Avto
1907 ogledov

Izpit za voznika naredi le še vsak tretji

Teoretični izpi AVP
Zaradi elektronskega testiranja teorije uspešnost kandidatov za vozniški izpit drastično padla, po uradnih podatkih uspešna komaj tretjina kljub vnaprejšnjim opozorilom, da izpit potrebuje izdatno pripravo. Težave z dvoumnimi vprašanji.

“Od okoli 20 kandidatov nas je izpit naredilo le pet,” je kandidatka za vozniški izpit B kategorije povedala o nedavni izkušnji z novim elektronskim preverjanjem znanja. Sama je sicer intenzivno vadila vprašanja prek uradne spletne aplikacije, po njenem so bila izpitna vprašanja celo lažja kot v starih knjigah, kjer so denimo še vedno nekatera zelo zastarela pravila, kot je omejitev 100 km/h na cesti, rezervirani za motorna vozila. “Je pa zelo hitro mogoče pasti, saj je prag uspešnosti postavljen zelo visoko, dovolj sta že dva napačna odgovora od 40. A če si vzameš čas, se očitno da narediti,” je dodala kandidatka, ki se je z novim sistemom srečala prvič.

"Uspešnost ne bo nikoli prek 50 odstotkov"

Na agenciji za varnost v prometu (AVP) se je v zadnjih mesecih zgrnilo veliko kritik zaradi sprememb, ki so med drugim prenesle reorganizacijo izpitnih centrov. S septembrom pa se je pričelo tudi elektronsko preverjanje znanja namesto starega reševanja pisnih pol, ki pa je situacijo glede uspešnosti kandidatov obrnil povsem na glavo. Po zadnjih dostopnih pojasnilih AVP je bila konec oktobra po 2.500 rešenih testih uspešnost kandidatov vsega 34-odstotna.

Priznavajo težave z vprašanji

AVP je v javnem sporočilu opozoril, da je dolgoletna praksa pristopa k pripravi na teoretični del izpita, ko so  se kandidati enostavno “napiflali” pravilne odgovore s prosto dostopnih uradnih izpitnih pol, v veliki meri razvrednotila njegov pomen. Med vrsticami pa priznavajo tudi težave pri novem sistemu glede posameznih vprašanj, ki so se izkazala za dvoumne in lahko bistveno vplivajo na uspeh kandidata.

Da je takšnih vprašanj kar nekaj, nam je potrdil tudi Borut Žagar iz sekcije avtošol pri GZS. Po prvih ocenah šol voženj bi lahko bilo spornih vprašanj v izpitni bazi, ki obsega okoli 2.000 vprašanj, do dva odstotka, kar se morda sliši malo, a je za kandidata vsako takšno vprašanje lahko usodno. Sami so jih doslej našteli okoli 50 in so z njimi že seznanili tudi AVP, ki je obljubila hitro ukrepanje in vnovični pregled ter izločitev tistih, ki se bodo izkazala kot neustrezna. Žagar vzrok za nedodelana vprašanja vidi predvsem kot posledico hitenja in izključitve sekcije pri njihovi pripravi v preteklem procesu.

Predstavnik sekcije je sicer prepričan, da zaradi novega načina testiranja teoretičnega znanja uspešnost kandidatov ne bo nikoli presegla 50 odstotkov. Takšen osip so v šolah vožnje po tihem pričakovali in o tem že več mesecev pred uvedbo opozarjali kandidate, tako da so bili z veliko zahtevnejšim preizkusom, ki jih čaka, seznanjeni.

Vprašanja se veliko bolj nanašajo na praktične situacije

Po njegovem pa je k takšni neuspešnosti kandidatov delno pripomogel tudi zasuk v samem trendu, saj vprašanja po njegovem dajejo manj pozornosti samim pravilom temveč bolj poudarjajo preverjanje znanja glede situacij, ki se pojavljajo v vsakdanjem prometu. “To ni nujno dobro, saj kandidati naj še ne bi imeli praktičnih izkušenj z vožnjo in mu je zato med pripravo na izpit težko pojasnjevati situacije iz prakse, ki se izražajo skozi takšne naloge.”

Ostaja odprto tudi vprašanje z gradivi za pripravo na izpit, ki kljub uvedbi novega sistema niso bile pripravljena, tako da se kandidati, kot opisano uvodoma, učijo iz knjig, od katerih je nekatere že zdavnaj povozil čas.

“Znajti smo se morali po svoje. Tako smo v šolah vožnje šli po isti poti kot kandidati in smo reševali naloge prek spleta, si na podlagi tamkajšnjih nalog delati zapiske in iz njih pripraviti gradiva, s katerimi smo lahko prilagodili predavanja novemu sistemu,” pove Žagar. So pa pri sekciji šol voženj zadovoljni in optimistilni nad dejstvom, da se je sodelovanje z AVP v zadnjem obdobju okrepilo, agencija je izkazala tudi precej več posluha za pripombe kot je bila to navada nekdaj.

Preberite tudi komentar: Na mladih voznikih svet ne stoji

Komentarjev 17
  • Anemarie Pohorec 19:28 06.september 2016.

    zato pa mladi večkrat padejo, oni pa služijo na ta način da se potem ponovno vpišejo.

  • Žurnalček 13:35 27.julij 2015.

    Zelo enostavno! Tistega kretena , ki je zastavil kretenska vprašanja , zaradi varnosti Slovencev na cesti , takoj zabrisati iz službe ! Da se najdejo taki idioti , pa saj to ni za verjeti !

  • primorka 12:08 10.november 2014.

    Kdo je tukaj zaslužol ?