Avto
82 ogledov

MAN bo tovor dostavljal brez dizelskega ropota

MAN električni tovornjak
1/3
Man
MAN je naslednji veliki proizvajalec s konkretnimi načrti za električne tovornjake. Serijsko jih bo pričel izdelovati prihodnje leto v svoji tovarni v Avstriji.

Nemški proizvajalec MAN, ki spada v koncern VW, je sporočil, da namerava prihodnje leto začeti s proizvodnjo električnih tovornjakov srednjih in težkih tovornjakov za urbana območja, s čimer se podaja v napeto tekmo za vodilno mesto med proizvajalci, ki bi jim uspel takšen projekt. Izdeloval jih bo v tovarni v avstrijskem mestu Steyr in za to dobil tudi avstrijsko subvencijo.

Kot je na predstavitvi projekta v Steyrju, ki sta se je med drugim udeležila avstrijski kancler Christian Kern in minister za promet Jörg Leichtfried, povedal generalni direktor družbe Joachim Drees, bodo s proizvodnjo večjega obsega začeli leta 2021.
 
Drees je po poročanju STA poudaril, da se zavedajo omejenosti dosega takšnih tovornjakov, ki pogosto tehtajo več kot 20 ton. Trenutno jim je uspelo izdelati koncept z dosegom okoli sto kilometrov, trudijo pa se, da bi to kapaciteto podvojili tudi za tovornjake, težke do 26 ton.

Vozila bodo poganjali akumulatorji s polnjenjem prek priklopa. MAN je zaenkrat pokazal različico lektričnega tovornjaka v izvedbi sedlastega vlačilca.

Do konca leta 2018 naj bi jim na osnovi njihove serije MAN TGM pričeli izdelovati serijske električne tovornjake. Že letos jeseni pa naj bi testna vozila v svoje flote sprejela nekatera velika podjetja, med njimi Gebrüder Weiss, Hofer, Magna Steyr, METRO, SPAR ...

Projekt je vreden okoli 10 milijonov evrov, več kot tretjino vrednosti pa bo prispevala Avstrija prek državnih subvencij. MAN ima velike načrte tudi pri elektrifikaciji avtobusov, drugem svojem zelo močnem polju poslovanja. 

Poleg MAN-a so električne tovornjake že napovedali pri Mercedes-Benzu, ki že gradijo testno floto električnih triosnih tovornjakov z dosegom do 200 kilometrov na osnovi. Nemška skupina Siemens pa se je povezala z Volvom in Volkswagnovo Scanio, da bi izdelali hibridne dizelske tovornjake, ki bi jih lahko polnili prek strešnega priklopa na kabelski daljnovod v slogu tramvajev.

dezurni@zurnal24.si

 
Komentarjev 1
  • Avatar care
    care 08:39 22.februar 2017.

    Steyr ni avstrijsko mesto,ampak tovarna traktorjev v avstriji.