Avto
27 ogledov

Malo drugačna, a kljub temu boljša

Subaru impreza XV
1/59
Žurnal24 main
Aktualna subaru impreza je na cesti že lep čas, zdaj pa je na voljo tudi nekoliko bolj terenska izvedenka, ki smo jo preizkusili na testu.

Subaru je na koncu tržne poti aktualne impreze kupcem ponudil še bolj terensko izvedenko, ki kljub lišpu v obliki plastičnih oblog ni bolj terenska od drugih, jo pa na kakšen kolovoz zapelješ z lažjim srcem, da ne boš popraskal karoserijo.

Enako prizemljena je ostala tudi cena, ki XV naredi zelo zanimivo za nakup tudi zaradi zelo kultiviranega in zmogljivega dizla v nosu, kljub vsemu pa verjamemo, da bo šlo za bolj nišni model.

Plastične obrobe in strešni nosilci
Bistvo XV impreze je, kot rečeno, v plastičnih oblogah in strešnih nosilcih, ki jih bodo opazovalci prepoznali dovolj hitro. Ti dajejo imprezi XV še bolj terenski pridih in nakazujejo, da je še bolj kot "civilna" namenjena prevažanju po blatnih in težko prevoznih terenih. A to ni čisto res. V to nas prepriča enaka oddaljenost od tal, ki pa znaša nič kaj suvovskih 150 milimetrov. Je pa ob tem treba dodati še, da kljub klasični kombilimuzinski obliki, ki uporablja tudi zelo moderne prijeme, kot sta tehnika LED pri zadnjih svetilih, pa oblika kliče po prenovi, saj se le stežka kosa s podobo najbolj prodajanih modelov v segmentu, pa čeprav ima v tem zelo malo neposrednih konkurentov.

Po našem mnenju enako velja tudi za notranjost, ki deluje še bolj zastarela, pa čeprav je zelo prečiščena in ergonomija ne trpi v nobenem pogledu. Impreza XV je dobila tudi nove tipke na volanskem obroču, ki se dobro usede v roke in je med boljšimi v razredu, le njegov videz spet peša. Tipke so namenjene povezavi z mobilnim telefonom, ki je zdaj nuja tudi v tem velikostnem razredu, nekoliko predrugačena pa je tudi avdionaprava, ki je dobila tudi (spet nujna) AUX- in USB-priključka, s seboj pa je prinesla tudi zelo povprečno zvočno sliko. Prednja sedeža sta še vedno enodelna in športno oblikovana ter telo dobro držita v ovinkih, da so na njih nove sedežne prevleke, pa bodo opazili le redki. XV v pogledu voznikovega delovnega prostora nikoli ne izstopa navzgor, le varnostne in druge opreme je več, kot ponujajo drugi v osnovi. Del serijske opreme sta tako tempomat in ogrevana prednja sedeža, a tu se tudi konča. A kaj ko ima XV le en paket opreme, ki ga je praktično nemogoče dopolnjevati, saj se niti za doplačilo ne morete odločiti za parkirna pomagala ali recimo navigacijsko napravo. Tu gre XV kot tudi drugim subarujem še vedno pripisati minus.

Glede prostora v prvi vrsti je XV dostojen predstavnik, v drugi vrsti je tega pričakovano manj, prtljažnik pa zaradi sprememb pri podvozju sprejme razredno nadpovprečnih 400 litrov. Nekoliko slabši rezultat pa sta njegova obdelava in visoka stopnica na obeh straneh.



Odlična motor in podvozje ...
Večje spremembe kot notranjost pa sta bila deležna podvozje, ki ga zadaj sestavlja dvojna trikotna roka, zaradi katere je prtljažnik globlji, in motor. Slednjega dobro poznamo, saj se z veseljem vrsti v številnih modelih znamke, pod črto pa k mizi prinese spoštovanja vrednih 110 kilovatov in 350 Nm navora. V praksi pa imamo zaradi lahkosti občutek, da je moči še več, še posebej pospeški med 80 in 120 km/h in iz mirujočega stanja, kjer XV do stotice potrebuje le 8,6 sekunde. Rezultat tršega podvozja so tudi bolj dovršene vozne lastnosti, ki zasledujejo športnost, temu dovolj dobro sledi volanski obroč, slabše pa prestavna ročica, ki je včasih še vedno trmasta in noče v želeno prestavo. Se pa pri normalni vožnji izkaže tudi s šestimi prestavnimi razmerji, ki motorju pri avtocestnih hitrostih in tudi sicer pomagajo do izrazite tihosti, saj je motor v večini režimov komaj slišen v notranjost. Še ena odlika je tudi poraba, ki smo jo na testu zlahka držali pod sedmimi litri, povprečje na testu pa je to številko komaj preseglo.

... in seveda štirikolesni pogon
Vedno serijski je tudi AWD simetrični štirikolesni pogon, ki je še vedno redek pojem v razredu. Na terenu se impreza XV tako dobro znajde in je lepo vodljiva, bolj kot pogon pa bo to, kako daleč boste z njo prilezli, določal odmik od tal, ki kot rečeno znaša le 150 milimetrov.

Impreza nikoli ni bila ravno poceni avtomobil, s serijskim štirikolesnim pogonom pa to niti ni mogla biti. Tako je tudi tokrat, je pa res, da je s tem motorjem veliko pridobila na uporabnosti in nižjih stroških uporabe. Ima pa XV tudi nekaj svojih adutov, kamor ne nazadnje štejemo tudi ugodno ceno. Ta jo kljub nekoliko zastareli podobi naredi še zanimivejšo za nakup, še posebej, ker je s temi dodatki še vedno zelo opazen avtomobil.

Podatki o vozilu: (Subaru impreza 2.0D XV)
Motor: 1.998 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 110 kW (150 KM)/pri 3.600 vrtljajih na minuto
Navor: 350 Nm/ med 1.800 in 2.400 vrtljaji na minuto
Poraba: 7,0 litra/100 km, 152 gramov CO2
Zmogljivosti: 205 km/h, 8,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.415x1.740x 1.470, medosna razdalja 2.620, prtljažnik (v litrih): 400
Cena: 25.990 EUR

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.