Avto
2000 ogledov

Ko se zaletita dva kitajca

Varnostni trk Understanding the Car Test Ground
Čudne posledice varnostnega trka dveh električnih avtov. Eden od obeh po dveh dneh začel goreti, čeprav prav zares ne bi smel ...

Kitajska postaja svetovna velesila pri razvoju in prodaji avtomobilov, vse več znamk želi vstopiti na zahtevne zahodne trge, svoje visokodigitalizirane avte snujejo takšni tehnični velikani, kot je Huawei.

Velike korake so kitajski inženirji naredili tudi pri sledenju zahodnim standardom glede varnosti, kjer so še pred desetletjem močno zaostajali. 

A nestandardni test je razkril, da se za vse bolj spolirano zunanjostjo lahko skriva še veliko neodgovorjenih vprašanj. 

Julija so na Kitajskem opravili neodvisni trk modelov BYD han (na fotografiji rdeč avto) in arcfox as (sivi). Šlo je za zahtevni čelni trk s polovičnim prekrivanjem pri 64 km/h. Arc fox je bil pod pričakovanji, saj se prednji varnostni mehovi niso pravilno sprožili, zadnja varnostna pasova pa nista uspela pravilno zadržati testnih lutk. 

Varnostni trk | Avtor: Understanding the Car Test Ground Understanding the Car Test Ground

A še večje razočaranje je sledilo pri hanu, ki ga je proizvajalec BYD pred tem koval v zvezde glede baterije in njene litij-železo-fosfatni tehnologiji. Ta naj ne bi dovoljevala samovžiga ter naj bi po več kot milijonu prevoženih kilometrov izgubila največ petino zmogljivosti. Dva dni po trku pa je parkirano razbito vozilo začelo spontano goreti, gašenje je bilo zaman in ostala je le še lupina. 

Tu pa je prišlo do novega zapleta. BYD se je na novico o vžigu svojega karamboliranega vozila odzval z ugotovitvijo, da na posnetkih po trku na tleh pod njihovim hanom ni ustreznega madeža hladilnega sredstva. Pri BYD trdijo, da hana v tovarni opremijo z neprevodnim sredstvom vijolične barve, na posnetkih pa se vidi rdeča tekočina. BYD je s tem namignil, da so preizkuševalci pred trkom zamenjali tekočino s takšno, ki je prevodna in s tem omogočili samovžig. 

A  kot poroča Autoevolution, so se na te navedbe odzvali obstoječi lastniki hanov. Drug za drugim so se vrstili spletni zapisi, da imajo tudi sami v avtu rdečo tekočino, ne vijolične. In da je sami niso nikoli menjali. BYD na dodatna vprašanja, ali je mogoče, da sporna rdeča tekočina izvira kar iz njihovih proizvodnih obratov, ni jasno odgovoril. 

Pri izvajalcu varnostnega trka pa so vmes zagotovili, da niso v ničemer spreminjali testnega vozila in so sledili vsem klasičnim postopkom priprave avta.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
  • rd2dmk2 17:15 08.avgust 2021.

    kitajci si vsaj upajo... naj VW to naredi s svojimi in EUncap