Avto
14322 ogledov

Prisedli smo v Tepeševo zverino

Jurij Tepeš
1/10
Saša Despot
Vas zanima kako avtomobil obvlada naš smučarski skakalni as? Zdaj imate priložnost.

Naš skakalni as Jurij Tepeš ni odličen zgolj na smučarskih skakalnicah in letalnicah. Odlično se znajde tudi za volanom avtomobila. Preizkusil je že številna dirkališča po Evropi, na dirki tudi že razbil avtomobil, podobno kot nekdanji nemški zvezdnik v smučarskih skokih Sven Hannavald. Na cesti ostaja miren, podobno kot njegov prijatelj, eden najboljših skakalcev na svetu Janne Ahonen, za katerega ima Ljubljančan vsako zimo eno in isto vprašanje. Intervju.

Jurij Tepeš | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Po lanskem drugem Ford Performance dnevu v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, bo tretje nadaljevanje na istem kraju, tokrat 17. junija z začetkom ob 10.00 uri. Tudi letos lahko z izpolnjeno in poslano elektronsko prijavnico vsi obiskovalci oddajo svojo prijavo na: https://fordmagazine.si/fordperformance/3-ford-performance-dan/

Neuradno veljate za najhitrejšega, najbolj spretnega in najdrznejšega voznika med smučarskimi skakalci in smučarji alpinci? Bi temu pritrdili?
Upam, da je tako. Največ med vsemi sem za volanom avtomobila. Veliko se tudi usposabljam, na primer v Centru varne vožnje AMZS. Rad zapeljem tudi na razna dirkališča. Ne morem pa soditi, ali bi bil tudi v resnici najhitrejši na dirkalni stezi. Kar nekaj smučarskih skakalcev in smučarjev je, ki so mi zelo blizu.

Jurij Tepeš | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Se kdaj skakalci družite na gokart progi na primer?
Gremo. Zadnja leta malo manj. Pred petimi leti pa smo kar veliko dirkali.

Lahko rečemo, da ste skakalci adrenalinski odvisniki?
Zagotovo. Večina skakalcev ima zanimive, adrenalinske hobije, od motorjev, avtomobilov, včasih so skakali iz letal … Malo moramo imeti tega v krvi.

Znano je tudi, da se Robi Kranjec rad hitro vozi po dirkališčih, vendar on z motocikli. Kdo je hitrejši na gokart stezi?
Če so karti s šibkejšimi motorji, je v prednosti Robi, ker je lažji. Z večino smo veliko prevozili, smo si zelo blizu. Ni dveh dirk, kjer bi zmagal isti voznik.

Kar nekaj smučarskih skakalcev je znanih, da jim je vonj po bencinu zelo blizu. Adam Malysz se je preizkusil v vztrajnostnem dirkanju, na reliju Dakar, Janne Ahonen v drag rece dirkah, Sven Hannavald obožuje dirkaške avtomobile …
Vem, da je imel tudi Hannavald podobno izkušnjo kot jaz, ko je na dirki razbil avtomobil. Z Ahonenom se občasno pogovarjava o avtomobilih. Vedno ga vprašam, ali ima njegov avtomobil že več kot 5.000 konjev. Znotraj ekipe se že pogovarjamo, z ostalimi ekipami pa se več ali manj pogovarjamo v zimskem času, takrat niso v ospredju avtomobili.

Jurij Tepeš | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Avtomobilizem je vaš hobi. Znate tudi sami kaj popraviti na avtomobilu?
Pri teh modernih avtomobilih se tega niti približno ne lotim. Sicer obvladam nekaj mehaničnih veščin. Ko sem še imel vodni skuter, sem ga sam servisiral, tudi starejše avtomobile, ki sem jih imel sem popravljal sam.

Kakšni so vaši začetki s prevoznimi sredstvi?
Tako kot večina sem se najprej vozil z mopedom – avtomatik tomos, to sem vse sam „šraufal“, tudi kasneje, ko sem imel 125 kubične motorje. So me pa starši ustavili pri res zmogljivih motorjih. Takrat sem začel razmišljati o avtomobilih, v katere sem se zaljubil. 

Na katerem avtu pa ste začeli svoj vozniški staž?
V šoli vožnje sem imel še prvo generacijo megana, prvi avto, ki sem si ga kupil pa je bil hyundai coupe. Še prej sem vozil avto od mame in dedkov avto.

Jurij Tepeš | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Verjamem, da ste imeli polno sobo modelčkov avtomobilov in stene polepljene s plakati z avtomobilsko tematiko?
Imel sem vse. Vsako leto sem Dedku mrazu pisal, da želim imeti avto na daljinca. Veliko se jih je nabralo.

Vemo, da ste v smučarske skoke, tudi zaradi družinske tradicije, skočili še kot otrok. Pa vseeno, ste se preizkusili tudi v dirkanju s karti ali katerem drugem bencinskem športu? Dirkači že zelo zgodaj začnejo svojo poklicno dirkaško pot.
Ne, skakati sem začel s šestimi leti. Potem se nisem veliko ukvarjal z drugimi športi. Nekaj časa sem se ukvarjal še z atletiko, a sem kasneje tudi to opustil in se odločil za skoke.

Jurij Tepeš | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pred leti pa je sledil izlet v motošportne vode, sicer v prostem času. Imeli ste kar hudo nesrečo na reliju. Kako je to vplivalo na vašo vsakodnevno vožnjo po navadnih cestah?
Res je. Moram pa priznati, da na cesti nikoli ne dirkam. Mogoče, ko sem naredil vozniški izpit, sem vozil malo hitreje, kasneje pa ne več. Zdaj je na cesti tudi preveč radarjev, da bi se izživljali, ker je to precej drago. Za zdaj slabih izkušenj s prehitro vožnjo in radarji nimam. Ko gremo s prijatelji na cesto se po navadi vozimo v koloni in nimamo pretirane želje po dirkanju. To počnem na dirkališču.

