Avto
41 ogledov

Indijanska orožarna za off-road

Jeep cherokee
1/8
Andrej Leban
Vozne lastnosti na terenu in visoka stopnja udobja so tiste lastnosti, na katere jeep cheroke najbolj stavi. Cena se prične pri 30 tisočakih, a za blišč zunaj asfalta to ne bo dovolj.

V Sloveniji se pričenja uradna prodaja četrte generacije jeep cherokeeja. Model je največjo slavo požel v 80. in 90. letih 20. stoletja, ko je bila tudi pri nas dokaj popularna njegova druga izvedba. S prihodom mehkih terenecev pa se v novi družbi ni več znašel, pa čeprav je skušal tudi po videzu igrati neposredno na strune svojega davnega prednika iz časov druge svetovne vojne.

Zdi se, da je cherokee sedaj opravil s kompleksi in mu ni mar, kaj si bo njem mislila konkurenca. Še več, izkazati se želi predvsem z zelo zmogljivim pogonom, ki mu bodo tekmeci le težko sledili. Seveda pa bodo morali potencialni kupci tako zmogljiv pogon najprej potrebovati.

Cherokee se s 4,6 metra dolžine uvršča med srednje velike suve, od svojega brata s pridevnikom grand je krajši za dva decimetra, za slab decimeter pa daljši denimo od Fordove kuge ali subaru foresterja, medtem ko je skoraj poravnan z BMW X3 ali audijem Q5. Vsaj zaradi zašiljenega prednjega dela in LED dnevnih luči je indijanec prav gotovo na daleč opazen, vez s preteklostjo ohranjajo sedem rež na motorni maski in trapezoidni blatniki. Avto je postavljen na podaljšano podvozje alfe romeo giuliette.

Notranjost moderna in polna informacij

Notranjost ima veliko podobnosti z grand cherokeejem, kar ni slabo, le prostorna seveda ni v tolikšni meri. Prva stopnja opreme latitude ima 3,5-palčni sistem med merilniki in petpalčnega na osrednji konzoli, višje opremljeni različici limited in trailhawk pa imata že kar sedempalčnega med merilniki in 8,4-palčnega na konzoli. Jasno je torej, da je prikazanih informacij lahko "malo morje." Uconnect infotainment so razvili v sodelovanju s Harmanom, kar je dodaten namig o sodobnosti, ki veje iz avtomobila.

Zadnja klop je vzdolžno pomična, tudi naslonjala se nagibajo, prtljažnika je v osnovi (le) 412 litrov. Odvisno od opreme in doplačil se stopnjuje količina udobja in pomagal. Na voljo so aktivni tempomat s stop&go funkcijo, asistent pred nevarnostjo naleta (AEB), parkirni asistent, ki parkira tudi prečno, pa različni drugi pripomočki za aktivno varnost, od druge stopnje opreme naprej je tudi bojda premierno v avtomobilih na voljo brezžično polnjenje za telefone, ki to že omogočajo.

Pravi arzenal pripomočkov za spopad s terenom

Zgolj za področja pogona bi lahko spisali debelo knjigo vseh mogočih rešitev. Poenostavljeno pa se sliši takole: motorji so trije, dvolitrski dizel prihaja prav tako iz giuliette in je na voljo v 103- ali 125-kilovatni različici (140 oz. 170 KM). Pri močnejšem dizlu je serijski novi devetstopenjski avtomatski menjalnik, razvit v sodelovanju z ZF-om. Tega ima tudi edini bencinar, V6 3,2-litrski, iz katerega se na cesto ali brezpotje prenaša do dvesto kilovatov (272 KM). Motorji so sicer še tipa euro 5, a imata dizla že vse tehnološke nastavitve, da bosta ob priliki enostavno prešla na zahtevnejši ekološki standard. 

Jeep cherokee | Avtor: Jeep Jeep
Podvozje je spet zgodba zase. 4x2 je na voljo le pri šibkejšem dizlu, vse ostalo je tesno povezano s podlago. A tudi pri 4x4 pogonu je veliko možnosti. Vse različice ponujajo izbiro različnih podlag ali športnega režima, avtomatski menjalnik prinese s seboj še reduktor. Če pa boste na cherokeeju namesto AWD opazili oznako 4WD, lahko verjamete, da lahko takle skorajda pleza, saj ima takrat avto dodano zaporo zadnjega diferenciala in program “rock” za najtežje pogoje podlage, prav tako avto sam vzdružuje nastavljeno hitrost po terenu, spremenjene so nastavitve stopalke za plin ...

Različica 4WD pogona (active drive lock) je na voljo le za različico trailhawk, ki je tudi sicer z dodatno zaščito podvozja in še večjimi vstopnimi koti posebej prilagojena za spopad z naravo. Nima pa avto na voljo denimo prilagodljivega podvozja, ki bi ga dodatno dvignilo nad podlago, kot pri grand cherokeeju.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.