Avto
6 ogledov

"Hud" kot cayennski poper

1/58
Žurnal24 main
Poleg S in turbo različice je novi cayenne na voljo tudi v veliko bolj okoljsko sprejemljivi dizelski in celo hibridni različici.

Slednja porabi le 8,2 litra goriva, omogoča pa vožnjo zgolj na elektriko do hitrosti 60 km/h. Cene zanjo znašajo 89.687, za dizelsko različico pa 68.781 evrov. Višek ponudbe za zdaj je 500 konjski (367 kilovatni) turbo, ki stotico doseže v vsega 4,7 sekunde. Preizkušali smo ga ob grški obali.

Še bolj izrazit Porsche look
Michael Mauer, direkor Porschejevega oblikovalskega oddelka, je povedal, da so novemu cayennu želeli dodati še bolj izrazit look, kar pomeni, da ima avto zelo nizek pokrov motorja in nima klasične motorne maske. To so na drugi strani izravnali z večjimi odprtinami za dotok zraka in tako poudarili športni videz, še posebej pri turbo različici. Boki so še bolj poudarjeni in proti zadku pridobivajo na širini, tako da je še bolj podoben tistemu pri kultnem 911, nove zadnje luči pa v celoti svetijo v LED-tehniki. Izpušne cevi so trapezne oblike, pri turbo različici pa dve enojni zamenjata dve, ki sta okrogle oblike.

Znotraj bolj prostoren in prilagodljiv
Porschejev SUV v prvi izdaji zagotovo ni veljal za prostorneža, zdaj pa je zaradi petcentimetrske podaljšave in štiri centimetre daljšega medosja veliko bolj prijazen do potnikov v dveh vrstah. Predvsem pri zadaj sedečih je opaziti napredek, ki gre predvsem na račun pomične klopi, s petcentimetrsko podaljšavo je v notranjosti veliko pridobil. Ima tudi pomično klop, naslonjalu sedežev v drugi vrsti pa lahko nastavljate naklon. Vsekakor več, kot lahko pričakujemo od Porscheja, ampak zelo dobrodošlo. Številke v prtljažniku so tudi vzpodbudne, saj osnovni prtljažnik meri od 580 (hibrid) do 670 litrov, s podiranjem in pomikanjem sedežne klopi pa dobite od 1.690 do 1.780 litrov velik prostor.

Notranjost je v veliki meri ohranila poteze predhodnika, vključno z držali ob robu sredinskega tunela, cayenne pa je veliko detajlov prevzel od panamere. To velja tako za stikala nad glavami potnikov kot za tista okoli menjalnika, podobnosti pa vidimo tudi pri zračnikih. Cayenne je dobil še novi volan v slogu modela 911 ter veliko udobnostne opreme in napredne tehnike.

null | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Pet motorjev, dva menjalnika, stalen 4X4

Največ novosti je cayenne deležen pod motornim pokrovom, kjer prav vsi motorji ponujajo več moči, prihranki pri porabi pa znašajo največ 23 oziroma 26 odstotkov pri emisijah. Velik del zaslug za to gre tudi 185 kilogramom manjši skupni masi, kar so inženirji dosegli na več načinov, največ z večjo količino aluminija pri karoseriji. Vsi motorji ustrezajo Euro5 normativom glede čistosti izpuha.

Prvo (motorno) stopnico predstavlja 3,6-litrski V6, ki razvije 220 kilovatov (300 KM), v pomoč pa mu je šeststopenjski ročni menjalnik. Tako motoriziran doseže stotico v 7,5 sekunde, najvišja hitrost pa znaša 230 km/h. Stopnico višje je S, ki iz 4,8-litrskega V8 motorja iztisne 294 kilovatov (400 KM) in doseže 258 km/h, stotico na merilniku pa prekrije v 5,9 sekunde. Od tu naprej je del serijske opreme tudi že osemstopenjski tiptronic S menjalnik, ki ga poznamo že iz novega audija A8. Še višje najdemo s turbom podprtega V8, ki doseže moč 368 kilovatov (500 KM) ter 278 km/h in 4,7 sekunde od  0 do 100 km/h.

Na ekološki strani najdemo še dva agregata, in sicer 3,0-litrski V6 dizelski z 176 kilovati (240 KM), tovarna tu navaja porabo 7,4 litra in 195-gramske emisije CO2. Svetovno novost pa predstavlja hibridna različica, ki je kombinacija 3,0-litrskega V6 bencinskega in 38-kilovatnega električnega motorja. Hibrid pospeši od 0 do 100 km/h v 6,5 sekunde, do 60 kilometrov na uro pa je mogoče voziti tudi na elektriko, ampak le na razdalji dveh kilometrov. S pomočjo tipke E power lahko to razdaljo sicer še nekoliko raztegnemo, vendar pod pogojem, da so baterije dovolj napolnjene, teža na stopalki za plin pa ni pretirana. Sistem ponuja tudi način regeneracije energije, ki pri vožnji navzdol ali zaviranju polni baterije, ki jih najdemo v zadku (namesto nadomestnega kolesa) in pretirano ne posegajo v velikost prtljažnika.

null | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Veliko udobja in napredne tehnike

Pri opremi veliko ponuja že v osnovi, in sicer usnje in ksenonska svetila, ki ponujajo več načinov osvetljevanja cestišča glede na vozne razmere, enako velja za platišča, ki merijo najmanj 18 palcev. Turbo ob tem pomeni še veliko več: keramične zavore, izdatno nastavljivi športni sedeži so tu serijski. Za doplačilo so kupcem na voljo še sistem za zaznavo vozila v mrtvem kotu, lane assist in izboljšan radarski tempomat. Novost predstavlja tudi audio sistem Burmester z močjo preko 1.000 vatov. Sistem hlajenja sedežev ne samo sesa odvečno toploto, ampak tudi dovaja ohlajen zrak.

Novi cayenne je na naše ceste uradno že zapeljal, cene pa se začnejo pri 68.781 evrih, kolikor stane dizelska različica, bencinska V6 pa 69.655 evrov. Hibridni S vas bo stal najmanj 89.684, 4,8-litrski V8 S pa 90.347. Občutno dražja je turbo različica, za katero zahtevajo najmanj 146.136 evrov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.