Avto
15 ogledov

Kamere dokazujejo, kaj počne voznik pred nesrečo

Voznica Anže Petkovšek
Jemanje pozornosti, v prvi vrsti s strani mobilnika in sopotnikov, je veliko hujši problem, kot so doslej priznavale statistike glede vzrokov nesreč.

Ameriško združenje za prometno varnost AAA je objavilo rezultate doslej najobsežnejše študije obnašanja mladih voznikov za volanom. Pri tem so si pomagali z video kamerami, ki so bile vgrajene v 1.700 vozil, v katerih se vozijo mladi. Tako kot v Sloveniji so namreč tudi v ZDA mladi vozniki najbolj nevarna skupina na cesti, le da tam lahko povsem samostojno vozijo avto že pri 16. letih.

Analiza posnetkov in izsledki so zelo zaskrbljujoči. Če so policijske statistike nepazljivost doslej kot vzrok nesreče pripisovale le v 14 odstotkih trkov, pa raziskava dokazuje, da je v resnici ta odstotek kar 60-odstoten.

Najnevarnejši sopotniki in mobilnik

Najpogosteje voznika stran od vožnje odtegne pogovor s sopotniki (15 odstotkov), medtem ko je bila uporaba mobilnika tik pred nesrečo zabeležena v 12 odstotkih nesreč. Ker so mladi vozniki opazovali nekaj znotraj vozila, denimo radio, niso mogli preprečiti 10 odstotkov nesreč, v 9 odstotkih nesreč pa so se zagledali v nekaj izven vozila. Zaradi prepevanja in "plesa" za volanom naj bi se zgodilo 8 odstotkov nesreč, še dva manj pa, ker je voznik znotraj vozila segal po nekem predmetu.

Odvzeta pozornost je bila razlog v 89 odstotkih primerov, ko je avto nenamerno zapeljal iz voznega pasu, in v 76 odstotkih, ko je prišlo do trka v spredaj vozeča vozila.

"Video posnetki so nam omogočili, da bolje razumemo, kaj se dogaja v trenutkih pred trkom, kar je bilo doslej nemogoče, je povedal Peter Kissinger, vodja organizacije AAA. "Podrobna analiza dokazuje, da so mladi vozniki veliko bolj podvrženi odvzemu pozornosti in so posledično udeleženi v nesrečah veliko pogosteje, kot smo to domnevali doslej. Situacija je še slabša, ker mladi vozniki pač nimajo dovolj izkušenj, da bi se znali rešiti iz nevarnih okoliščin."

Po mnenju organizacije so starši tisti, ki pri preprečevanju nepozornega vedenja mladih voznikov za volanom igrajo ključno vlogo s svojimi nasveti, še posebej ko sedijo v vozilu poleg mladega voznika. Vendar pa morajo seveda tudi sami poskrbeti, da ne bodo počeli katere od zgoraj navedenih traparij in da bodo dajali dober zgled. Video posnetek je dovolj zgovoren tudi za "izkušene" voznike.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 5
  • Žurnalček 13:14 31.marec 2015.

    Nikoli ne bom razumel , zakaj je treba v sopotnika gledat , če se z njim med vožnjo že pogovarjaš . A ne moreš gledat na cesto in gobcat ? Velja za vse šoferje brez uzjeme ! To se gleda ...prikaži veča po 2-5 sek v sopotnika in če je tudi vse ravno in brez prometa , vas lahko veter premakne z ceste !

  • McClain 18:42 30.marec 2015.

    tudi ni tako redko, oboji so pa zmesani ko kure kadar telefonirajo. Tudi sam se vcasih spozabim in dvignem telefon, a se vsaj popolnoma zavedam kaj to pomeni in sem tistih nekaj trenutkov se bolj skoncentriran. Prevozil sem milijon in ...prikaži več več, in ravno to ti včasih daje lažen občutek da se lahko malo sprostiš za volanom, pa ni tako!!

  • klepetava 17:23 30.marec 2015.

    No!!! O tvojih opažanjih bi se dalo debatirat. Sama opažam namreč ravno nasprotno. Si morda pomislil, da pogleduješ za ženskami in jih posledično opaziš več? :)