Nova generacija mercedesa-benza CLA napoveduje celotno novo generacijo kompaktnih modelov, ki mu bodo sledili.
To ne kaže le z novo obliko in zunanjimi merami, s katerimi je za 3 centimetre daljši, 2,5 centimetra širši in 3 centimetre višji od predhodnika, ampak tudi s tehniko, saj je kot prvi avtomobil stuttgrtske znamke zasnovan na novi platformi MMA.
Mercedes-benz CLA bo na voljo v opremskih različicah progressive, AMG line in AMG line plus. Za mercedes-benz CLA 250+ je treba odšteti vsaj 55.900 evrov, različica mercedes-benz CLA 350 4matic pa stane vsaj 60.400 evrov. Osnovna električna različica mercedes-benz CLA 200, za katero prodaja steče 2. oktobra, bo stala najmanj 44.900 evrov in bo omogočala tudi vlogo za eko subvencijo v višini 6.500 evrov. Cene hibridnih različic, ki bodo naprodaj konec leta, bodo znane pozneje.
Mercedes-benz CLA je tudi prvi predstavnik nemške znamke z novim operacijskim sistemom MB-OS, ki so ga popolnoma razvili "v hiši" in ga bo spremenil v najbolj inteligentni mercedes doslej. Na umetni inteligenci temelječi sistem bo vsako vozilo s pomočjo superračunalnika povezal v inteligentni oblak, ki bo zagotavljal tudi redne nadgradnje na daljavo najbolj pomembnih funkcij, vključno z asistenčnimi sistemi. To pomeni, da bo sistem v mercedesu-benzu CLA ostal svež in aktualen tudi več let po nakupu.
Operacijski sistem MB.OS je omogočil tudi uporabo najnovejšega infozabavnega vmesnika MBUX četrte generacije, v katerega so integrirane Microsofotove in Googlove storitve umetne inteligence. Armaturna plošča je opremljena z lebdečim zaslonom, ki ga sestavljata 26-centimetrski voznikov zaslon in 35,6-centimetrski osrednji zaslon infozabavnega sistema, na voljo pa je tudi MBUX superscreen, ki se razteza čez celotno širino avtomobila in vključuje tudi 35,6-centimetrski zaslon za sopotnika. Komunikacijo lahko olajša govorni asistent, ki ga poganja orodje umetne inteligence ChatGPT.
Platforma MMA za električni in hibridni pogon
Drugi ključni element novega mercedesa-benza CLA je pogonska platforma MMA, s katero je inženirjem uspelo v primerjavi s predhodnikom za 40 odstotkov zmanjšati ogljični odtis v življenjskem ciklusu.
Sprva bosta pri nas naprodaj električni različici CLA 250+ z 200-kilovatnim elektromotorjem in dosegom do 792 kilometrov in CLA 350 4matic z 260-kilovatno kombinacijo elektromotorjev ter dosegom do 770 kilometrov. Litij-ionska baterija sicer v obeh različicah razpolaga z uporabno kapaciteto 85 kilovatnih ur.
V začetku oktobra bo naprodaj še osnovna pogonska različica CLA200 z 165-kilovatnim elektromotorjem ter baterijo s kapaciteto 58,4 kilovatne ure, ki bo zagotavljala doseg do 540 kilometrov.
Zanimivo je, da so pogonskemu sklopu električnih mercedes-benzov CLA namenili dvostopenjski menjalnik. Prva prestava omogoča odlične pospeške, visoko zmožnost vleke prikolice ter učinkovitost v mestnem prometu. Druga prestava pa je zasnovana za razvoj moči pri višjih hitrostih in visoko učinkovitost na avtocestah. MMA arhitektura sicer deluje z napetostjo 800 voltov, ki ji omogoča polnjenje baterij z močjo do 320 kilovatov.
Mercedes-Benz je novo platformo sicer primarno razvil za električni pogonski sklop, vendar pa je omogočil tudi vgradnjo kompaktnih 1,5-litrskih turbobencinskih motorjev z 48-voltno hibridno tehnologijo. Ti bodo na voljo z močmi 100, 120, 140 i 170 kilovatov, vsem pa bo z močjo 25 kilovatov pomagal elektromotor, ki se bo napajal iz baterije s kapaciteto 1,3 kilovatne ure. Hibridne različice bodo na voljo konec letošnjega leta.
Pri uvozniku pravijo, da računajo, da bodo slovenski kupci kupili 65 odstotkov hibridnih in 35 odstotkov električnih različic novega mercedesa-benza CLA.