Avto
137 ogledov

Hibridi uporabni že danes

TZAVTO 20.06.2013, hibrid, avtor: Toyota TZAVTO 20.06.2013, hibrid, avtor: Toyota
Hibridi med Slovence prodirajo počasi, a njihov razvoj še veliko obeta.

"Hibridni pogon je pri nas še neprepoznaven, saj se kupci ne zavedajo, da je ta tehnologija zanje primerna že danes, še posebno ker se je že izkazala za izjemno trpežno, je zelo udobna in s stališča stroškov uporabe skozi celotno življenjsko obdobje cenejša od dizlov," pravi Gašper Picelj, vodja prodaje pri Toyoti Slovenija. "Prodaja hibridnih avtomobilov bo v prihodnjih desetih letih precej narasla," pa napoveduje Ian Robertson, član upravnega nadzora BMW.

Trg hibridnih vozil je z lanskimi 118 prodanimi primerki v Sloveniji še zelo pičel. Od tega je več kot 60 odstotkov odpadlo na Toyotine modele; boljše razmerje pričakujejo letos zaradi povpraševanja po hibridnih yarisu in aurisu, ki skoraj edina nagovarjata kupce klasičnih segmentov B in C.

Ni pomemben le CO2

V z dizlom "okuženi" Evropi hibridi trenutno dosegajo okoli enoodstotni tržni delež, a jim zaostritve okoljevarstvenih predpisov dolgoročno govorijo v prid. Na Nizozemskem tako že danes poleg ogljikovega dioksida (CO2) upoštevajo izpuste nevarnih trdnih delcev. Enak avto je zato kot hibrid precej cenejši od dizelskega.

Možnosti vse več

V zadnjem letu se je ponudba hibridov precej razširila, s tem pa tudi variacije sodelovanja med klasičnim motorjem z notranjim izgorevanjem in elektromotornim pogonom. PSA (Peugeot in Citroën) je tako bencinski motor nadomestil z varčnim dizlom, elektromotor pa namesto prednjih poganja zadnji par koles in tako omogoča pogon 4x4.

TZAVTO 20.06.2013, priključni hibrid, plug-in, avtor: Volvo | Avtor: TZAVTO 20.06.2013, priključni hibrid, plug-in, avtor: Volvo TZAVTO 20.06.2013, priključni hibrid, plug-in, avtor: Volvo
Pogumno se je v novo tehnologijo “vrgla” tudi Kia z optimo, medtem ko BMW in Audi za zdaj hibride ponujata le kot alternativo zelo močnim dizelskim različicam. Dodobra pa bi lahko trg spodbudili bolj “ljudski” priključni hibridi golf, audi A3 e-tron in ford C-max, ki prihajajo prihodnje leto in za katere bodo morda na voljo tudi subvencije.

Kralji mestne gneče

Miniintervju: Gašper Picelj, Toyota Slovenija

Kje je hibridni pogon najprimernejši?
Povsod, kjer ni veliko vožnje po avtocestah. Tam so morda dizli v rahli prednosti, na navadnih cestah in predvsem v mestih pa so hibridi učinkovitejši tudi do 40 odstotkov. V gneči so tudi precej udobnejši za speljevanje in ustavljanje od drugih vozil. V največjih španskih mestih so taksisti že skoraj v celoti prešli na hibride.

Lexus se je že odpovedal dizlom, se jim bo tudi matična Toyota?
Predvsem zaradi Evrope se to verjetno ne bo zgodilo, gotovo pa bo vsak naš naslednji model na voljo tudi kot hibrid.

Toyota je s hibridi praktično orala ledino. Kaj pričakujete od vse širše konkurence?
Predvsem večjo prepoznavnost tehnologije. Od države pa bi pričakovali, da bo uvedla pravičnejšo obdavčitev glede na škodljive izpuste. Ko bodo ljudje spoznali, da pri hibridih plačujejo le dajatev za bencinski motor, se bo razvil tudi trg z rabljenimi hibridi, še posebno ob razvoju baterij za naknadno vgradnjo. Te bodo le na elektriko omogočale daljši doseg od tovarniških 
baterij.

Komentarjev 4
  • fordA 14:41 14.december 2013.

    Bistveno predrag za nakup in bistveno predrag za vzdrževanje ! Nima prihodnosti !!!

  • watcher 19:48 23.junij 2013.

    Točno tako. Ko bo hibrid cenejši kot diesel, ga bom z veseljem kupil.

  • praufo 19:08 22.junij 2013.

    cel kup tehnologij že obstaja, s katerimi bi prišli do energije ceneje ali skoraj zastonj. Recimo FC oz. gorivne celice. Zakaj to ne zaživi. Na primer Honda je leta 2008 dala svoje izdelke v uporabo nekaterim v Skandinaviji, pa v ...prikaži več Ameriki, sicer kot najem . Kaj je zdej s tem, ne vem. Očitno prepoceni energija. Oprostite tudi voda je prepoceni. Elita, ki ima keša, da glava peče se igra.http://insajder.si/pripravljeni-da-zopet-unicijo-svet.html