Avto
8 ogledov

Inteligenca na kvadrat

Do predstavitve je veljalo pravilo, da ni mogoče izdelati avta, kjer bi na manj
1/56
Žurnal24 main
Toyotin supermajhen in inteligenten avtomobil IQ, s katerim želijo Japonci zapretiti smartu, se ponaša z naslovom najmanjšega štiriseda na svetu. Kako je to videti v praksi, smo preizkusili na testu.
 

PLUS, MINUS

Plusi: Okretnost, preglednost,
inovativnost, bogata oprema, menjalnik, poskočen motor;

Minusi: (pre)visoka cena, premajhno število odlagalnih površin, neobičajen položaj ročne zavore;

Toyotina nova pridobitev na ceste prinaša svežino, že samo ime IQ pa pove, da je malček pameten, inovativen, nenavaden, drugačen, predvsem pa uporaben in prilagodljiv za rabo v mestnem prometu.

Pri obliki Japonci niso čarali. Malček res spominja na smarta, a s pomembno razliko. Zgolj 2985 mm dolg avtomobilček ne ponuja dveh, ampak kar štiri sedeže. Čeprav pri Toyoti pravijo, da je prostora za štiri, v praksi ni čisto tako. Na zadnji klopi je prostora za kolena malo, zato bodo v njem kolikor toliko udobno sedeli zgolj trije potniki in otrok, vendar pa je v tem primeru prostora za prtljago le 32 litrov. Če zložite zadnja sedeža v ravno dno, dobite dovolj prostora tudi za nakup tedenske zaloge hrane in pijače, skupaj kar za 645 litrov.

Da so pri Toyoti naredili tako majhen in hkrati funkcionalen avtomobil, so izpeljali šest inženirskih inovacij. Tako so diferencial namestili spredaj pred motorjem in s tem pomaknili prednji kolesi povsem naprej. Ploska posoda za gorivo prostornine 32 litrov je visoka le 120 milimetrov in je vgrajena vzdolž ravnega dna, in ne pod zadnjo klop, kot pri drugih avtomobilih. To je omogočilo osvoboditev prostora v potniški kabini, hkrati pa so znižali težišče vozila. Zaradi tankih naslonjal prednjih sedežev je 40 milimetrov več prostora za potnika na zadnji klopi (v višini kolen). Japonci so pri izdelavi okvirjev sedežev uporabili posebno jeklo, s katerim so pri vsakem sedežu zmanjšali maso za kilogram. Kompaktni sistem prezračevanja in klimatizacije je narejen posebej za model IQ in zavzema 20 odstotkov manj prostora v primerjavi z enako zmogljivimi sistemi. Nesimetrična prednja armaturna plošča omogoča dodaten prostor pred sovoznikom. S tem je omogočeno pomikanje sedeža naprej in posledično več prostora za potnika za njim. Klasičnega predala pred sovoznikom ni in je zamenjan z "aktovko", v katero lahko spravite papirje, katalog in pisala ter jo po potrebi lahko odnesete iz vozila.

IQ je od smarta daljši za 29 centimetrov, kljub temu pa znaša malčkov obračalni krog vsega 7,8 metra, žal pa se ga ne da (tako kot smarta) parkirati na bočno parkirno mesto. © Gregor Prebil

I

Voznik bo zaradi nenavadno oblikovne armaturne plošče in njenih posebnosti potreboval določen čas za prilagoditev. Nekaj težav bo vsaj na začetku povzročalo upravljanje z radijskim sprejemnikom. To počnemo s pomočjo stikala v obliki joysticka, ki je na levi strani volanskega obroča. Pregled nad delovanjem avtomobila ima le voznik, ki ima na levi strani ob volanskem obroču večfunkcijski prikazovalnik, na katerem poleg radijskih funkcij nadzira še nivo goriva, uro in temperaturo. Sedi se visoko, zato je tudi preglednost odlična, prostora na prednjih, deloma usnjenih in ogrevanih sedežih pa je dovolj tako za kolena kot glavo. Pogrešali smo več odlagalnih površin in predalčkov. Volan je oblečen v usnje in optimalne velikosti ter debeline, je odziven in ponuja dovolj povratnih informacij. Poglavje zase je povezano z varnostjo. IQ ima že v osnovnem paketu opreme sistem ABS in ABD, ne manjka niti sistem TSC (Traction Control System), VSC (nadzor stabilnosti vozila). Malček je prvi avtomobil, ki ima zračno blazino za vzglavniki zadnjih sedežev ter skupno kar šest zračnih blazin in zaves, tudi za voznikova kolena.

IQ na kvadrat je od osnovnega paketa bogatejši za 15-palčna lita platišča z visokim sijajem, sprednji meglenki, samodejno klimatsko napravo, tipalom za samodejni vklop brisalcev, kartico na ključ in sistemom smart entry & push start za samodejno odklepanje in zagon motorja s pritiskom na gumb ter varnostni sistem ESC.
Minimalistične mere ob zelo živahnem 1.0-litrskem trivaljnem bencinskem motorju IQ-ju omogočajo izjemno okretnost in lahkotnost gibanja v gostem mestnem prometu ter preprosto in hitro parkiranje v ozkih uličicah. Na testu smo preizkusili IQ2 z 1.0-trivaljnim VVT-i bencinskim motorjem in petstopenjskim ročnim menjalnikom. Bencinar z variabilnim mehanizmom odpiranja ventilov moči 50 kW/68 KM in navorom 91 Nm se zelo dobro spopada z avtomobilom, težkim zgolj 850 kilogramov. Toyotin najmanjši avtomobil v ponudbi ima uravnotežene vozne sposobnosti pri majhnim hitrostih, prav tako z njim ne boste imeli težav pri hitrostih do 150 km/h. Bolj kot vožnja po avtocesti je vznemirljiv občutek na zavitih, ovinkastih cestah, kjer ima zaradi svoje zasnove težave z vztrajanjem v smeri, a vse napake hitro popravi sistem ESC. Zadovoljni smo bili z natančnim petstopenjskim menjalnikom in okretnostjo, avtomobil je mogoče obrniti skorajda na mestu.

Za tako majhno vozilo je IQ kar žejen, poraba v mestu v povprečju ni bila nižja od 6,5 litra. Od prodaje je odvisna tudi cena. Ta ob vseh tehnoloških in varnostnih inovacijah ni nizka. IQ z vsemi dodatki stane 15.840 evrov, medtem ko je v osnovni različici cenejši za dobrega tisočaka.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.