Avto
3202 ogledov

Japonski premijski ponos odslej tudi kot električni

lexus ES
1/14
Lexus
Lexus je predstavil novo generacijo modela ES, predvsem večji, oblikovno usklajen s sorodstvom, poleg hibrida pa je na voljo tudi električni pogon.

Pri Lexusu pravijo, da so se pri prenovi lexusa ES osredotočili na koncept "Doživetje elegantne in elektrificirane limuzine. K temu bodo pripomogle nove tehnologije in napredno udobje ter široka povezljivost in izčrpna varnost, dodajajo. Razširjena je tudi ponudba motorjev, v kateri se je dvema hibridnima različicama pridružila še električna.

lexus ES | Avtor: Lexus Lexus

Novi  lexus ES je z dolžino 5,140, širino 1,920 in višino 1,555 do 1,560 metra ter medosno razdaljo 2,950 metra v vse smeri precej večji od predhodnika, vendar, kot pravijo pri Lexusu, po zaslugi oblikovanja "Clean X Tech" ni izgubil notranje in zunanje uglajenosti in  elegance. Z lastnostmi se približuje vrhu avtomobilskega segmenta F, vendar ne izgublja solidnih voznih lastnosti in ravni udobja.

Na zunanjosti izstopa predvsem vretenasta oblika, s katero se je lexus ES uskladil s sorodstvom. Sprednje dnevne luči imajo obliko dvojne črke L, ki bo postala Lexusov novi prepoznavni element in bo v obrnjeni obliki svoj odraz dobila tudi na smernikih. V nasprotju s tehnicističnim prednjim delom je zadnji bolj elegantno zaobljen, ponovi pa se črka L v obliki luči.

lexus ES | Avtor: Lexus Lexus

Potniška kabina je oblikovno zelo prečiščena in digitalizirana. Predvsem zadnji sedeži so z nastavljivim naklonom namenjeni razkošnemu potovanju, desni pa ima tudi podnožnik in potem, ko se zloži sovoznikov sedež, postane udoben ležalnik. Izstopata dva elementa. Prvi je "Bamboo Layering", uporaba naprednih tehnik in tehnologij za prenos svetlobe za ustvarjanje posebnega učinka osvetlitve, ki se ujema z ambientalno osvetlitvijo, drugi pa je optimalna razporeditev zvočnikov audio sistema znamke Mark Levinson za tridimenzionalno kuliso zvoka.

Kokpit je urejen po načelu Tazuna, ki zahteva, da so upravljalni elementi in viri informacij razporejeni tako, da jih upravljate in zaznate že z najmanjšim premikom roke ali očesa. Pod široko odprtim zgornjim delom je asimetrični 12,3-palčni digitalni zaslon z nizkim ohišjem. Poleg njega je še 14-palčni zaslon infotainmenta. Klasična stikala so nadomestili haptični gumbi, ki so vidni šele, ko voznik zažene motor in se zasvetijo.

lexus ES | Avtor: Lexus Lexus

Pod motornim pokrovom bo na voljo hibridni in električni pogon. Hibrida sta dva in oba na voljo s prednjim ali štirikolesnim pogonom. Na zahodnoevropskih trgih bo na voljo pogonski sklop ES 300h, kombinacija 2,5-litrskega vrstnega štirivaljnika, elektromotorja in menjalnika eCVT s sistemsko močjo 148 kilovatov. Na vzhodu Evrope pa bo na voljo močnejši hibrid ES 350h z močjo 182 kilovatov.

Tudi električni različici bosta dve. V kombinaciji s sprednjim pogonom bo lexus ES 350e razpolagal z močjo 165 kilovatov, močnejši štirikolesni lexus ES 500e pa bo močan 252 kilovatov.

dezurni@styria-media.si

lexus ES | Avtor: Lexus Lexus

Komentarjev 2
  • Valerieye3796 17:39 18.junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • Toma 09:00 05.maj 2025.

    Ne razumem zakaj ima tako tup nos. Kaj pa koef. zračnega upora, ni več pomemben?