Avto
8413 ogledov

Izpiti po novem z masko in na plastični ponjavi

Šola vožnje Saša Despot
Strogi protokoli, kako zagotoviti higiensko čist avto, za inštruktorja samo kirurška maska ne bo dovolj, vrsta kandidatov pa je že zdaj zelo dolga.

Učenje v avtošolah bo bistveno drugačno, kot so ga bili kandidati in inštruktorji vajeni doslej. S ponedeljkom znova začnejo delovati šole vožnje in izvajalci večine dodatnih izobraževanj voznikov. Vlada oziroma ministrstvo za infrastrukturo je sprostila možnost poučevanja tako za teoretični kot za praktični del.

Na Agenciji za varnost prometa (AVP), pod katero spada izobraževanje voznikov, pravijo, da so na odprtje pripraljeni. Od ponedeljka od 10. ure se bo tako na portalu e-uprave že mogoče prijaviti na prosti termin za opravljenje izpita, prvi izpiti pa bodo potekali že v torek, 19. maja.

Vsi tisti kandidati, ki so se prijavili na izpit tik pred začetkom pandemije, bodo brezplačno dobili nov termin. Tudi v organizaciji AMZS, ki ima lastno šolo vožnje in je hkrati tudi največja pooblaščena organizacija pri nas za vozniške delavnice, pravijo, da so na odprtje pripravljeni. Kot dodajajo pri AMZS, bodo pri izvajanju programov sledili navodilom Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) glede skrbi za zdravje zaposlenih in kandidatov oziroma tečajnikov. Predvsem pa pri AMZS poudarjajo, da morajo tako na teoretični kot pratkični del usposabljanja kandidati priti le, e so zdravi in imajo s seboj zaščitno masko za obraz.

Šola vožnje Predlog AVP Avto Zaradi korone AVP predlaga revolucijo pri učenju vožnje

Na AVP sicer ocenjujejo, da je zaradi devet tednov trajajoče prekinitve dela šol voženj nastala vrsta kar okoli 5.000 kandidatov, ki v tem času niso mogli opraviti teoretičnega in praktičnega dela izpita. Vsak teden namreč v povprečju teoretični izpit opravi okoli 900 kandidatov in prav toliko kandidatov tudi praktični del.  

Kot pa dodajajo, večjih težav pri procesiranju tega "viška" kandidatov trenutno ne pričakujejo, saj da bodo prilagodili svoje aktivnosti glede na število prijav. Drugače pa bo, če se bodo kandidati časovno skoncentrirali in jih bo veliko število želelo opraviti v istem časovnem obdobju, recimo v dveh poletnih mesecih. Takrat bodo lahko nastale dolge čakalne dobe. 

Prihodnji teden sicer navala na izpite gotovo še ne bo, vsaj na praktične ne, saj bodo dosedanji kandidati po več kot dveh mesecih gotovo potrebovali še več dodatnih šolskih ur vožnje.

Šola vožnje | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Kako bo po novem zgledala šolska vožnja v avtu

Na ministrstvu za infrstrukturo so skupaj z AVP in NIJZ pripravili navodila, kako naj bi pouk v novih razmerah sploh potekal. Še posebej pri praktičnem delu voženj in izpitov namreč ni mogoče zagotavljati minimalne priporočene oddaljenosti med potniki v vozilih. 

Pri izvajanju teoretičnega dela izobraževanja in izpitov pravila več ali manj sledijo že znanim smernicam, ki veljajo tudi v drugih dejavnostih v notranjih prostorih - ohranjanje razdalje med kandidati in učiteljem, skrb za stalno prezračevanje in razkuževanje prostorov, nošnja mask, umivanje in razkuževanje rok ...

Pri praktičnem izobraževanju se pravila oziroma priporočila vedenja nekoliko razlikujejo glede na tip vozila. Pri izobraževanju motoristov in voznikov tovornih vozil je manj posebnosti, saj je zagotovljena večja razdalja.

Pri avtomobilih je glavna razlika, da mora biti učitelj še bolje zaščiten - kirurška maska, tako kot pri kandidatu in pri drugih vozilih ni dovolj, temveč mora uporabljati kakovostnejšti tip FFP2, ali "ustrezno varovalno opremo", ki jo določi specialist medicine dela, prometa in športa. Uporaba rokavic ali zaščitnih vizirjev ni izrecno omenjeno.  

Šola vožnje Avto Toliko jih je praktični del izpita vožnje opravljalo več kot desetkrat

Izpiti z masko in morda na plastični ponjavi

Precej strog je protokol razkuževanja vozila - pred in po vsaki vožnji s kandidatom. Sedež z vzglavnikom kandidata vred mora biti pokrit s plastičnim pregrinjalom (prevleko) za enkratno uporabo, ki se jo zamenja za vsakim kandidatom. Lahko uporablja prevleke za večkratno uporabo, a jih je treba prav tako zamenjati in prati za vsakim kandidatom. Tretja možnost pa je pozorno razkuževanje sedeža in vzglavnika z vsakim sedežem, kar pa lahko pusti na tkanini ali usnju pri premajhni pozornosti tudi posledice, priznavajo pri NIJZ. 

V notranjosti avta je treba po vsakem kandidatu "razkužiti volanski obroč, prestavno ročico oziroma stikalo, ročico ali gumb parkirne zavore, naslonjala na vratih in naslonjala za komolce, stikala in gumbe avtoradia, zaslon multimedijske naprave, kljuke vrat, obvolanske ročice, stikala in vzvode za nastavitev sedeža in okvire vrat.

Ob tem navodila opozarjajo, da je treba biti pri zaslonih multimedijskih naprav posebej previden, saj lahko preveč razkužila prodre v notranjost in povzroči okvaro.

Dobra novica za šole vožnje pri vseh teh ukrepih je, da vozil ne bo treba kako drugače preurejati in vanje vgrajevati kakšnih posebnih pregrad.

andrej.leban@zurnal24.si

 

Komentarjev 7
  • jate 08:11 19.maj 2020.

    kaj pepe si vsem nam dal minus...ma si res en pepič,,haha :-))

  • Pepe007 07:12 18.maj 2020.

    Ti kandidati bodo znali malo bolje voziti kot to znajo izkušeni mački, ki so komentirali pred menoj in revčki zaradi maske ne morejo voziti.

  • jate 05:15 18.maj 2020.

    saj niso normalni res,,se mi ki imamo izkusnje nas maska moti ,je zelo nepregledno,, zato jo nisem imela v avtu kot marsikdo ,,a kaj sele voznik ucenec s tistim nagobcnikom ne bo vidu niti ¸¸ haube¸¸ ...v glavnem katastrofa