Avto
51 ogledov

Ko voziš koncertno dvorano

Volvo XC90 Saša Despot
Volvo je vsekakor sinonim za varnost, kar nekako v ozadje poriva dejstvo, da Švedi pri sistemih udobja vedno znova premikajo mejnike. Če se osredotočimo le na avtoakustiko, v Volvo je bil vgrajen prvi RDS sistem, ki je danes nekaj vsakdanjega v avtomobilih vseh znamk in tudi prvi surround sistem. Novi XC 90 je tudi na poti »prvih« ...

Zvočni sistem  Bowers & Wilkins, ki je del doplačljivih paketov opreme, na posamezni listi doplačil pa stane 3.580 evrov, je izjemen. Doživetje zvoka je enako kakovostno ne glede na to, kje v avtu sedite. Gre za 1,400 vatov iz 19 zvočnikov, ampak bolj kot to pri Volvu izpostavljajo, da so zvok prilagodili ušesu. Sistem so torej uglasili glede na poslušalce in njihovo izkušnjo prepletli s povsem tehničnimi meritvami. Želeli so torej poustvariti akustičnost koncertne dvorane v Göteborgu, kjer so opravili več kot 800 meritev.

Volvo XC90 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zvok lahko nastavite na klasično doživetje dvorane, oder in studio. Pri prvi nastavitvi je zvok dobesedno povsod in človeka povsem objame. Najbolj pa ta akustična izkušnja pride do izraza, ko poslušate poročila ali kakršen koli glas, torej ne glasbe. Resnično človek dobi občutek kot da sedi v koncertni dvorani in posluša napovedovalca po ozvočenju.

Volvo XC90 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Volvo XC90 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Drugi nastavitvi lahko korigirate tako, da zvok osredotočite na voznika ali preostali del avtomobila. Vendar ko enkrat preklopite na koncertno dvorano, vse ostalo nima smisla.

Osnovni model sicer premore "le" 52 vatni ojačevalnik in šest zvočnikov. Lahko pa uberete srednjo pot in ga nadgraditei na 224 vatov z dvanajstimi zvočniki in subwuferjem, kar vas bo to stalo okrog dva tisoč evrov. Za primerjavo, cena osnovnega XC90 je 64 tisočakov, R design, ki smo ga preizkusili, pa stane skoraj 99 tisočakov.

Volvo XC90 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Volvo XC90 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Zvočnik, ki mu pravijo twitter

Prvič je v avtomobil vgrajen srednji zvočnik, s katerim običajno mojstri avtoakustike najprej nadgradijo preslabe tovarniške zvočne sisteme. Subwufer lahko premika več zraka in zato omogoča izredno nizke tone. Surova moč pa je nadzirana s programsko opremo zvočnega procesiranja, ki so jo razvili strokovnjaki pri Dirac Research.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.