Avto > Kombinirana
2807 ogledov

Mercedes, ki bo všeč frizerkam, gradbenikom in logistom

Mercedes Benz Sprinter
1/40
Saša Despot Mercedes Benz Sprinter
Mercedesov velikan sprinter letos praznuje 30 let. Največji dostavnik z zvezdo v nosu je lani doživel posodobitve, predvsem tehnične. Preizkusili smo, kaj ponuja po novem, pozorni pa smo bili tudi na učinkovitost dvolitrskega turbodizelskega štirivaljnika in devetstopenjskega samodejnega menjalnika.

Mercedesov sprinter praznuje 30 let. To je eden najbolj priljubljenih velikih dostavnikov, saj ponuja številne prilagoditve. Namenjen je prevoznikom na dolge proge, ki morajo prepeljati čim več tovora, prevoznikom ljudi, saj se lahko spremeni v mini avtobus, dobro služi gasilcem, prevozu invalidov, pa tudi številnim obrtniškim poklicem, saj ga, kot so ob 30. obletnici sprinterja pokazali pri Mercedesu, lahko spremenite celo v kozmetični oziroma frizerski salon.

Mercedes Benz Sprinter | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Saša Despot

Leta 1995 je prvi sprinter zamenjal mercedes-benz T1, ki so ga izdelovali 28 let. Nova izdaja dostavnega vozila je pomenila tudi začetek partnerstva z VW, ki je trajal dve desetletji: od leta 1996 do 2016 sta prva in druga generacija sprinter tako kot VW crafter vozila iz istega proizvodnega traku. Šele pri aktualni, tretji izdaji, sta se avtomobilska proizvajalca spet razšla.

Mercedes Benz Sprinter | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Saša Despot

Dolgoprogaš za prevoz velikih predmetov

Mi smo se družili z največjim furgonom, podaljšano različico, v katero lahko spravimo kar za 14 kubičnih metrov materiala oziroma pet evropalet. Testni primerek je imel pod motornim pokrovom preverjeno motorizacijo v obliki turbodizelskega štirivaljnika s 125 kilovati (170 KM), ki moč na kolesa prenaša s pomočjo prav tako dobro preizkušenega devetstopenjskega samodejnega menjalnika.
Enostaven dostop do tovornega prostora je zagotovljen z velikimi drsnimi ali dvižnimi vrati, kar omogoča hitro nalaganje in razkladanje tovora.

Mercedes Benz Sprinter | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Saša Despot

Med posebnosti sprinterja sodijo ploščad na zadnjem delu, namenjena varnemu prevažanju palet, in samoblokirna zadnja vrata, za katera zadostuje odpiranje z eno roko. Zadnja vrata se lahko odpirajo do 270 stopinj. Drsna vrata so lahko tudi elektrificirana. Dno in stenske obloge so narejeni iz različnih materialov, ki v celoti omogočajo pranje z visokotlačnim čistilcem, preprečuje praske in je izdelan iz nedrsečega materiala. Pod streho je z notranje strani mogoče namestiti prtljažnik, denimo za lestev. Ena od prednosti je nizka nakladalna višina, kar olajša nalaganje in razkladanje tovora.

Mercedes Benz Sprinter | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Saša Despot

Z dolžino tovornega prostora do 4,3 metra in višino do 2 metra lahko prevažamo velike pakete, gradbeni material, primeren je za prevoz pohištva, različno opremo. Velika stranska drsna vrata vozila omogočajo prilagodljivost pri nalaganju in razkladanju tudi v mestnem okolju, kamor z večjimi tovornjaki ne moremo. To je pomembno predvsem za tiste, ki se ukvarjajo z dostavo ali prevozom tovorov.

Mercedes Benz Sprinter | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Saša Despot

Učinkovit dizelski agregat in avtomatski menjalnik

Za zadovoljitev vseh potreb in želja je na voljo širok spekter različic. Na voljo je varčen štirivaljni dizelski motor z močmi 84 KW (114 KM), 110 KW (155 KM), 125 KW (170 KM) in 140 KW (190 KM). Mi smo preizkusili sprinterja z oznako 317 CDI, to pomeni moč 125 KW in devetstopenjski samodejni menjalnik. Porabo goriva smo s praznim sprinterjem merili na 100-kilometrski relaciji z vožnjo po podeželju in avtocesti. Na relaciji Kamnik - Vransko je bila ob povprečni hitrosti 47 km/h poraba dizla 7,9 l/100 km, na avtocestni relaciji Vransko – Domžale pa je poraba skočila na 8,2 l/100 km/h.

Mercedes Benz Sprinter | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Saša Despot

Mercedesov velikan se je kljub veliki dolžini izkazal za zelo dobro vodljivo vozilo, tudi med ovinki, za dodatno udobje je poskrbel pnevmatski sedež voznika, ki z lahkoto in mehkobo ublaži udarce ob večje luknje na cesti. Devestopenjski menjalnik prestavlja natančno in hitro, s prestavno ročico ob volanu pa lahko nadzor prevzamete tudi sami. Dizelski štirivaljnik, če ga ne zapodite v visoke vrtljaje, ni preglasen, tudi v mrzlem jutri ni bil neudoben. Tudi na avtocesti pri 110 km/h je vožnja presenetljivo mirna in tiha. Prepriča predvsem na avtocesti, kjer bo sprinter prevozil največ kilometrov.

Mercedes Benz Sprinter | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Saša Despot

Z novimi sistemi manj nevšečnosti tudi na parkiriščih

Manj primeren je zaradi dolžine in višine v mestnem okolju, a so tudi to težavo pri Mercedes skušali rešiti z najnovejšimi tehnologijami, predvsem 360-stopinjsko kamero, ki zna preprečiti marsikatero buško, saj je slika na kameri zelo nazorna. 
V prenovljeni kabini izstopa ureditev podobna kot v osebnih vozilih. To pomeni, da je izkušnja že zelo digitalizirana. Poleg zelo zmogljive klimatske naprave poudarjamo še električno nastavljive sedeže s spominsko funkcijo in zagon brez ključa.

Mercedes Benz Sprinter | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Saša Despot

Predvsem pa so pri Mercedesu posodobili nabor asistenčnih sistemov, med katerimi so serijski aktivni asistent za ohranjanje smeri in aktivni zavorni asistent ter inteligentni asistent za omejitev hitrosti in izboljšan pomočnik za ohranjanje pozornosti voznika. Preko zaslona voznik upravlja novo generacijo telematike NTG7, vozilo pa upravlja s pomočjo volana nove generacije. Novosti so vsekakor dobrodošle, med testno vožnjo pa ugotovili, da niso vsemogočni. V osebnih vozilih ti sistemi delujejo bolj zanesljivo, manj grobo, kot v velikem dostavniku, hkrati pa številni sistemi tudi podražijo vozilo.

Mercedes Benz Sprinter | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Saša Despot

Za mercedes-benz sprinter je treba odšteti najmanj 44.246 evrov, furgon PRO, kot v našem primeru ima ceno najmanj 51.689 evrov.

Mercedes Benz Sprinter | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Saša Despot
Mercedes Benz Sprinter | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Saša Despot
Mercedes Benz Sprinter | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Saša Despot
Mercedes Benz Sprinter | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Saša Despot
Mercedes Benz Sprinter | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Saša Despot

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.