Avto > Iz druge roke
57835 ogledov

Velika napaka voznikov vozil z avtomatskim menjalnikom

Samodeji menjalnik DSG Volkswagen
Pogosta napaka pri pregretju menjalnika je tudi nepravilna uporaba samodejnega menjalnika.

Med brskanjem po spletnem forumu smo naleteli na kar nekaj vprašanj lastnikov vozil z avtomatskim menjalnikom, predvsem novopečenih, ki jih je zanimalo, kako se pravilno ravna s samodejnim menjalnikom. Še bolj natančno, zanimalo jih je ravnanje pri vožnji v zastojih oziiroma v križišču, ko stojijo dalj časa v koloni (npr. tudi ko na semaforju sveti rdeča luč). Ali naj pustijo menjalnik v načinu D (drive) in stisnejo zavoro, ali naj prestavijo v nevtralni položaj N. Kaj je boljše?

Hyundai i30 Ne počnite tega! Avto Imate ročni menjalnik? Potem ne počnite tega!

Kako preveriti, da je nekaj narobe?

Uporabniki samodejnega menjalnika, pozor! Nasvet smo poiskali pri tehničnemu inštruktorja GMT in Avto Akademije Primožu Rožniku, ki pravi, da je pogosta napaka pri pregretju menjalnika tudi nepravilna uporaba samodejnega menjalnika. To se najbolj pogosto zgodi ob mirovanju vozila, na primer v križišču pri rdeči luči na semaforju ali v kolonah, predvsem poleti. Takrat je treba menjalnik prestaviti v način nevtralno (N), v nasprotnem se lahko pri dvosklopčnih menjalnikih pregreva sklopka, oziroma olje v samodejnem menjalniku, tudi pri klasičnem samodejnem menjalniku s pretvornikom navora se olje takrat segreva najbolj. Kako preverite, ali je vaš menjalnik podvržen tej težavi? Tako, da pri prestavljanju iz načina N v vozni način drive (D), ali vzvratni način (R) že ob stisnjeni zavori začutimo rahlo obremenitev na motorju.

Menjalnik z dvojno sklopko – DSG – pri golfu 1,2 TSI, ki stane 18.839 evrov, pre | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Honda CR-V Preizkus Avto Hibrid, ki ne potrebuje menjalnika

Kako je z vleko prikolic?

Česa še ne smem nikoli narediti? Strokovnjaki opozarjajo, da se mora, tako kot motor, na optimalno delovno temperaturo ogreti tudi olje v menjalniku. Zato je najslabše, kar lahko naredite, da avtomobil takoj po zagonu 'na polno' priganjate. "Pri vleki večjih prikolic ali velike teže je priporočeno, da dovolimo menjalniku, da se ohladi v prostem teku motorja. To pa zato, ker v prostem teku motor poganja oljno črpalko menjalnika, katera poganja olje po hladilnem sistemu in tako omogoča, da se menjalnik lahko ohladi.


 

Komentarjev 14
  • f5b0a37161572a16434c3a9b735044179b6963f0 18:58 30.avgust 2020.

    kaj če ti tak avto če moraš kr naprej nekaj čuvat pa ohranjat ,avto je za to da služi in nič drugega,ko ga kupuješ ni da ni,ko ga že voziš pol pa ja to in ono

  • bločan 16:39 30.avgust 2020.

    Sem vozil avto z robotiziranim menjalnikom.Upam,da prvič in zadnjič.Kdor je navdušen nad njim, naj izvoli.Sam pa še vedno prisegam na preverjeno klasiko manualnega-ročnega menjalnika.

  • TistoPravo 13:34 30.avgust 2020.

    Pomembno je tudi, da vozilo z avtomatskim menjalniom ne "visi" na parking stopnji. Torej obvezno je potrebno natančno uporabljati ročno zavoro, ta mkra tudi čimbolje delovati. Da recimo že ob najmanjšem naklonu naprej ali nazaj na parkingu ne obremenjuješ menjalnik ...prikaži več saj bo ob ponovnem zagonu popolnoma hladen in mu bo tak položaj zelo škodil..no pa sj se sliši. Tako kot pred semaforji, ko držiš na bremzo v delovni stopnji....to je dejansko povzročanje nepotrebnega trenja....