Avto
56 ogledov

Golf GTI clubsport S je posekal rekord Nürburgringa

Golf GTI clubsport S
1/7
Volkswagen
Volkswagen golf GTI clubsport S je darilo, kot si ga značka GTI za svoj 40. rojstni dan lahko le želi - novinec, javnosti prvič predstavljen ob Vrbskem jezeru, je s slovito progo Nürburgring opravil kot najhitrejši avto s prednjim pogonom doslej. Adijo megane RS, adijo leon cupra, adijo civic type R.

Nekaj namigov o najmočnejši različici golfa GTI v zgodovini smo izvedeli že pred parimi dnevi, a na zalogi je ostalo še veliko razburljivih detajlov. 

Najprej k rekordu. Če je bil prvi golf GTI leta 1976 najhitrejši kompaktni avto na svetu, je danes v veliko ostrejši konkurenci prestol znova njegov.

Najprej k rekordu. Clubsport S je progo "Zelenega pekla" prevozil v 7 minutah, 49 sekundah in 21 stotinkah. 20 kilometrov dolgo progo je premagal za dobro sekundo hitreje od doslej najhitrejše honde civic type R. To je najboljši rezultat serijskega avta s prednjim pogonom doslej.

Njegov rezultat je še toliko bolj impresiven, če vemo, da je to denimo le devet sekund za bugatti veyronom 16.4 ali mercedes SLS AMG, a tudi tri sekunde pred BMW M4, šest pred meganom RS 275 trophy-R in sedem pred BMW M5. BMW M2? Skoraj deset sekund zadaj. 

Za največ enega prijatelja

In kako mu je uspelo? Golf GTI clubsport S je omejena serija različice clubsport s številnimi dodelavami. Najprej je tu motor, ki iz dveh litrov prostornine spravi kar 228 kW (310 KM) moči oziroma več celo od golfa R. Klasični GTI clubsport sicer zmore 195 kW (265 KM), s funkcijo overboost pa za kratek čas 213 kW (290 KM).

Hkrati ima S v primerjavi s klasičnim GTI-jem precej dodelano podvozje, ki je prilagodljivega tipa, zadnja prema je še posebej stunirana. Med petimi programi vožnje sta dva dirkaške narave, najbolj ostri je poimenovan kar nürburgring. Zakaj je ta posebna od "race" nastavitev? Ker slednje pri avtu močno otrdijo podvozje, to za progo Nordschleife ni najbolj idealno. Konfiguracija nürburgring nasprotno dopušča, da avto v določeni meri vertikalno plava, hkrati pa pri delovanju bočnih sil ostaja zelo trd. Visoka znanost tuniranja v serijskem avtu!

Konfiguracije seveda ne spreminjajo le odzivnosti motorja in krmiljenja, temveč tudi zvoka. 

Drugi vidik je masa, ki znaša 1.360 kilogramov. Od že omenjenega R-a je lažji za 116 kilogramov, od običajnega clubsporta pa 15 kilogramov. To so dosegli na različne načine. Povsem odstranili so mu zadnjo klop in celo naslonjalo za roke med prvima sedežema. Avto ima tudi zgolj ročni menjalnik, ki tudi pripomore k nižji masi. 

Pnevmatike so Michelinove, tipa semi-slicks, zavore zmogljivejše, da se lahko spopadajo s pravimi pistami. Prepoznalo se ga bo še po posebnih platiščih, svetila so bi-ksenonska, zadnja stekla so 65-odstotno zatemnjena.

Znotraj sta sedeža školjkaste oblike, na vrhu menjalne ročice je golf "žogica", volan je odet v alkantaro, veliko je klasičnih GTI detajlov, a na armaturki je tudi posebna ploščica z zaporedno številko izdelanega avta. Športno delovanje ESC sistema je mogoče prilagajati v dveh stopnjah, v drugi se ga popolnoma izklopi.

Dražji kot R

K zmogljivostim ... Že omenjenih 310 "konjev" in 380 Nm navora avto poženejo od 0 do 100 km/h v 5,8 sekunde, najvišja hitrost je 265 km/h, torej znatno več od klasičnih omejitev na 250 km/h.

Golf GTI clubsport S bo na voljo v treh različnih barvah - rdeči, črni in beli. Seveda bo zgolj trovratnik, naredili pa jih bodo vsega 400, od tega jih bo četrtina namenjena domačemu, nemškemu trgu. Cena? Razkrita bo na festivalu GTI, po poročanju Auto Expressa pa bo menda celo malce nad polno obloženim petvratnim golfom R, kar pa je logično. GTI je končno zmogljivejši od vseh posebnih izvedenk v zgodovini golfa doslej (VR6, R32, R).

dezurni@zurnal24.si

 
Komentarjev 1
  • watcher 12:20 04.maj 2016.

    ...pnevmatike so bi-ksenonske... Prvič slišim za takšne pnevmatike :)