Da je napočil čas, ko bi bilo vseeno dobro predstaviti novega predstavnika v prej omenjenih
razredih, so se pri Nissanu hitro zavedli, saj je število letno prodanih vozil v segmentu C vseeno
preveliko, da bi ga lahko zanemarili. Tako je zdaj za prodajni krst narejena tiida, ki se sicer že
več kot dve leti uspešno prodaja tako v deželi vzhajajočega sonca kot tudi onstran luže in še kje.
V Evropi bo po odločitvi vodilnih naprodaj le v določenih državah, med katerimi je tudi Slovenija.
Na voljo bo v dveh različicah, in sicer kot petvratna kombilimuzina in klasična štirivratna
limuzina. Večina prodanih primerkov na slovenskem bo najverjetneje kombilimuzinskih, ker ima ta
model veliko prostora. Tako je tudi zaradi velike medosne razdlaje, ki meri 260 centimetrov, kar je
ob 430 centimetrih dolžine (limuzinska tiida ob tem v dolžino meri 448 centimetrov) dober rezultat.
Prtljažnik bo prav tako sodobnih mer. V limuzinski tiidi bo imel 467 litrov, v kombilimuzinski pa
289. V slednji bo moč premikati tudi zadnjo sedežno klop, in sicer za največ 24 centimetrov,
podiranje po tretjinah je seveda samoumevno.
O tiidini notranjosti lahko povemo, da je tipično Nissanova. Tako merilniki in razporeditev
stikal in vzvodov kot tudi videz celotne armaturne plošče in sredinska konzole so znani, oziroma
gre za akumulacijo slogov različnih hišnih modelov. Deluje samosvoje, a dovolj klasično in
prepoznavno, tako da o kakšnem dolgočasu ne moremo govoriti. Sedenje je udobno, prostora dovolj
tako spredaj kot zadaj, položaj za volanom je dobro nastavljiv, ergonomija pa je prav tako udobna.
Motorizacijo so zaupali preverjenima 1,6-litrskemu bencinskemu in 1,5-litrskemu dCi motorju. Poleg
tega je tu še povsem novi 1,8-litrski bencinski motor z 93 kW največje moči, na voljo pa je
izključno s šestopenjskim ročnim menjalnikom. Tiidino podvozje sestavljajo prednji Macphersonovi
vzmetni nogi in zadnji torzijski drog, volanski mehanizem pa ima električni servoojačevalnik.
Opremski paketi bodo trije, in sicer visia, accenta in tekna, že v osnovi pa bodo tiide
opremljene s klimatsko napravo, osrednjim daljinskim odklepanjem, štirimi varnostnimi zračnimi
mehi, ABS, aktivnimi srednjimi vzglavniki in audionapravo z bluetooth vmesnikom. Pri dražjih
različicah bodo del serijske opreme med drugim tudi keyless go ali t. i. pametni ključ, ESP ter
navigacijski sistem.
38
ogledov
Med noteom in qashqaijem
Pri Nissanu je z opustitvijo programa lamera in primera nastala precej velika vrzel v spodnjem srednjem in srednjem velikostnem razredu. To so pri tem japonskem proizvajalcu hiteli bolj ali manj uspešno (pa ne zaradi prodaje, ta je odlična) nadomestiti z bolj nišnim malim enoprostorcem noteom in majhnim cestnim terencem qashqaijem, ki gre povsod po Evropi dobesedno za med.