Avto
70 ogledov

Leon dinamiko združuje z uporabnostjo

Seat leon ST
1/10
Andrej Leban
Seat leon ST. Tretji član družine s karavanskim zadkom, ki daje uporabnosti veliko težo, nagovarja družine, hkrati pa je tudi na račun možnosti opreme dovolj poseben in dinamičen, da se zlahka loči od drugih karavanov koncerna in širše.

Pri uvozniku za Seata pravijo, da se prodaja karavanov v tem segmentu povečuje, tudi na račun padajočega zanimanja za klasične petvratne kombilimuzine.

Seat se je  pri tretji generaciji leona odločil bistveno povečati njegov portfolio, saj je po kombilimuzini in trivratni različici SC na naš trg prišel še sport tourer (ST), ki naj bi že letos prevzel 160 kupcev ali kakšno četrtino vseh pri leonu.

Po ceniku je prirastek dobrih 200 litrov prtljažnika v ST v primerjavi z najbolj prodajano petvratno kombilimuzino okoli ali nekaj več kot 700 evrov. Za ta denar leon ohranja prednji del nespremenjen, tudi medosna razdalja je enaka, je pa avtomobil daljši za 27 centimetrov, vse na račun prtljažnika. Časi, ko se pri karavanskih izvedbah znamke niso pretirano trudile z obliko, so mimo, leon ST želi z različnimi detajli zadnjemu koncu vdihniti dinamiko, ki jo znamka tako poudarja in s katero se želi diferencirati od denimo octavie kombi ali golfa variant. 

Uporabnost tudi v praksi

Bistvena lastnost leona ST je eden od največjih prtljažnikov na trgu, saj do višine naslonjal pogoltne 587 litrov. Prtljažnik ima dvojno dno, v katerega je mogoče s trikom skriti prtljažni rolo, ko ga ne potrebujemo, tu so tudi kljukice in stranski predalčki, v roloju se skriva mreža, s katero prtljažniku lahko povečamo uporabnost na več kot 700 litrov, s podiranjem zadnje klopi v ravno dno in pametnim vpetjem mreže za prva dva sedeža pa na 1.470 litrov. Tudi prednji sedež je poklopen, tako da v avto takrat izgine do 2,5 metra dolg predmet. 

Seat leon ST | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
4,53 metra dolg avto je hkrati zelo vitek, saj v osnovni različici tehta le 1.158 kilogramov oziroma najmanj med konkurenti. K temu pripomore vzmetenje, saj zadaj uporablja poltogo premo, le najmočnejši različici 1,8 TSI (132 kW) in 2,0 TDI (135 kW) imata težjo, a zmogljivejšo večvodilno premo, pa tudi elektronsko zaporo diferenciala.

Pri pogonu veliko izbire

Navezav na golfa, s katerim si deli platformo in še marsikatero tehnično lastnost, je veliko tudi pri devetih že znanih koncernovih motorjih, ki so vsi podprti s turbino. Pri bencinarjih njihova moč sega od 63 kW (86 KM) pa do 132 kW (180 KM), pri dizlih pa od 66 kW (90 KM) do 135 kW (184 KM). 

Veliko večino prodanih ST-jev bo po predvidevanjih dizlov in to 1,6 TDI, ki pa imajo le petstopenjski menjalnik, za sistem stop-start pa je treba doplačati 450 evrov, ki bodo verjetno le počasi prikapljali nazaj v voznikov žep. Šeststopenjski menjalnik pri tem motorju je sicer na voljo v različici 4WD, štirikolesni pogon za zahtevnejše stranke bo mogoče izbrati še pri 110 kilovatnem dvolitrskem dizlu. Pri nekaterih motorjih je tudi možnost izbire DSG-menjalnika, a zanimivo ne pri najmočnejšem 2,0-litrskem dizlu s 135 kW, ki sicer v karavanu ponuja moč in veliko tehničnih rešitev iz golfa GTD. 

Oprema še bolj kot luksuz stopnjuje športnost

Pri opremi ST stopnjuje svoj dinamični nastop. Osnovna z imenom "reference" ponuja sicer danes nujno udobje v razredu, torej klimatsko napravo, strešne nosilce, petpalčni zaslon, USB …

Osrednji paket opreme style med drugim doda dvopodročno klimo, bluetooth, električni pomik vseh stekel in tempomat, najbolj podkovana in le za močnejše motorje rezervirana pa je oprema FR s 17-palčnimi platišči, športnejšim podvozjem, prilagodljivimi režimi vožnje, športnejšo notranjostjo s FR-sedeži in volanom, zadnjimi LED-lučmi ter osvetlitvijo registrske tablice. Dodatno so za vsako opremo na voljo še trije razmeroma ugodni paketi, pri različici FR kupec tako za 750 evrov dobi 18-palčna kolesa, zmogljiv infotainment, strešno okno ter parkirne senzorje spredaj in zadaj.

Osnovni 1,2 TSI je vreden 14.990 evrov, 1,2 TSI s 77 kW in srednjo opremo pa 17.338 evrov. 1,6 TDI dizel je vreden 16.990 evrov z osnovno opremo, verjetno najbolj zaželjeni 77-kilovatni dizel s sredinsko opremo style pa 19.330 evrov. Osnovna konkurenta tudi na trgu sta zanimivo kar bližnja sorodnika octavia in golf, od katerih pa je občutno cenejši.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.