Avto
10550 ogledov

Je možno prepoved prodaje bencinskih in dizelskih vozil še ustaviti?

Gneča na bencinski Boštjan Tacol
EU naj bi v četrtek objavila, da bodo morali proizvajalci vozil do leta 2035 emisij novih avtomobilov zmanjšati na nič. To pomeni konec za motorje z notranjim zgorevanjem. Francija temu nasprotuje.

Za zdaj še neuradno, naj bi Evropska komisija v prizadevanjih uskladitve svojega gospodarstva z ambicioznejšimi podnebnimi cilji predlagala prehod na vozila brez emisij in okrepila svoj cilj obnovljivih virov energije

Evropska komisija si po pisanju Bloomberg News, kjer so se dokopali do dokumenta EU, prizadeva, da se bodo emisije iz novih avtomobilov in dostavnih vozil od leta 2030 do leta 2035 zmanjšale za 65 odstotkov, od leta 2035 naprej pa za 100 odstotkov.

Dizelski avtomobili Avto Med državami, ki nameravajo prepovedati prodajo dizlov in bencincev tudi Slovenija

Strožji standardi onesnaževanja bodo dopolnjeni s pravili, ki bodo nacionalne vlade zavezovale k okrepitvi infrastrukture za polnjenje vozil. S tem naj bi zmanjšali toplogredne pline za vsaj 55 odstotkov glede na raven iz leta 1990.

Green NCAP emisije | Avtor: Green NCAP Green NCAP

V paketu, ki bo predstavljen 14. julija, bo vključen tudi predlog za povečanje deleža pridobljene električne energije iz obnovljivih virov energije, na 40 odstotkov s sedanjih 32 odstotkov do konca tega desetletja, še razkriva dokument.

Evropa želi voditi svetovni boj proti podnebnim spremembam, do leta 2050 pa bi postala prva celina z ničelnimi emisijami. To je tudi zaveza zelenega dogovora. Da bi Evropa dosegla cilj, bo morala prenoviti vsak kotiček svojega gospodarstva, največji izzivi pa bo prav zmanjšanje toplogrednih plinov v prometu in industriji.

Predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen je v intervjuju za nemški Sueddeutsche Zeitung dejala, da, čeprav je ducat evropskih proizvajalcev avtomobilov že napovedalo, da bodo med letoma 2028 in 2035 prešli na avtomobile brez emisij, je še vedno v Evropi potreben zakonski presečni datum, po katerem bodo morali biti vsi avtomobili brez emisij. Ni pa imenovala datuma. "V nasprotnem primeru bo pomanjkanje gotovosti in do leta 2050 ne bomo dosegli cilja podnebne nevtralnosti," je izjavila. Paket, ki bo objavljen v četrtek, bo potem del pogajanja med državami članicami in Evropskim parlamentom, verjetno pa bo tarča divjih lobističnih prizadevanj številnih prizadetih v industriji.

bencinska črpalka, gorivo Avto Ljudje naklonjeni prepovedi prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov

Rešili bi vsaj priklopne hibride

Največje proizvajalke vozil, med njimi je tudi Francija, trepetajo pred prepovedjo vozil z motorji na notranje zgorevanje. Francija nasprotuje Evropski uniji, da bi do leta 2035 dejansko končala prodajo avtomobilov z notranjim zgorevanjem, in se zavzema za bolj liberalni cilj, in sicer za podaljšanje življenja vsak priklopnim hibridom, piše Automotive News Europe.

BMW priključi hibridi in električni avtomobili | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

bencinska črpalka, gorivo Pomembna sprememba Avto Letos novosti pri gorivu, kaj to pomeni za starejša vozila?

Uradnik v pisarni predsednika Emmanuela Macrona je v ponedeljek dejal, da francoska vlada podpira cilj zmanjšanja emisij iz avtomobilov za 55 % do leta 2030, hkrati pa želijo, da priključni hibridi (kombinacija motorja z notranjim zgorevanjem in enega ali več elektromotorjev), dlje časa ostanejo na trgu.

VW Arteon Shooting Brake Avto Dizelski motor postaja zastarel

Uradnik še razkriva, da je Macron mnenje podal po razpravi o prehodu na električna vozila, ki so se je udeležili tudi vodilni direktorji avtomobilskih koncernov vključno s Stellantisom in Renaultom, na sestanku pa so bili tudi predstavniki delavcev. Francija naj bi sicer razmislila tudi o novi podpori industriji in ji s tem pomagala pri sprejemanju nove tehnologije.

Francosko stališče lahko nakazuje, da znotraj EU poteka boj za nove podnebne cilje in s tem vpliv na avtomobilsko industrijo. Prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem do leta 2035 je del ambicioznega načrta za uskladitev gospodarstva regije z bolj agresivnimi podnebnimi cilji. Pomenilo bi tudi hitrejše opuščanje hibridov, kot so pričakovali nekateri vodilni kadri v avtomobilski industriji.

Emisije | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

"Vemo, da ne bo preostalo drugega, kot da preklopimo na električne avtomobile," je dejal Jean-Marie Robert, predstavnik sindikata CFDT, ki se je udeležil srečanja. "Pomembno je, da se pripravimo vnaprej," besede predstavnika sindikatov navaja Automotive News Europe.

Komentarjev 37
  • radovednica 10:22 14.julij 2021.

    Kako si ta gospoda, ki o tem odloča, zamišlja svoj prihod iz Nemčije na dopust na Hrvaško z električnim avtomobilom, ki ima doseg brez polnjenja, kjerkoli (?) 300 ali 400 km, vmes pa stati v koloni n.pr. na Obrežju 3 ...prikaži več ure? Halo! Električni avtomobili so za šminkeraj za tiste, ki imajo ogromno in preveč pod palcem in ne za večino, kateri je avto pač življenjsko pomemben pripomoček, v vsakem trenutku, brez čakanja ure na drago polnjenje (Petrolovo električno polnjenje je že sedaj dražje od klasike!

  • Michael_Colon 10:16 14.julij 2021.

    V zadnjih 4 tednih sem prejel 27346 EUR od dela s krajšim delovnim časom od doma. To službo sem dobil pred dvema mesecema in v prvem mesecu sem brez spletnih izkušenj prejel 20569 EUR. ......... >>>>>>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑬𝒓𝒐𝑷𝒓𝒐𝒇𝒊𝒕.𝐜𝐨𝐦

  • radovednica 10:15 14.julij 2021.

    Ne norite s takšnimi idejami. Brez klasičnih, dosedanjih avtomobilov ni možno nič. Elektrika z vsemi omejitvami (doseg do polnjenja, cena vozil, čas polnjenja, neznano vzdrževanje, cena vzdrževanja, ekološki problemi pridobivanja surovin za baterije, cena polnjenja, omejitve električnega omrežja, itd.) pove ...prikaži več to, da je elektrika le "in šminka" in ne uporabno. Ali bo proizvodnja in trženje vseh multi firm in pridobitnikov kar zamrla? nehajte no!!!!