V sodelovanju s spletno stranjo za transparenten nakup rabljenega vozila Doberavto smo našli aktualne oglase za najdražja rabljena vozila ta hip pri nas. Da je slovenski avtomobilski trg željan tovrstnih "eksotičnih" vozil, pri nas, kažejo dogodki, kot je bil pred kratkim v Celju, kamor se je športna, draga in redka vozila zgrnilo ogledat več kot 5.000 ljudi. Dokaz je tudi prodaja novih vozil v Sloveniji.
Lani je slovenske registrske tablice dobil rolls-royce spectre - električni "grand tourer, bentley continental GT, aston martin DB12, ferrari 296 in SF90 spider … V Sloveniji je bil julija lani registriran tudi eden najbolj ekskluzivnih avtomobilov lega 2024 brabus rocket 1000. Z njim se je na poslovilno tekmo Gorana Dragiča v Stožicah pripeljal kdo drug kot Luka Dončić. Številne eksotične avtomobilske znamke v Sloveniji nimajo uradnih prodajalcev in servisov. Kje lahko torej nekdo, ki kupi tovrstno vozilo - novo ali rabljeno – servisira? Marko Ferlin, direktor podjetja Odkrit nakup, ki upravlja spletni portal NarociAvto, se na slovenski avtomobilistični sceni trudi organizirati dogodke, ki so v tujini že izjemno priljubljeni. Za Žurnal24 je povedal, da se tovrstna vozila večinoma servisirajo na pooblaščenih servisih. "Ker na primer za Lamborghinija pooblaščenega servisa za te znamke v Sloveniji ni, lastniki vozila vozijo v najbližja evropska mesta (npr. Munchen, Dunaj itd). Obstaja pa tudi nekaj neuradnih specialistov v Sloveniji, ki se spoznajo na te avtomobile in nekateri opravljajo servise pri njih. Pri nekaterih lastnikih je nujno, da je servisna zgodovina vozila "čista" - torej s servisnimi intervali potrjenimi pri pooblaščenem serviserju za znamko. Katerim to ni pomembno (ali pa se želijo izogniti takemu strošku) pa obiskujejo slovenske specialiste."

Zdravko Poljašević, so-lastnik in ustanovitelj znanega slovenskega podjetja za luksuzna in superšportna vozila Autobroker by Kreativni najemi d.o.o., pa pravi, da vozila znamk Ferrari, Maserati, Lamborghini, Aston Martin in Bentley lahko lastniki servisirajo na uradnih servisih v sosednjih državah - Italija, Avstrija, Madžarska in Nemčija.
Najbližji servisi:
- Maserati - Videm, Dunaj, München, Budimpešta
- Ferrari - Padova, Dunaj, München, Budimpešta
- Bentley - Padova, Dunaj, München, Budimpešta
- Aston Martin - Padova, Dunaj, München, Budimpešta
- Lamborghini - Dunaj, Bologna, München, Budimpešta
"Največ izkušenj imamo s servisnimi centri v Münchnu. Večine servisnih posegov ni mogoče opraviti v enem dnevu, zato si je za to pot treba vzeti kak dan dopusta. Strankam omogočamo, da organizacijo servisnega intervala, prevoz vozila na servis in iz servisa prevzamemo mi, v vmesnem času pa lahko poskrbimo zanje z nadomestnim vozilom primerljivega ranga. Če vozilo ni več v tovarniški garanciji, lahko imetniki vozil obiščejo tudi specializirane servise v Sloveniji – eden takih je HOC center na Grosupljem," pravi Poljašević.

