno mešanico med volumenskimi in premium avti. Glede na to, da jih nameravajo že letos na slovenske ceste poslati 300, bo očitno znamka dobila odločen pospešek naprej v razpoznavnostiin utemeljenosti svojega rojstva. 

Cupra formentor | Avtor: Cupra Cupra

Formentor je križanec, postavljen na znano platformo koncerna Volkswagen MQB-EVO, na kateri nastajajo vsi najsodobnejši avti njegovih ključnih znamk. V dolžino meri skoraj 4,5 metra, visok je dober meter in pol. Njegova odlika bo verjetno zelo močan prodajni adut, med drugim pri atletski postavi padeta v oči agresivni prednji pogled in kupejevsko padajoča streha, medtem ko ozka LED osvetlitev zadka ponoči poskrbi za pogled, ki bo dodatno lepil nase poglede iz drugih vozil. Vse skupaj zaključijo kar štiri čisto prave izpušne cevi. Zanimivo pa ima formentor čisto običajne, dvignjene strešne sani.

V notranjosti avto obljublja dovolj udobja za do pet potnikov, prtljažnik meri 450 litrov, pri priključnem hibridu nekoliko manj. Notranjost je črna ali "petrolejsko" modra, dodane so kombinacije v bronasti barvi, ki je postala zaščitni znak znamke. Voznik in sopotnik sedita v školjkastih sedežih, pred seboj pa imata sodobno in digitalizirano armaturo z malo gumbi in velikima zaslonoma. Tako kot ostali koncernski moderni avti je tudi v formentorju prestavljanje z DSG menjalnikom prek male ročice, ročni menjalnik je le pri enem motorju. 

Cupra formentor | Avtor: Cupra Cupra

Posebnost sta dva gumba na volanskem obroču, eden za zagon avta, drug pa za izbiro programa vožnje, prek katerega voznik prilagaja vozni profil. 

Avto je glede asistenčnih sistemov bogato založen. Inteligentni prilagodljivi tempomat zmore samodejno prilagajati hitrost pred ovinkom ali pri znaku za omejitev hitrosti. Tudi ko je parkiran, je avto z voznikom povezan prek aplikacije. 

Večina formentorjev bo imela vgrajen 1,5-litrski motor s 110 kilovati, le pri tej izpeljanki se kupec lahko odloči za ročni menjalnik. Višje na lestvici je priključni hibrid z znano koncernsko kombinacijo 1,4 TSI motorja in elektromotorja, ki skupaj zmoreta 180 kW moči. Povsem na vrhu pa je serijsko štirikolesno gnani formentor z 2,0 TSI motorjem in 228 kilovati. Dizla torej španec iz katalonskega Martorella ne bo poznal.

Cene se začnejo pri 30.375 evrih, priključni hibrid stane od 42.050 evrov, 2.0 TSI pa 42.676 evrov. Imata pa oba močnejša formentorja serijsko vgrajeno bogatejšo opremo VZ.

Cupra leon | Avtor: Cupra Cupra

Cupra do konca leta s petimi modeli

Kot omenjeno, imajo pri uvozniku s formentorjem velike cilje. Na začetku jih bodo v posebej prilagojenih salonih ponujali trije trgovci v Sloveniji, od tega dva v Ljubljani, a se bo mreža v prihodnje ustrezno razširilia. Ostalih dobrih deset odstotkov prodaje znamke cupra bodo zapolnili povsem nova cupra leon in cupra leon ST, medtem ko cupro ateco poznamo že od prej. 

Pri cupri leonu je zanimivo, da uvaja dva tipa pogona, poleg klasičnega bencinskega z 228 kilovati bo v ponudbi tudi priključni hibrid, ki bo omogočal nekaj deset kilometrov povsem električne vožnje. 

Še letos pa bo prišel tudi prvi povsem električni model znamke z imenom el-born. Postavljen bo na MBE platformo, ki jo je uvedel volkswagen ID.3.

cupra el-born | Avtor: Cupra Cupra

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.