Avto
646 ogledov

Goodyear je v letu 2025 spet utiral nove poti

Goodyear UltraGrip Performance 3 Goodyear
Goodyear je tudi v iztekajočem se letu ostal eden vodilnih inovatorjev na področju pnevmatik, kar so dokazali številni neodvisni testi, predstavljene novosti in dosežki.

Leto 2025 je bilo za družbo Goodyear v Evropi zaznamovano s številnimi dosežki, ki so potrdili status enega vodilnih tehnoloških inovatorjev v industriji pnevmatik. Podjetje je v zadnjih dvanajstih mesecih hkrati utrdilo svoj položaj na neodvisnih testih, predstavilo nove generacije pnevmatik ter pomembno razširilo uporabo naprednih razvojnih metod, ki napovedujejo prihodnost mobilnosti. Hkrati pa so praznovali tudi obletnico svoje legendarne športne serije Eagle.

Najbolje ocenjene zimske pnevmatike v Evropi

Eden najodmevnejših dosežkov leta je bilo nesporno prvo mesto Goodyearja med proizvajalci zimskih pnevmatik v Evropi. V skupno 19 neodvisnih testih, ki so jih izvedli ugledni avtomobilski mediji in organizacije, so Goodyearove pnevmatike kar 15-krat stopile na zmagovalni oder, vključno s petimi zmagami. Posebej so izstopali modeli UltraGrip Performance 3, UltraGrip Ice 3 in UltraGrip Arctic 2, ki so se izkazali v zelo različnih evropskih zimskih razmerah – od mokrih srednjeevropskih cest do ekstremnega nordijskega mraza s poledenelimi prometnicami. Revija Auto Bild je Goodyear razglasila za najboljšega proizvajalca zimskih pnevmatik leta 2025, kar predstavlja močno neodvisno potrditev tehnološke odličnosti.

Celoletne pnevmatike za novo dobo električne mobilnosti

Pomemben mejnik leta 2025 je bila tudi razširitev nagrajene linije celoletnih pnevmatik Vector 4Seasons Gen-3. Goodyear je ponudbo razširil na kar 187 dimenzij, s čimer pokriva večino evropskega tržnega povpraševanja, vključno z večjimi dimenzijami za sodobna in električna vozila.

Pnevmatika je zasnovana z mislijo na nizek kotalni upor, tiho delovanje in visoko varnost v vseh letnih časih. Njeno učinkovitost potrjuje tudi zmaga na testu ADAC. V letu 2025 je Vector 4Seasons Gen-3 postala tudi del programov prve vgradnje pri proizvajalcih, kot sta Mercedes-Benz in Renault. Izbrana je bila tudi za številne električne modele.

Goodyear | Avtor: Goodyear Goodyear

SightLine 'bere' cesto in skrajšuje zavorno pot 

Goodyear je letos s tehnologijo SightLine opremil kar dva odmevna koncepta. Peugeot Polygon je pokazal, kako lahko vozilo samodejno prilagaja nastavitve glede na obrabo pnevmatike ter napove tveganje akvaplaninga, kar povečuje varnost in vodljivost. Citroën ELO pa je predstavil pnevmatiko Eagle Xplore z inovativnim LED prikazom na platišču, ki kot semafor z zeleno ali rdečo barvo opozarja na stanje pnevmatike.

Tehnologija SightLine vključuje posebne v pnevmatiko vgrajene mikrosenzorje, ki pnevmatiko spremenijo v inteligentni senzor za spremljanje trenja, tlaka, temperature in stanja cestišča v realnem času.

Goodyear SightLine AEB | Avtor: Goodyear Dunlop Sava Tires Goodyear Dunlop Sava Tires

Razvoj naprednih pnevmatik za avte, ki sploh še ne obstajajo

Goodyear je z virtualnim simulatorjem, ki je bil leta 2024 zagnan v njegovem inovacijskem centru v Luksemburgu, naredil še en korak naprej na področju digitalnega razvoja pnevmatik. Ob pomoči simulatorja lahko že vnaprej razvijajo pnevmatike, ki so maksimalno prilagojene dinamičnim lastnostim avtomobilskim modelov, kateri so šele v razvojnem procesu. V letu 2025 so v sodelovanju z Audijem razvili serijske pnevmatike s pomočjo naprednih virtualnih simulacij, ki so bistveno skrajšale razvojni čas in zmanjšale potrebo po fizičnih prototipih.

Ta pristop ne pomeni le večje učinkovitosti, temveč tudi manjši okoljski odtis, saj omogoča optimizacijo lastnosti pnevmatike že v digitalnem okolju, preden pride do proizvodnje.

Goodyear simulator | Avtor: Goodyear Goodyear

Z URBANMAX za trajnost in proti robnikom

Na področju gospodarskih vozil je Goodyear v letu 2025 predstavil povsem novo linijo pnevmatik URBANMAX, namenjeno mestnim avtobusom. Pnevmatike so zasnovane za zahtevne pogoje urbanega prometa, z daljšo življenjsko dobo, večjo odpornost na poškodbe ob robnikih ter nižjim kotalnim uporom.

Posebna pozornost je namenjena trajnosti, saj so izbrani modeli izdelani z uporabo tehnologije EcoReady in vključujejo do 40 odstotkov trajnostnih materialov. URBANMAX je prilagojena tudi električnim in hibridnim avtobusom, kar jo postavlja v središče prehoda evropskih mest k bolj trajnostnemu javnemu prometu.

Za tovornjake pa je Goodyear predstavil novo generacijo tovornih pnevmatik KMAX GEN-3, ki po trditvah gumarskega velikana še naprej zagotavljajo vodilni doseg v svojem razredu ob nižjih obratovalnih stroških.

goodyear eagle pnevmatika | Avtor: Goodyear Dunlop Sava Tires Goodyear Dunlop Sava Tires

Dvakrat dlje kot v F1

Goodyear je tudi v letu, ko je praznoval 45. obletnico legendarne linije Eagle, ostal globoko vpet v vrhunski motošport. Letos so pnevmatike proizvajalca še posebej zaznamovale legendarno dirko 24 ur LeMansa, kjer je tehnologiji Goodyearja zaupalo dve tretjini vseh sodelujočih ekip in čisto vse v razredih LMGT3 ter LMP2. Goodyear je za tekmovanje pripravil izredno vzdržljivo različico pnevmatik Goodyear Eagle, ki so v brutalnih dirkaških razmerah brez menjave zdržale celo po 600 kilometrov, kar je dvakrat več od formule 1. 

Nova uspešna sezona je minila tudi v unikatnem dirkaškem tekmovanju s tovornjaki Goodyear FIA European Truck Racing Championship, ki na neki način služi tudi kot laboratorij za tehnologije serijskih rešitev za tovornjake in flote.   

Prihodnosti se ne bojijo

Dosežki leta 2025 kažejo, da Goodyear v Evropi uspešno združuje vrhunsko zmogljivost, digitalni razvoj in trajnost. Od zmag na neodvisnih testih do novih izdelkov za električna vozila in mestni promet podjetje utrjuje svoj položaj tehnološkega voditelja, hkrati pa odgovarja na ključne izzive prihodnje mobilnosti.

dezurni@styria-media.si