Redni servis tudi 5.000 evrov, zavarovanje 10.000 evrov na leto
Ferlinove izkušnje so, da stane servisni interval z menjavo olja na uradnem servisu Aston Martin v Nemčiji 1.418 evra. "Treba je upoštevati še strošek dostave vozila do serviserja in dostave nazaj do lastnika, kar lahko hitro nanese še enkrat toliko. Ali pa se lastnik odloči iti na krajši oddih v tujino in iz tega naredi izlet z ženo. Če se servis opravi pri slovenskem specialistu, je strošek znatno nižji."
Podatke nam je posredoval tudi Poljašević: "Kot največji posamični lastnik vozil Ferrari, Lamborghini, Aston Martin in Maserati v Sloveniji lahko iz prve roke postrežemo z omenjeno informacijo. Redni servisi stanejo, od dobrega tisočaka do skoraj 5000 evrov. Najcenejši servis je izkustveno pri blagovni znamki Aston Martin, najdražji pa pri Ferrari. V primeru da podjetje, kot je naše, prevzame skrb za dostavo vozila na in iz servisa je treba prišteti še strošek transporta z zaprto prikolico."

Sogovornika smo vprašali tudi, kako se razlikuje servisiranje tovrstnih vozil? Na koliko kilometrov se menjavajo pnevmatike, olje, koliko je povprečna poraba goriva?
Ferlin pravi, da je menjava gum zelo odvisna od sloga vožnje lastnika vozila. Če je voznik bolj na "dinamični" strani, lahko pride do menjave pnevmatik tudi vsako leto (ali večkrat letno). Strošek kakovostnih pnevmatik je med 1.300 in 2.500 evri. Enako je pri porabi goriva. Če je voznik bolj umirjene sorte, bo vozilo porabilo goriva nekje med 12 in 20 litri goriva na 100 kilometrov. Pri športni vožnji je poraba goriva hitro večja od 20 litrov. "Servisi so pri marsikaterem razpisani zelo podobno kot pri ostalih avtih, letno oz. na 15.000 kilometrov. Pri dirkaških različicah pa se interval za menjavo olja krajša. Tu je sicer tudi veliko odvisno od tega, ali voznik obiskuje tudi dirkališča oz. redno prakticira športno vožnjo, ki je bolj zahtevna za vzdrževanje – takrat se ne ravna več po rednih intervalih. Olje se menjava hitreje, zavorne ploščice tudi in tako naprej. Zavarovanje takega vozila stane med 5.000 in 10.000 evrov na leto."

Poljaševič je izpostavil zanimivost, da je pri Bentleyju redni servis vsako leto ali vsakih 16.000 kilometrov, kar pride prej. "Razlika 1000 kilometrov v servisnem intervalu v primerjavi z drugimi znamkami ima ozadje v preprosti matematiki in geografiji - Bentley je angleškega porekla, njegov servisni interval je določen v miljah, in sicer 10.000 milj kar je po enostavnem računu pretvorjeno v 16.000 kilometrov."
Sogovornik pravi, da se pnevmatike menjajo skladno z iztrošenostjo, olje se menja na redni servisni interval (tudi, če je prevoženo zelo malo kilometrov). Povprečna poraba goriva pa je od 11 do čez 25 l/100 km. "Za omenjena vozila so pogosto predpisane pnevmatike, ki imajo tudi posebno oznako. V primeru neustreznih pnevmatik se lahko zavrneta garancijsko popravilo in tudi škodni dogodek na vozilu. Če se vozilo uporablja intenzivno ali agresivno (dirke, konstantna vožnja na visokih obratih, intenzivno zaviranje) pa je priporočljivo menjavati olja in filtre pogosteje od predpisanega intervala," pravi Poljašević.

