Avto
2 ogledov

Kljub manjši moči talenta ne manjka

Volkswagen polo GTI
1/49
Žurnal24 main
Za najmanjšega GTI-ja lahko rečemo, da več kot upraviči sloves kratice GTI, ki že 35 let krasi športne različice drugače vsakdanjih modelov te znamke.

Vozili smo. V novi izdaji je dobil zelo dinamičen in dovolj zmogljiv 1,4-litrski TSI bencinski motor, športno poslanstvo pa lepo zaokrožuje sedemstopenjski DSG-menjalnik, ki ceno približa znamki 20 tisočakov.

Tudi z avtomatiko je občutno cenejši kot konkurenca, in čeprav ima nekoliko manj moči kot ta, pa mu talenta, zahvaljujoč serijski zapori diferenciala, ne manjka.

Na zunaj pričakovano (ne)agresiven
Pola GTI-ja prepoznamo na hitro in na daleč. S sprednjega dela zaradi zajetnejšega spojlerja in športnejšega satovja na motorni maski, ki ga obkroža tipična rdeča linija in GTI-napis. Poleg teh pa veliko razliko pomenijo žarometi, ki z biksenonsko tehnologijo in predvsem samosvoje oblikovanimi LED-svetili pustijo pečat v prometu.

Z boka je razburljivosti ali bolje rečeno razlik manj, poglavitno vlogo drugačnosti tu nosijo posebna 17-palčna platišča in znotraj teh rdeče obarvane zavorne čeljusti, toda, roko na srce, ta velikost koles danes ni nič pretresljivega. Zadek je prav tako kot bok zmes zadržanosti in dinamičnosti, slednje pade na velik strešni spojler in dvojno izpušno cev. Konkurenca gre tu sicer korak ali dva dlje, toda  glede na to, kaj ponuja pod pokrovom, mu tega niti ne zamerimo.

Slavospev motorju, menjalniku in zapori diferenciala
V nosu se namreč vrti zelo všečen 1,4-litrski prisilno polnjeni bencinski agregat, ki zelo hitro nad znamko 1.500 vrtljaji že poprime za delo, pri dva tisoč vrtljajih že diha s polnimi pljuči, ki mu jih pomagata polniti turbina in kompresor, in vleče zvezno vse do meje šest tisoč vrtljajev in čez. DSG-menjalnik v to zgodbo prilega, saj tudi v načinu D na konkreten pritisk na stopalko za plin reagira z prestavljanjem navzdol tudi za do tri od sedmih prestavnih razmerij, prestavlja pa šele pri znamki sedem tisoč vrtljajev, ki se jih motor prav nič ne brani. V vožnji je od znamke tri tisoč tudi športno slišen.

Pri znamki pet tisoč za delo poprime še turbina, ki poskrbi še za dodaten sunek v hrbte tudi pri visokih avtocestnih hitrostih, poezija pa se konča pri 230 km/h, stotico na merilniku hitrosti pa prekrije v manj kot sedmih sekundah, kar je prav tako izjemen rezultat.

 

Menjalnik ima tudi S-način prestavljanja, kjer je športnosti še ščepec več, voznik pa lahko poseže tudi po menjalnih tipkah na sicer odlično oblikovanem in informativnem volanu. Zavore nalogo dobro opravljajo, a nekoliko pozno prijemljejo, česar se je treba navaditi in vračunati. Lega na cesti je zahvaljujoč (presenetljivo) serijski elektronski zapori diferenciala še dlje časa kot sicer popolnoma nevtralen in natančneje vodljiv, hitrosti v ovinku pa neprimerno višje.

Argument v prid pola je tudi poraba, ki zaradi majhnosti, dvojne turbinske zasnove in menjalnika DSG omogoča tudi zmerno nizko porabo, če je le voznik kolikor toliko uvideven. Tovarniškega povprečja, ki znaša 5,9 litra, sicer nikakor ne boste dosegli, z nič kaj polžjo vožnjo pa boste shajali tudi z manj kot osmimi litri, kar je več kot soliden rezultat.

Konkurenca ponavadi še dražja
Če na hitro pogledamo h konkurenci, vidimo, da se cene za močnejšega, a obenem težjega in brez zapore diferenciala opremljenega clia RS začnejo pri 20.670 evrih (opel corsa OPC celo pri 21.805), kar je natanko dva tisočaka več kot polo GTI. Če v enačbo vključimo še končnih 225 km/h in enako hiter pospešek, a brez zapore diferenciala, pa se lahko jeziček na tehtnici hitro nagne v  eno stran. Katero, presojate vi.

VW polo GTI 1,4 TSI DSG
Motor: 1.390 cm3
Vrsta: štirivaljni bencinski
Moč: 132 kW (180 KM)/pri 6.200 vrtljajih na minuto
Navor: 250 Nm/ pri 2.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 9,2 litra/100 km, 139 gramov CO2
Zmogljivosti: 229 km/h, 6,9 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):3.976x1.682x 1.452, medosna razdalja 2.468, prtljažnik (v litrih): 280-952
Cena: 18.688/20.949 EUR

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.