Avto
6 ogledov

Mazde bodo čez tri leta porabile še tretjino manj goriva

Mazda6 Mazda
Mazda je leta 2011 predstavila tehnologijo skyctiv. Gre za celoten komplet tehnologij, vključno z motorji, bencinskimi in dizelskimi, ki so z inovativnimi rešitvami pripomogli k manjšim emisijam CO2 in porabi goriva. Japonci drugo generacijo tehnologije skyactiv napovedujejo za leto 2019, z njo pa tudi novi bencinski motor, ki bo porabil za tretjino manj goriva.

Mazda je s tehnologijo skyactiv, predstavljeno leta 2011, zavila na svojo pot. Tehnologija skyactiv poleg lahke konstrukcije vključuje vrsto posebnosti za zmanjševanje izpustov in porabe goriva.

Največja posebnost bencinskih agregatov z neposrednim vbrizgom je kompresijsko razmerje 14:1, kar je največ med serijskimi bencinskimi motorji. Posledično je poraba goriva pri modelih s skyactivom ob povečanju navora za 15 odstotkov manjša za petino, so takrat trdili pri Mazdi.

Japonci v času, ko vsi govorijo o downsizingu (zmanjševanju motorjev, op. a.), razmišljajo drugače, kar bi se utegnilo poznati predvsem, ko bo v veljavo stopil nov cikel merjenja porabe, ki ne bo več laboratorijski, pač pa bodo morali proizvajalci vozil porabo goriva meriti v realnih pogojih na cesti – v prometu.

Še povečali bodo kompresijsko razmerje

Zdaj napovedujejo drugo generacijo tehnologije skyactiv. Inženirji pospešeno delajo na razvoju in testiranjih, uradno pa bo tehnologija za vgradnjo v vozila na voljo leta 2019.

Japonci pravijo, da z drugo generacijo ne bodo dodelali le motorjev, ampak bo sprememb deležna tudi platforma. Pri Mazdi se bodo osredotočili na uporabo lahkih materialov in boljšega upravljanja s svojimi vozili, boljše bodo tudi tehnične karakteristike vseh vozil.

Velika novost bo novi bencinski motor. Japonci pravijo, da bo v primerjavi z aktualnimi skyactiv motorji porabil za 30 odstotkov manj goriva. To naj bi jim omogočilo še višje kompresijsko razmerje, ki je že zdaj rekordno. Napovedujejo kompresijsko razmerje kar 18:1.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.