Avto
70 ogledov

Kadjar je Renaultovo močno orožje

Renault kadjar
1/25
Renault
Kadjar je eno najmočnejših Renaultovih orožij v prihodnjih letih. Križanec nižjega srednjega razreda predvidoma poleti tudi v Sloveniji.

Kot je ob predstavitvi pojasnil vrhovni šef alianse Renault-Nissan Carlos Ghosn, nameravajo s kadjarjem ponoviti uspeh modela captur, ki se je v razredu B po prodaji lani že povzpel na sam vrh in to kljub temu, da je v razredu nižje konkurenca še veliko hujša. A tudi za kadjarja se pri Renaultu ne bojijo, ob tem pa navajajo podatke, da so križanci v globalnem smislu trenutno “vroča roba”, na katere odpade več kot petino vseh prodajnih številk novih avtomobilov.

Pa je kadjar res zgolj preoblečeni nissan qashqai? Po videzu očitno ne, saj je njegova postava s 4,45 metra za osem centimetrov daljša, prav tako je pri 1,85 metra malce širši, medtem ko v višino meri 1,6 metra.

Na pogled deluje francoz dinamično in mišičasto ter v skladu z sodobnim oblikovalskim jezikom znamke, ki ga je pred časom pričel njihov oblikovalski guru Laurens van der Acker. Zanimiva posebnost je denimo proti zadnjemu delu padajoči strešni lok, ki se pri zadnjih vratih nekoliko privzdigne. Blatniki dajejo občutek širine, zanimivi detajli so pri robovih vrat, ki so poravnani s pragovi. Svoje k “terenskemu” videzu doda še 19-centimetrski odmik od tal, platišča lahko segajo vse do premera 19 palcev. Dnevni LED podpis je v obliki črke C, zadnja svetila oddajajo “nabrazdano” svetlobo, kot opcija so na voljo polna LED svetila.

Občutek visoke kakovosti bo skušal avto dokazovati tudi znotraj, saj je armatura iz mehkih materialov in čistih linij.

V nasprotju s capturjem tudi 4x4

Kadjar si s qashqaijem deli skupno modularno arhitekturo, namenjeno večjim vozilom francosko-japonske povezave, pri čemer so pri Renaultu v štirih letih razvili predvsem zadnjo premo, menjalnike in sklope za prenos moči. V primeru štirikolesnega pogona so na voljo trije programi delovanja pogona (2WD, Auto, LOCK), v primeru, ko ima avto pogon le na prednji kolesi, pa je dodan program extended grip za prerazporejanje motornega navora glede na podlago in razmere na cesti. Ker ima avto poleg 19-centimetrskega odmika tudi razmeroma kratke previse, to omogoča dobre vstopne in izstopne kote, če se bo voznik z njim namenil na pustolovščino izven označenih cest. Poleg tega so spodnje strani dodatno zaščiteni tako odbijači kot tudi pragovi. 

Renault kadjar | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Pri praktičnosti kadjar stavi na prostornost za potnike in uporabnost, denimo zaradi sistema zlaganja sedežev s pomočjo enega potega vzvodov iz prtljažnika. Poleg tega je mogoče  sovoznikov sedež prekucniti naprej za prevoz dolgih predmetov ali pa se ga izkoristi kot priročno mizico. Prtljažnik sicer meri od 472 litrov naprej, odvisno od postavitve prtljažne police, za 30 litrov je odlagalnih mest.

Francozi trdijo, da se uporabnost kombilimuzine in sposobnosti mehkega terenca nadgrajuje še z vozno dinamiko na ravni  limuzine. Med dodatno opremo si je mogoče omisliti polne LED žaromete, vgrajen ima R-link sistem povezovanja z mobilnimi napravami druge generacije, opozorilo za prehajanja oznak voznega pasu, pomoč pri zaviranju v sili, prepoznavanje znakov, vzvratno kamero …

Kadjarja bodo izdelovali v Renaultovi španski tovarni, po pričetku trženja na Kitajskem pa tudi v tej državi, ki danes predstavlja največje tržišče na svetu.

Kratek pogovor z Rokom Isteničem, predstavnikom slovenskega Renaulta za stike z javnostjo

Za razliko od koleosa, manjši captur tudi pri nas velja za uspešnega. So zato pričakovanja s kadjarjem toliko večja?

Od kadjarja pričakujemo veliko. Mi mu pravimo kar veliki brat capturja. Z njim si deli tudi dizajnerski jezik. Po izkušnjah s capturjem verjamem, da bodo ljudje podobno dobro sprejeli tudi kadjarja, ki ni le osnovno prevozno sredstvo, ampak spada že v segment, po katerem posegajo tudi drugi kupci, ki zahtevajo nekaj več.

Renault je zelo pozno vstopil v C segment kompaktnih križancev, kjer je že veliko uveljavljenih modelov. Naloga bo težja, tudi zato, ker zelo vidno vlogo igra nissanov brat qashqai. Si ne bosta "skakala v zelje“?

Res je, oba spadata v siti segment in si za povrhu še delita podvozje, kot tudi tehnologijo štirikolesnega pogona. Največja razlika je v videzu. Podobna zgodba je pri capturju in juku, kjer opažamo, da se ljudje, ki kupujejo za juka, kot alternativo ne odločajo za capturja, in obratno. Videz in blagovna znamka še vedno veliko doprineseta končni odločitvi za nakup. Verjamemo, da bo kadjar bolj mešal štrene drugim znamkam, kot pa Nissanu.

Kdo bodo kupci kadjarja? Bodo to vozniki megana, podobno kot je zgodba s cliom in capturjem?

Rok Istenič | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Tudi. Glede na to, da v tem segmentu Renault ni imel avtomobilov, pa pričakujemo največ povpraševanja s strani kupcev, ki so za Renault povsem novi.

Kdaj bo kadjar na prodaj v Sloveniji in kdaj bo znana cena zanj?

Pri nas bo naprodaj poleti. Cena še ni znana. Verjamem, da bodo po avtomobilskem salonu v Ženevi znane francoske cene, po katerih bomo lahko približno sklepali, kakšna bi lahko bila cena v Sloveniji. Slovenske cene pa pred junijem ne bodo znane.

Bo cenejši kot nissan qashqai?

Žal še ne vem. Bomo videli.

Komentarjev 1
  • antitrust 17:39 02.februar 2015.

    Hahah, isti ko captur samo malo bolj zatofkan