Avto
31484 ogledov

Kaj koalicijska pogodba prinaša voznikom?

Janez Janša Epa

V javnosti je zaokrožila koalicijska pogodba med SDS, SMC, NSi in Desus. Preverili smo, kaj obljublja na področju razvoja prometa in varnosti v prometu.

Koalicijska pogodba bodoče vlade pod vodstvom Janeza Janše obsega le približno tretjino dolžine pogodbe, ki so jo koalicijski partnerji, med njimi dva zdajšnja, podpisali v prejšnji vladi pod vodstvom premierja Marjana Šarca.

Še precej bolj pa se je skrčil del, ki govori o razvoju prometa pri nas, obljube oziroma nameni so tudi precej bolj splošno definirani. 

Nova koalicijska pogodba se razvoja prometa dotika v naslednjih točkah:

  • "Uveljavitev e-vinjete."
  • "Oblikovanje prijaznejšega in cenovno privlačnejšega sistema javnega potniškega prometa."
  • "Pospešitev modernizacije in novogradenj železniške infrastrukture."
  • "Nadaljevanje in pospešitev širitve AC omrežja (3. razvojna os, izboljšanje pretočnosti AC)."
  • "Proučitev možnosti prenosa 2TDK in prenosa 2. tira na Slovenske železnice."
  • "Povečanje naložb v izboljšanje infrastrukture javnega prometa, zmanjšanje prometnih zastojev in izpustov toplogrednih plinov."

V pogodbi so zaveze zapisane zelo faktografsko, brez dodatne razlage. 

Načrti nove koalicije ne prinašajo nobene nove obljube, ki je ne bi dala že prejšnja koalicija, z izjemo točke, da bi izgradnjo 2. tira lahko prenesli kar na Slovenske železnice.

Obljube o e-vinjetah, razvoj bolj kakovostnega javnega prometa in nadaljevanje gradnje avtocestnega ter železniškega omrežja je vse vsebovala že prejšnja pogodba. 

Vinjeta avtocesta | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Kam so izginile naslednje (neizpolnjene) obljube?

Iz nove koalicijske pogodbe pa so padle ven nekatere zaveze prejšnje vlade, ki se tičejo kar najširšega kroga državljanov.

Tako bodoča koalicija pod vodstvom Janeza Janše ne govori več o zavezi po ohranitvi vinjetnega sistema, ki ga želi Bruselj prepovedati. Odprava vinjet bi zagotovo precej vplivalo tako na višjo ceno vožnje po avtocestah za stalne uporabnike kot tudi na prometno varnost. 

Nova pogodba ne daje nikakršnih zavez glede nadaljnjih prizadevanj po izboljšanju prometne varnosti. Niti niso navedeni ukrepi, s katerimi bi onemogočili zdajšnje izogibanje kazni za prometne prekrške ali uvedli sekcijsko merjenje hitrosti.

Nova pogodba ne govori več o vzpostavitvi sodobnih sistemov za vodenje prometa in obveščanje voznikov prek portalov in aplikacij. 

V novi pogodbi kolesarji ali drugi alternativni tipi prevozov niso več omenjeni niti z besedo.

V novi pogodbi niso več omenjeni ukrepi za omejitev prometa umazanih tovornjakov ali celo omejitev uvoza starejših rabljenih dizelskih vozil. Ne enega ne drugega se sicer ni z ukrepi dotaknila niti dosedanja koalicija.

V novi pogodbi ni omejenih drugih ukrepov za bolj trajnostno mobilnost, h katerim se je naša država zavezala pred EU in bi jih morala v prihodnjih letih začeti že dejavno izvajati. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 18
  • db08d766e1b32fb730acfd95068d4776f2ee2b27 07:19 27.februar 2020.

    izredno 1.5% letno usklajevanje pokojnin za vse, ki so se upokojili do leta 2015 a se hecajo.....kaj pa vsi, ki so se upokojili 2016-2019 po nižjem odmernem odstotku 57.25 zaradi ZUJFA......

  • stilist 23:13 26.februar 2020.

    Kaj je novinarji? Vam je hudo, ker ni ne duha ne sluha o povečanju kaznovanja, za katero tako navijate?

  • optimist11 19:56 26.februar 2020.

    Če sem prav razumel inf. pri dnevniku je koalicijska pogodba dolga 13 strani. Denarja je pa za 20% za izpolnitev obljub. Brez veze da preveč obljublajo. fokusirati se na najpomembnejše projekte in delat na tem da na naslednjih volitvah dobiš ...prikaži večš večino. Gradnjo tira dati SZ je pa že v osnovi popolnoma zgrešena. Kdo ima največji vpliv na SŽ?