Avto
141 ogledov

Kaj mora pred vožnjo na dopust narediti vsak voznik?

pregled avtomobila
1/15
Anže Petkovšek
Najmanj kar si na poti na dopust želimo so težave z vozilom. Preventivni pregled je zaželen, veliko pa lahko z redno vzdrževanim vozilom za brezskrbno pot na oddih postorite tudi sami. Znate napolniti pnevmatike in preveriti vse tekočine v avtu, brisalci še ustrezno opravljajo delo, znate pravilno natovoriti prtljago v vozilo, imate urejene vse dokumente?

"Voznik je odgovoren za stanje svojega vozila, predvsem z vidika varnosti, čistoče in funkcionalnosti vitalnih delov. Vsak lahko poskrbi, da so vzvratna ogledala in steklene površine čiste, da je pred potjo tekočina za čiščenje stekel nalita do vrha, da je količina olja in zavorne tekočine pravšnja, da delujejo vse luči, tudi zavorne luči, smerniki in vzvratna luč. Preverite, če je guma metlic brisalcev dobra ali morda preveč obrabljena. Še posebej pomembno je stanje pnevmatik,“ pravi mehanik AMZS Jurij Kočar.

Cene goriv po Evropi lahko preverite TUKAJ.



Dobro preglejte, če pnevmatike niso poškodovane in preverite tlak – tudi v rezervni pnevmatiki. Upoštevati morate, da bo avto na poti polno obremenjen, zato je treba tlak v pnevmatikah nekoliko povečati – praviloma za 0,2 do 0,3 bara, svetuje strokovnjak. Nalepka z navodili je ponavadi nekje na vozilu, bodisi na vratih, na pokrovčku za točenje goriva, vsekakor pa je vse opisano v navodilih za rokovanje z avtomobilom, ki mora biti vedo pri roki v vozilu.

Če boste z avtom vlekli prikolico, morate preveriti stanje vlečne kljuke in svetlobnih teles, predvsem pa je potrebno preveriti stanje same prikolice, še posebno njenih pnevmatik.

Obisk v mehanični delavnici za mirno pot na dopust

Kočar opaža, da se njihovi člani, ki jim dvakrat na leto pripada brezplačen preventivni pregled vozila, pogosto pred potjo pridejo prepričati, da je z vozilom vse v redu.

Razlogi za obisk mehanične delavnice pred daljšo potjo so različni, od tega, da ljudje ne zaupajo napravam na bencinskih postajah za polnjenje pnevmatik, ne znajo sami pregledati v kakšnem stanju je vozilo, do čudnega zvoka motorja, vlečenja vozila v leto ali desno, ropotanja motorja …

"Največ težav opažamo pri menjavi žarnic. Veliko se jih menjave loti samih, pa se jim zatakne in na pol poti obupajo, ko ne vedo več, kako naprej. Na preventivnih pregledih pozornost posvečamo vitalnim delom, ki so bistveni za varnost. To so pnevmatike, zavore, zračnost podvozja, preveriti je treba stanje akumulatorja, prisluhnemo pa tudi željam strank, če menijo, da se njihov avtomobil obnaša drugače, kot so vajeni,“ pravi Kočar in poudarja, da je bistvenega pomena, da je avto redno servisiran, to pomeni enkrat na leto, oziroma po predpisanem številu prevoženih kilometrov za servisni interval: "V teh primerih na preventivnih pregledih naletimo na manjše težave, v nasprotnem se lahko nepravilnosti pri delovanju vozila le nabirajo.“

Prtljaga je lahko smrtonosno orožje

Prtljaga je ena od stvari, ki voznikom povzroča sive lase. Težava je že, kako jo vso spraviti v prtljažnik in potovalno kabino, a je resnična težava le, če ta ni pravilno zložena. Ni namreč pomembno samo, kako boste v avto spravili vso prtljago, ampak tudi, kako jo boste pravilno zavarovali; nepravilno zavarovana prtljaga je lahko že ob sicer nedolžnem trku smrtonosno nevarna za potnike.



Nalaganja se lotite sistematično, kar pomeni, da jo začnite v prtljažnik zlagati šele, ko boste imeli vse zloženo v kovčke, torbe, vrečke ... in boste vedeli kam gredo kateri predmeti glede na velikost in težo. Težje predmete, ponavadi so to večji kovčki, zložite na dno prtljažnika in takoj za zadnjo klop, na njih pa naknadno zložite ostale, lažje kose prtljage. Prtljaga naj ne sega prek višine zadnjih sedežev, nikakor pa na vrh ne zlagajte predmetov z ostrimi robovi ali veliko težo, saj lahko v primeru trka potnikom povzročijo hude poškodbe.



V strešni prtljažnik zlagajte prtljago po enakem principu – težje na dno, lažje na vrh, pri tem pa obvezno upoštevajte navodila proizvajalca tako prtljažnika, kot tudi avtomobila, glede obremenitve. Količina prtljage v strešnem prtljažniku naj bo takšna, da ga ne bo potrebno zapirati na silo. V primeru zapiranja na silo, lahko poškodujete tečaje ali ključavnice, prav tako pa se lahko zgodi, da spoj pokrova prtljažnika ne bo zadostno tesnil in bo zato v primeru dežja prepuščal vodo.

V vozilu s seboj vedno vozite opozorilni trikotnik, komplet prve pomoči in varnostni jopič. Preverite, da rok uporabe prve pomoči ni pretečen.

Vsak šesti že imel težave z dokumenti

Pred odhodom v tujino preverite, ali imate ustrezne dokumente za vozilo in potnike. Na meji daleč stran od doma bo že prepozno. Preverite veljavnost prometnega dovoljenja, zelena karta je obvezna le še v nekaterih državah, recimo v BiH in Črni gori. Če ne potujete z lastnim vozilom, potem pri AMZS, kjer lahko uredite ustrezne dokumente, priporočajo izdelavo dovoljenja za vožnjo tujega vozila. AMZS je v lanski anketi ugotovil, da se je vsakemu šestemu vozniku ali voznici, v anketi je sodelovalo je bilo 662 oseb, na meji že zgodilo, da je imel v vozilu potnika brez veljavnih dokumentov.

Ugotovili so tudi, da več kot tretjina voznic in voznikov vozi tako dolgo, da zasveti lučka za gorivo. Kar se tiče cen goriva je v večini držav pravilo, da je gorivo na avtocestnih bencinskih črpalkah dražje kot v mestih, običajno pa je najcenejše v bližini večjih trgovskih središč.

Kje je obvezna vinjeta?

V nekaterih državah klasične cestnine nadomeščajo vinjete, ki so v uporabi v Avstriji, Švici, na Madžarskem, Češkem, Slovaškem, v Bolgariji in Romuniji. V vseh preostalih državah, razen v Nemčiji, na Danskem, Švedskem, Finskem in državah Beneluxa, se cestnina ne plačuje.

Če uporabljate navigacijsko napravo, še pred odhodom poskrbite za najnovejše zemljevide.

Komentarjev 2
  • Pepi 11:37 02.julij 2015.

    To ,kar ste zapisali glede pnevmatik,drži samo pogojno,za originalne gume ,ki so na avtu,kar pa vemo,da v večini primerov ni tako.

  • PCMR 09:18 02.julij 2015.

    Priporočam kvalitetne silikonske metlice:www.brisalci.com