Avto
5993 ogledov

G kot grom, G kot Mercedes

Mercedes-Benz Star Experience Roadshow
1/16
Saša Despot
Čez Karavanke je k nam pripeljal novi razred G. Vprašanje je le, ali je prišel po avtocesti ali kar čez hrib …

Za G-ja prve generacije, ki je ob malenkostnih spremembah vztrajala na cestah skoraj polna štiri desetletja, se je vedelo: če te "poti" ne zmore G, jo bržkone ne zmore noben serijski terenski avto na svetu. Pri novem G-ju se zdi, da bo neosvojenih tras še manj.

Ampak še pred tehničnimi detajli pade v oko njegova oblika - le kako je oblikovalcem pod vodstvom "našega" Roberta Lešnika uspelo oblikovati na videz tako presneto podoben avto, ki pa je pod kožo nekaj povsem novega? Ostal je škatlast videz, skoraj pokončni A stebrički, velika okrogla prednja svetila in majhna zadnja podolgovata, pa štrleči smerniki na vrhu obeh prednjih blatnikov, zunanja rezervna pnevmatika … In dejansko so uporabili nekaj starih elementov, saj so kljuke in tečaji vrat ter smerniki povzeti kar iz prejšnjega modela.

Mercedes-Benz Star Experience Roadshow | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes-Benz Star Experience Roadshow | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Vse ostalo pa je kljub podobnemu videzu novo - avto je nekoliko zrasel v vse smeri, predvsem pa je daljše medosje, zato je znotraj precej radodarnejši s prostorom. Velik preskok naprej je delovni prostor, ki je zmes tistega, kar smo navajeni iz ostalih mercedesov, z nekaj unikatnimi dodatki, recimo na terenu zelo uporabnim držalom za sopotnika. Ogromno tehnologije na seznamu serijske ali doplačljive opreme je pobrano iz seznamov modelov S ali E, zato je skrb za počutje in udobje vrhunsko - da je usnje že serijsko na sedežih, je šele prva informacija za kupca, osnovno vprašanje zanj pa je, katero usnje naj bo na sedežih …

Potem so tu še različni oblikovni dodatki, kot je recimo "nočni paket" zatemnitev, najrazličnejše napredne tehnologije, kot so prilagodljivi LED žarometi ali polavtonomna vožnja, pa digitalni zasloni z MBUX vmesnikom, zračno vzmetenje, dodatki za terensko vožnjo …

Mercedes-Benz Star Experience Roadshow | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Off-road!

G je izven ceste enako doma kot na njej. Ima povsem ločeno vpetje prednjih koles, ohranja vse tri in 100-odstotne zapore diferencialov ter reduktor prestav, za doplačilo so tu še nadzorovan spust, pa 360-stopinjski pogled kamer, ki je lahko sila koristna reč … Predvsem pa je pomembno, da so mu še izboljšali že doslej odlične lastnosti glede vstopnih in izstopnih kotov ter kota prečenja.

Krajša demonstracija enega najboljših slovenskih off-road voznikov in inštruktorja terenske vožnje Janeza Marolta je pokazala nekaj malega o odličnih predispozicijah. En namig - 35-stopinjski bočni naklon! In kako je G letel čez grbine in klančine ...

G je mogočen tudi na asfaltu. Najprej po zaslugi podvozja, ki, četudi ni zračne izvedbe, asfaltnim luknjam zlepa ne dovoli vplivati na karoserijo, po drugi strani pa je občutno zmogljivejše in natančnejše v zavojih v primerjavi s predhodnikom. Potem pa sta tu še oba trenutna motorja - oba V8 izvedbe. Že G 500 je s svojimi 310 kW (422 KM) zelo glasen in hiter stroj, a vse to bo šlo v pozabo, če bo mimo vas kdaj pripeljal "nori" G 63 AMG s svojimi 450 kW (585 KM) ... Ta zvok, kaj zvok, grozljivo bobnenje in pokanje iz ekskluzivnih stranskih izpušnih cevi, ki se razlije, ko avto v komaj 4,5 sekunde pospeši do 100 km/h … Pa oprijem pnevmatik v ovinku in stabilnost karoserije ... In že sama pojava, ki vrže globoko senco na vse, kar se tisti hip pelje mimo … Resnično, tako norega terenca nima nobena druga znamka na svetu.

Mercedes-Benz Star Experience Roadshow | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes-Benz Star Experience Roadshow | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Nekdaj je veljalo, da je G avto za gozdarje, lovce in vojsko. Saj verjetno bi ga ti še vedno želeli imeti, a je vmes postal precej bolj ekskluziven terenec, katerega bogati lastniki off-roada nimajo v prvem planu. Vsaj na začetku G ne bo ravno pogost pojav na naših cestah, kajti velika motorja nista poceni - G 500 se prične malenkost pod 150 tisočaki, medtem ko je G 63 AMG ocenjen na najmanj 272 tisoč evrov! Upad vstopnih cen lahko pričakujemo ob prihodu šestvaljnikov. Prva dizelska različica G 350 d je najavljena za prihodnje leto, sledila bo še izpeljanka G 400.

Mercedes GT C | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

"AuMajGat," kako je ropotalo!

Pri slovenskem uvozniku za Mercedes-Benz so domačo premiero G-ja izdatno začinili s predstavitvijo tudi ostale svoje najbolj ekskluzivne palete vozil. Tako je bilo mogoče v AMZS centru varne vožnje na Vranskem prvič doslej v Sloveniji videti novega GT AMG coupeja, prestižnega štirivratnika, ki so ga svetu sploh prvič pokazali spomladi letos v Ženevi. Družbo so mu delali še številni modeli AMG, med drugim celo GT C, ki je na bobnečem dinamičnem krogu spomnil na svoje nenormalne športne zmogljivosti in poskrbel za relokacijo notranjih organov.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 2
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.