Avto
500 ogledov

LPP ima dva avtobusa starodobnika

Avtobus LPP Saša Despot
LPP bo letos namestil 49 prikazovalnikov in uredil mestni promet po zaprtju Slovenske ceste.

Ljubljanski potniški promet (LPP) ima 211 avtobusov (184 je klimatiziranih), njihova povprečna starost je slabih deset let. Dva najstarejša sta stara 26 let, 20 najmlajših pa eno leto. Nakup novih je odvisen od denarja, ki ga v podjetju ni, zato računajo na črpanje evropskih sredstev, in sicer z argumentom, da bodo tako zmanjšali količino škodljivih delcev PM10. En metanbus, ki je eden od najbolj ekoloških, namreč stane 237 tisoč evrov, v to pa je vključeno tudi dveletno vzdrževanje.

Na LPP preverjajo še različne modele električnih avtobusov, ki so si jih v tujini že ogledali. Taki manjši stanejo 200 tisoč evrov, večji od 400 do 500 tisoč. Visoka cena, kratka življenjska doba akumulatorjev in omejen radij delovanja so njihove slabosti, zanimivi pa so predvsem zaradi uporabe znotraj mestnega središča, saj niso hrupni in nimajo izpuhov. Vendar se prav zaradi tako visoke cene LPP in Mestna občina Ljubljana pogovarjata, da bi na novi krožni liniji v središču mesta vozili avtobusi na metan. LPP jih ima za zdaj 20.

Prodajo več mesečnih

To javno podjetje je imelo lani spet izgubo v višini 2,7 milijona evrov. Kljub temu ne razmišljajo, da bi še enkrat po lanskem januarju podražili vozovnice. Spomnimo, takrat so za kar 50 odstotkov na 1,20 evra podražili vozovnico za 90 minut z možnostjo prestopanja. To je po pojasnilih LPP obrodilo sadove, saj so tako prodali več mesečnih vozovnic: leta 2011 406 tisoč, lani pa 515 tisoč.

Letos v javnem podjetju načrtujejo, da bodo namestili 49 prikazovalnikov prihodov avtobusov na postajališčih in ustrezno uredili javni potniški promet, ko bodo – predvidoma septembra – za avte zaprli Slovensko cesto.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.