Avto
100 ogledov

Jeep renegade pri zaviranju dvignil kolesa

Jeep renegae Youtube/KM77.com
Jeep renegade se je med novinarskim testom pred video kamerami med zaviranjem postavil na prednji dve kolesi. Kaj so o težavi malega suva dejali pri proizvajalcu?

Španski medijski portal KM77.com je med testiranjem jeep renegada opazil nenavadno "lastnost", ki pa je vse prej kot varna - med sunkovitim zaviranjem se je avto postavil na prednji dve kolesi, zadnji pa sta se dvignili v zrak. Podoben prizor torej, kot smo ga vajeni s kakšne dirke MotoGP, le da pri avtu to priča o hudih nepravilnostih pri podvozju oziroma zavorah. 

Testnega renegada so imeli novinarji v rokah že marca 2015, a je zgodba šele sedaj prišla na dan. Šlo je za model z 1,6 multijet motorjem in prednjim pogonom. Hitrost pred zaviranjem je bila avtocestna in je znašala 135 km/h, gume so bile Bridgestonove, model turanza.

"Karoserija se je nagnila naprej, kar pa se mi ni zdelo nič čudnega, temveč je vse skupaj potekalo po pričakovanjih. Nato pa sem prišel do točke, ko je nebo pred mojimi očmi izginilo, videl sem le še asfalt in asfalt, ki se je hitro premikal mimo mojih oči," se prvega "stoppieja" spominja novinar Pablo González. "Vztrajal sem z močnim pritiskanjem na zavoro in dobil občutek, da imam zadnja kolesa v zraku, čeprav tega nisem čutil, prav tako nisem začutil sunka, ko so se vrnila na tla. Ustavil sem avto in razmišljal, ali je sploh mogoče, kar sem čutil." Razpostavil je kamere in te so posnele, da se jeep med zaviranjem dejansko dviga od tal. In to zelo!

Ko je o težavi obvestil špansko predstavništvo proizvajlca FCA, so v tamkajšnji delavnici dognali, da je renegade zaradi napake v zavornem sistemu veliko preveč zavorne sile pošiljal na prednji kolesni par. Lokalni predstavnik je pojasnjeval, da je bil testni avto še iz predprodukcijske flote in že tudi enkrat udeležen v nesreči, kar je očitno pustilo posledice pri delovanju ABS sistema. Avto so popravili, ga vrnili Gonzálezu in očitno so zavore delovale normalno, je povzel švedski Teknikens Värld.

González je nato testiral še dva renegada in ni mogel ponoviti nenavadnega dviganja zadka, tako da je verjel v pojasnilo FCA. Dokler ni septembra letos sedel še za volan renegada z 2,0 multijet motorjem in 4x4 pogonom. Čeprav dviganje zadka ni bilo tako ektremno, je vseeno podoživel popolno izgubo oprijema zadnjih koles. Sedaj je posumil, da prvi renegade ni osamljen primer. 

Fiatov prvi odziv

Koncern FCA se je že odzval na zadnje navedbe portala KM77.com. "Jeep renegade, ki ima v standardni opremi sistema za nadzor nad gibanjem karoserije in nadzorom stabilnosti, izpolnjuje ali presega vse zahtevane varnostne standarde. Naša družba bo preverila okoliščine, v katerih so bile izvedene demonstracije."

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 12:05 17.oktober 2016.

    " izpolnjuje ali presega vse zahtevane varnostne standarde."Važn da ste z zakonske strani pokriti da vas noben ne more iztožt ane. To je bistvo.Še dobr da nam ne vladajo korporacije...ker pol še tega minimuma ne bi bilo. ...prikaži več. Razmišljanje večine podjetij: Če ni treba pa če ne prinese dobička zakaj bi?

  • matermila 06:17 17.oktober 2016.

    Naša družba bo preverila okoliščine, v katerih so bile izvedene denmonstracije."Tole me spominja na Cerarjeve izjave.To se res ne bi smelo zgoditi ne glede na okoliščine.