"Ne se zakalkulirati"
Zanimalo nas je tudi, kakšen mesečni prihodek mora imeti lastnik takega vozila v vrednosti 200.000 evrov in več, da ga lahko vzdržuje? Ali obstaja zlato pravilo? Ferlin pravi, da v bistvu obstaja pravilo: prihodek osebe, ki lahko kupi in vzdržuje tako vozilo se ne meri več v mesečnih intervalih, ampak se gleda letni prihodek. "Če razložim drugače - vsak, ki o svojih prihodkih razmišlja v smislu plače, skoraj avtomatično izpade iz bazena potencialnih kupcev za tovrstna vozila. Plače namreč redko kdaj dosežejo take zneske. Seveda to velja ob predpostavki, da ima taka oseba tudi npr. kredit za nepremičnino, katere vrednost je sorazmerna vrednosti avtomobila (ne živi v nepremičnini za 200.000 evrov, vozi pa avto za 400.000 evrov - samo za primer) ter ostale stroške v življenju najbrž malo višje. Pa samo za predstavo, lizing za avto, ki je vreden 350.000 evrov ob 20 % pologu (70.000 evrov) pomeni mesečni obrok v višini okoli 4.000 evrov. Potem pa je treba avto še zavarovati, registrirati, točiti gorivo in vzdrževati. Če se dotaknem še, zakaj lizing za tak avto? Ne gre za to, da si lastnik ne bi mogel privoščiti zneska. Bolj je v ozadju logika, da raje plača obresti za lizing in ima na razpolago preostalih 280.000 evrov, da financira svoj posel (za nabavo zaloge, naložbe, itd), ki mu lahko prinesejo nekajkrat več donosa."
Tudi Poljašević je izdal zlato pravilo: "Ne se zakalkulirati. Tisti, ki bo vozilo vzdrževal skladno z normativi proizvajalca, ki bo imel vozilo kasko zavarovano, garažirano, naj računa na letni strošek v višini 7 do 10 % vrednosti vozila. Zgolj zavarovanje, obvezno in kasko, stane po naših izkušnjah med 1,5 % in 4,5 % vrednosti vozila. Najdražje zavarovanje za posamični avto, ki ga plačujemo, je nekaj manj kot 20.000 evrov na leto." Tistim, ki želijo biti na varni strani tudi po izteku garancijskega jamstva, pa sogovornik priporoča nakup podaljšanega jamstva, letni strošek je med 1 do 2 % vrednosti novega vozila. Podaljšano jamstvo potegne za sabo tudi obvezno servisiranje na uradnih servisih.

Eksotična vozila je možno tudi najeti za 1.500 evrov na dan
"Za izračun od začetka do konca je treba upoštevati tudi predvideno spremembo cene vozila skozi leta, morebitni strošek financiranja in še kaj. Tisti, ki vozilo financira s pomočjo kredita, mora danes računati na strošek financiranja, ki izkustveno znaša med 5 in 8 % letno. Vsem, ki bi se želeli posvetovati pred nakupom eksota, smo na razpolago. Ni vsak eksot naložba (naivno razmišljanje), prav tako ni vsak eksot neuporaben (ljudsko razmišljanje)," svetuje Poljašević in dodaja, da v povprečju vozila blagovnih znamk Lamborghini in Ferrari izgubljajo vrednost manj od splošnega povprečja. Npr. pri vozilu lamborghini huracan je letna izguba vrednosti, če se vozilo uporablja, manj kot 10.000 kilometrov na leto, manjša od 5 % na leto. Vrednost je odvisna tudi od tega, kakšno je splošno stanje vozila.
Dodaja tudi, da je pri njih marsikateri eksot na voljo za dnevni ali vikend najem, kjer si zainteresirani kupec določenega tipa vozila razjasni marsikatero vprašanje o primernosti vozila in skladnosti vozila s pričakovanji. Dnevni najem vozila v vrednosti 350.000 evrov stane 1.500 evrov na dan, tedenski najem 6.000 evrov ter mesečni najem 18.000 evrov. Kilometri so omejeni, dodatni kilometri pa se lahko doplačajo.
Našli smo nekaj najdražjih rabljenih vozil pri nas:
Lamborghini Huracan (413.580 evrov)


Porsche 911 3.7 turbo S coupe (254.999 evrov)

Mercedes-Benz G-Razred (219.219 evrov)


Aston Martin Vantage (299.799 evrov)

Peljes lepo h Borkotu v Kraljevo in bo zadeva porihtana za pol cene…pa lih tko se bo posvetil in poservisiral kot je treba ce ne celo se bolse!
Če bo šlo tako kot zdaj si narod še rabljenega ne bo mogel več privoščiti