Avto
1204 ogledov

Meritve CO2: Nova težava za avtomobilsko industrijo

PRIMA primerjalni test premium športnih terencev PRIMA
Velika priljubljenost SUV vozil je tudi težava za proizvajalce avtomobilov, ki tudi na račun bolj učinkovith bencinskih in dizelskih agregatov nezmorejo zmanjšati povprečnih izpustov novih avtmobilov.

Povprečni izpusti novih avtomobilov v EU so se lani povečali, kažejo prvi začasni podatki Evropske agencije za okolje (EEA). Znašali so 122,4 grama ogljikovega dioksida na kilometer, kar je 1,6 grama več kot v letu prej. Razlog je predvsem večja priljubljenost športnih terencev.

Emisije Nov šok Avto Nekateri proizvajalci bodo morali ponovno testirati emisije vozil

Podatki EEA zajemajo EU, Islandijo, Norveško in Veliko Britanijo. Agencija je v sporočilu za javnost izpostavila, da so se izpusti novih avtomobilov od leta 2010 do do leta 2016 zmanjševali, v letih 2017 in 2018 pa so se povečali za skupno 2,8 grama. Lani se je rast nadaljevala.

Do leta 2019 je sicer za EU veljal cilj 130 gramov na kilometer, kar je unija torej izpolnila. A se cilj od letošnjega leta znižuje na 95 gramov.

PRIMA test C-suv | Avtor: Gašper Pirman/Siol.net Gašper Pirman/Siol.net

Toyota RAV4 plug-in hybrid Avto SUV nove dobe: več kot 300 KM in nizke emisije

Okoli 38 odstotkov novih avtomobilov je bilo lani športnih terencev. Ti so v primerjavi z drugimi avtomobili v istem segmentu tipično težji, imajo močnejše motorje in večji sprednji predel, kar vse povečuje porabo goriva. Večino novih športnih terencev je poganjal bencin, pri čemer so njihovi povprečni izpusti znašali 134 gramov na kilometer, kar je 13 gramov več kot so znašali povprečni izpusti drugih novih bencinskih avtomobilov.

EEA opaža, da se je povprečna masa novega avtomobila v zadnjem letu povečala za 30 odstotkov.

Razlog za povečanje izpustov je po navedbah EEA vse večji del vozil iz segmenta športnih terencev (SUV). Rast števila električnih vozil je bila medtem tudi lani skromna.

Emisije | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Podatki niso razveseljujoči niti pri kombijih. Ti so lani v povprečju izpuščali v ozračje v povprečju 158,4 grama ogljikovega dioksida na kilometer, kar je 0,5 grama več kot leta 2018. Pri kombijih EEA razlog za povečanje izpustov med drugim vidi v povečanju povprečne mase in skromnem povečanju deleža električnih kombijev (z 0,8 odstotka v 2018 na 1,3 odstotka v 2019).

Slavko Ažman IZRAČUN Avto Strokovnjak: toliko se bodo podražili avti v Sloveniji

Prodaja prilključnih hibridnih električnih vozil in baterijskih električnih vozil se je povečala za okoli 3,5 odstotka, medtem ko je bila v letu 2018 rast prodaje v tem segmentu okoli dveodstotna. Najvišji delež med vsemi registracijami so ta vozila beležila na Norveškem (56 odstotkov), Islandiji (19 odstotkov), Nizozemskem (16 odstotkov) in Švedskem (12 odstotkov).

V EU in drugih zajetih državah je bilo sicer lani registriranih skoraj 15,5 milijona novih avtomobilov. Največj jih je bilo takih na bencinski pogon, in sicer 59 odstotkov vseh (63 odstotkov ob upoštevanju tudi električnih hibridnih vozil). Dizel poganja 31 odstotkov vseh novih lani registriranih avtomobilov, kar je štiri odstotne točke manj kot leta 2018 in 23 odstotkov manj kot leta 2011, ko so dizelski avtomobili s 55-odstotnim deležem dosegli vrhunec svoje priljubljenosti.

Električni avto polnilnica polnilni kabel | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Za Slovenijo podatki EEA kažejo, da so povprečni izpusti lani znašali 123,7 grama ogljikovega dioksida na kilometer. Bencinski avtomobili so predstavljali okoli 48 odstotkov vseh novih, dizelski 31 odstotkov in električni malenkost manj kot odstotek.

Audi A6 allroad Raziskava Avto Toliko so se zaradi elektronike podražili avtomobili

Trenutno so sicer povprečni izpusti dizelskih avtomobilov (127 gramov ogljikovega dioksida na kilometer) zelo podobni tistim, ki jih povzročajo bencinski avtomobili (127,6 grama). Razlika med obojimi je najnižja zabeležena od začetka zbiranja podatkov, pravijo na EEA.

 
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.