Avto
2178 ogledov

Kona hibrid kot varčen vmesni člen med dvema svetovoma

Hyundai Kona Hybrid
1/13
Saša Despot
Hibridna kona dopolnjuje Hyundaijevo sestavljanko na tehnološko zelo prefinjen način.

Kona je tako kot drugo po Evropi tudi pri nas prodajna uspešnica, Hyundai pa je v razredu malih križancev med prvimi ponudil tudi povsem elektrificirano verzijo, pri kateri so doseg in zmogljivosti zavidanja vredni. Sedaj je prišel čas, ko lahko na našem trgu izpopolni še vrzel med bencinskima motorjema in baterijskim vozilom. A namesto dizla smo dobili hibridno kono. 

Kona hibrid je torej alternativa dizelskemu pogonu. Ali pa vmesni člen med bencinarjema, saj je med njima precejšen razkorak v zmogljivostih (88 kW proti 130 kW) in porabi. 

Hyundai Kona Hybrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Vsak vat šteje

Elektrifikacijo pri Hyundaiju jemljejo zelo resno, saj že danes elektromotorji v taki ali drugačni obliki pomagajo poganjati vsaj 10 odstotkov novih hyundaijev, seveda bo delež v prihodnje le še rasel. 

Pogon v hibridni koni je zelo podoben tistemu, ki ga poznamo iz hibridne različice ioniqa. Bencinski motor ima prostornino 1,6 litra in moč 77 kilovatov. Še 32 kilovatov pa doda elektromor. Skupna sistemska moč je tako 103,6 kilovate (141 KM), navora pa do 265 Nm. Na prednji par se moč prenaša prek šeststopenjskega menjalnika z dvojno sklopko. Baterija je litij-ionska s kapaciteto 1,56 kWh in je spravljena pod zadnjimi sedeži. 

Hyundai Ioniq Avto Svetovni posebnež posodobljen zapeljal na slovenske ceste

Hyundai Kona Hybrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Hibridni sistem sicer nima vklopljive funkcije EV, torej da bi avto prisiljeno poganjala le elektrika. Kar pa je  zanimivo pri Hyundaijevemu pogonu, je njegovo pedantno izkoriščevanje vsakega vata energije. Tako ima avto vklopljivo funkcijo, ki so jo poimenovali ECO DAS, njen namen pa je izkoriščanje topografije in drugih podatkov pri delovanju pogona.

V praksi deluje tako: voznik nastavi v navigaciji cilj, sistem pa nato predvidi, kje na poti so vzponi in spusti. Pred vzponom maksimalno napolni baterijo, tako da lahko ta v klanec čim dlje napaja elektromotor in s tem pripomore k nižji porabi bencina. Med spustom pa v tem režimu regeneracija deluje bolj kot bi sicer. Sistem tudi opozarja voznika, kdaj se bliža čas zaviranja, recimo v ovinkih, izvozih z avtoceste ali v bližini prehodov za pešce. 

Funkcija je na voljo skupaj z 10,25-palčnim zaslonom na dotik. V vstopni opremi je sicer sredinski zaslon 5-palčni, nato po lestvici navzgor zrase na serijskih sedem palcev, za doplačilo tudi na osem palcev. 

Pod črto naj bi kona hybrid po novem WLTP ciklu imela porabo okoli 4,2 litra bencina na 100 kilometrov, ob tem pa bi izpustila v zrak manj kot 100 gramov CO2.

Hibridna kona je na zunaj zelo podobna klasični bencinski različici, serijska so vsaj 16-palčna aluplatišča, lahko pa tudi 18-palčna. Deset kombinacij barv pri karoseriji je mogoče upariti še z dvema barvama strehe.

Znotraj je razlik s klasično kono vendarle nekaj več. Poleg serijske ročice avtomatskega menjalnika je razpoznavna tudi po drugačnih merilnikih, na razpolago je v štirih barvnih različicah, od tega je ena ekskluzivna. Serijske so obvolanse ročice.

Hyundai Kona Hybrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Modra povezava med lastnikom in avtom

Oprema se deli po štirih stopnjah in dodaja različne dodatke za izrazitejši videz ali pa varnost in udobje. Sistem za zaznavanje nevarnosti in samodejno zaviranje je serijski le pri najdražji opremi impression, za ostale opreme pa je del doplačila. Med asistenčnimi sistemi sta sicer novost pri koni aktivno ohranjanje voznega pasu in aktivni radarski tempomat s funkcijo stop&go.

Prihodnje leto bo kona v Sloveniji dobila Blue link sistem. Gre za sodelovanje avtomobila in pametnega telefona, tako da bo lahko lastnik prek zaslona pametne naprave upravljal s številnimi funkcijami avta kar na daljavo. Ta lastnost, ki očitno postaja "naslednja velika stvar" pri vseh znamkah, naj bi bila vsaj v času garancijske dobe prvih pet let vključena v ceno.

Hyundai Kona Hybrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Cene

Groba primerjava pravi, da je med hibridno kono in običajno z 1,6-litrskim turbo motorjem okoli 2.000 evrov razlike. Hibridna kona starta pri 22.900 evrov, štiri tisočake višje oziroma tri opreme naprej (impression) pa že doseže vrhunec. Na razpolago pa je še pester seznam raznih doplačil in opcijskih paketov. 

Glede prodaje v Sloveniji so pri uvozniku previdni, saj so zaradi majhnosti našega trga omejeni z razpoložljivostjo dobav, so pa prepričani, da bo hibridna kona v prihodnji prodaji imela kar pomemben delež.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.