Mladi se ne zanimajo več tako za avtomobile, kot so se še pred desetletjem ali dvema. Tudi sam opažate to?
Opažam. Imam mlajšega brata, ki bo letos star 16 let. Zanimanje za avtomobilizem je upadel. Mlajša generacija je v virtualnem svetu. Ko sem bil sam mlajši se je v kinih vrtel film Hitri in drzni. Takrat so nas avtomobili zanimali, smo se o njih pogovarjali. Danes ima računalnik prednost pred avtomobili.

Jurij Tepeš | Avtor: Saša Despot Saša Despot

V Sloveniji nimamo dirkališča, kjer bi lahko sprostili adrenalin. Kako gledate na to?
Na srečo imamo v bližini dirkališče Grobnik, ki bo prenovljeno. Asfalt bo prizanesljiv do pnevmatik. Letos ga bom lahko nekajkrat obiskal, tako, da se že zelo veselim te izkušnje. Je pa škoda, ker nimamo dirkališča, ki bi v dolžino merilo vsaj tri kilometre in imelo ravnino, ki bi dovoljevala hitrosti okoli 180 km/h v varnem okolju, z izletnimi območji in da so pristojne službe na mestu. Ne morem reči, da ga ne pogrešam.

Na katerih dirkališčih ste že vozili avtomobil?
Na obeh stezah na Nürburgringu, torej Nordschleife in GT steza, Red Bull Ring v Salzburgu, Pannonia ring na Madžarskem, Grobnik, Spa Francorchamps v Belgiji. Slednje mi je tudi najbolj pri srcu. Steza je hitra, dolga, zanimiva. Moraš pa imeti avto, ki ima vsaj 350 ali še več konjskih moči. Veliko je dolgih ravnin. Če nimaš zmogljivega avtomobila, je dolgčas.

Jurij Tepeš | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zdaj vozite ford focusa RS. Ste ga preizkusili na dirkališču?
Sem. Lani na Nordschleifeju. Severna zanka Nürburgringa je precej zahtevna do avtomobilov, zato tam veliko testirajo. 20 kilometrov proge si moraš zapomniti. S kolegi stezo preizkušamo že pet let zapored. Tam se sproščamo. Je pa to cesta brez omejitve hitrosti. Ni pravo dirkališče in zato ne voziš na 100-odstotkih. Takoj ko narediš majhno napako pristaneš v ograji in to je precej drago. Precej več možnosti je, da se poškoduješ. Se pa vseeno tam vozi zelo hitro.

Kljub temu, da Slovenija nima dirkališča, pa ima veliko avtomobilskih navdušencev. Zadnja leta se uveljavljajo zbori avtomobilov po zgledu na slavni Gumball 3000.
Ravno ta konec tedna sem bom udeležil enega od njih. Na Gumball bi zagotovo šel, če bi imel kdaj možnost za to in dovolj denarja. To je moj veliki cilj v življenju. Za zdaj je to še na seznamu želja.

Ford je s predstavitvijo focusa RS presenetil s štirikolesnim pogonom. Slednji se uveljavlja v vse več športnih vozilih. Kako vam je to všeč? Bi raje imeli športno vozilo na zadnji, prednji pogon?
Vedno sem želel imeti avtomobil s štirikolesnim pogonom. Pred focusom se mi ta želja ni uresničila. Cene takih avtomobilov, ki so prišle v moj izbor so bile visoke. Pri focusu mi je štirikolesni pogon zelo všeč. Avto, ki ima 350 konjskih moči, je veliko bolj vodljiv kot avto, ki ima samo pogon spredaj ali zadaj.

Veste, kdo je pomagal Fordu razviti štirikolesni pogon?
Vem. Ken Block.

Ste njegov oboževalec, oziroma oboževalec Gymkhane?
Sem. Ga spremljam. Sploh z Ghymkhana videi in v rally crossu mi je všeč.

Tudi sami v prihodnosti načrtujete snemanje avtomobilističnega vloga?
Enega sem že naredil, lani na Nordschleifeju, nekaj jih je nastalo na dopustu, za kaj več pa nimam časa. Mogoče, ko ne bom imel več toliko ostalih dejavnosti.

Jurij Tepeš | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Naslednji konec tedna ima Ford v Centru varne vožnje na Vranskem svoj tradicionalni dogodek – 3. Ford performance dan. Eden od gostov ste tudi vi s ford focusom RS. Se bo možno kakšen krog zapeljati na sopotnikovem sedežu vašega avtomobila?
Nekateri izžrebanci se bodo lahko popeljali z menoj. Tudi z ostalimi bolj izkušenimi vozniki, ki so zmagovali v reliju in imajo še več znanja kot jaz. Možno pa se bo tudi fotografirati z mano. Sem promotor Forda, njihov RS mi je zelo prirasel k srcu. Všeč mi je, da delamo tako dobre dogodke, ki so iz leta v leto boljši.

Več o tretjem Ford Performance dnevu v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem lahko izveste tukaj.

Se bodo tisti, ki bodo na sopotnikovem sedežu spotili, čeprav bo dogodek na poligonu varne vožnje?
Bodo. Avto ponudi zelo veliko, ima veliko mehanskega oprijema. Ko sediš na sopotnikovem sedežu imaš občutek, da je hitrost avtomobila še veliko večja.