Avto
317 ogledov

Moledovanje za ohranitev izpita ne bo več pomagalo

Vozniška dovoljenja D. J.
Zakon o prekrških v predlogu sprememb med drugim uvaja konkretne prepreke proti izrabljanju instituta odložitve izvršitve prenehanja veljavnosti vozniškega dovoljenja. Zaradi odprave dvojnosti postopkov sedaj tudi veliko hitreje brez dovoljenja za vožnjo.

Znano je, da marsikateri voznik kljub doseženim 18 kazenskim točkam kot posledica hujših cestno-prometnih prekrškov uspe obdržati izpit zaradi instituta odložitve prenehanja veljavnosti vozniških dovoljenj. Njegov osnovni namen je, da prekrškar, ki obžaluje in je pripravljen izboljšati svoje obnašanje na cestah, ter za katerega bi izguba izpita lahko pomenila tudi hude socialne težave, dobi "drugo možnost" in obdrži izpit. 

A nekateri hudi kršitelji so s pridom izrabljali pravne nedorečenosti in se z izkoriščanjem možnosti odloga legalno vozili še naprej, pa četudi bi zaradi nepoboljšljivosti, novih ali ponavljajočih težkih prekrškov (alkohol in droge za volanom, hude prekoračitve hitrosti, vožnja v napačno smer ...) že zdavnaj morali preiti na uporabo nog ali sredstev javnega prometa. 

Konec veriženja prošenj

Prekrškovna zakonodaja, ki je bila v sedanjem ogrodju sprejeta leta 2003, je bila doslej dopolnjena in spremenjena že devetkrat, pred vrati pa je še deseti paket sprememb, ki med drugim uvaja nadomestni zapor in še druge novosti, o katerem smo v preteklosti že pisali. 

Kar nekaj členov uvaja spremembe tudi na področje voznikov in vozniških dovoljenj. Na ministrstvu za pravosodje so za Žurnal24 pojasnili, da je med temeljnimi novostmi preprečevanje možnosti "veriženja" odložitev izvršitev prenehanj veljavnosti vozniških dovoljenj, saj je sedaj pogosto prihajalo do situacij, ko so imeli vozniki v evidenci kazenskih točk odprtih več takšnih zahtev. "To pa je pomenilo, da odpravljanje vzrokov za prekrške ni bilo učinkovito, čeprav so vzroke za prekrške osebe večkrat poskusile odpraviti z udeležbo v programu varne vožnje ali ustreznem rehabilitacijskem programu."  

Za uspešno vložitev predloga bo po novem prekrškar moral izpolnjevati več pogojev, med drugim bo sodišče lahko zahtevalo, da mora za pozitivno odločitev glede ohranitve dovoljenja poleg usposabljanja za varno vožnjo ali udeležbe v ustreznem rehabilitacijskem programu opraviti kombinacijo obeh ukrepov.

Za odvzem izpita nič več dvojnega postopka

Novost je tudi ureditev, da bo na podlagi negativnega zdravniškega spričevala glede trajne ali začasne nezmožnosti upravljanja vozil odložitev izvršitve prenehanja veljavnosti vozniških dovoljenj avtomatsko zavrnjena do morebitne nove in pozitivne zdravniške odločitve, hkrati pa bo sodni postopek že dovolj, da se izpit odzvame. Po sedanji ureditvi je moral biti namreč vzporedno izveden še upravni postopek, v sklopu katerega so pogoje za odzvem dovoljenja ugotavljali ločeno še na upravnih enotah. 

Redar in policist odslej povezana

Med novostmi zakona o prekrških je tudi uvedba enotne informacijske infrastrukture za upravljanje z evidencami prekrškovnih organov. Na pravosodnem ministrstvu pojasnjujejo, da bodo evidence prekrškovnih organov zbrane na enem mestu, konkretno za področje prometne varnosti pa bo to pomenilo olajšanje dela organom, ki so pristojni za izvajanje nadzora nad cestnim prometom.

Povedano na primeru, policist bo odslej na podlagi enotne evidence lahko veliko hitreje odredil zaseg motornega vozila, medtem ko mora po trenutni ureditvi preverjati ne le policijskih temveč tudi vse evidence drugih prekrškovnih organov, denimo redarskih služb, ki tudi odločajo o prekrških, ki so določeni kot pogoj za zaseg motornega vozila.

Glede na to, da je bil predlog zakona v strokovno mnenje posredovan Javni agenciji Republike Slovenije za varnost prometa in v medresorsko usklajevanje Ministrstvu za infrastrukturo, bodo predlagane zakonodajne rešitve dokončno oblikovane po prejemu mnenj vseh organov iz strokovnega in medresorskega usklajevanja, zlasti pa navedenih dveh organov, ki izvajata naloge na področju cestnega prometa.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 20
  • maneken 15:51 21.februar 2016.

    pa mi povej, v čem se naša cona 30 razlikuje naprimer od angleške, francoske ali avstrijske, kjer jih imajo po vseh soseskah, pri šolah....itd

  • alibaba 12:58 21.februar 2016.

    bo treba bo ponovit dogodke iz leta 1515.

  • Ludvik Poljanec 18:58 25.december 2015.

    Ko se bo dvignilo 300 000 izbrisanih voznikov in 200 000 ljudi zaprtih v uklonilnem zaporu,ne bi bil rad v koži ljudi ,ki so podpisani pod tako neumne zakone.Zmišljujejo si neumnosti,ki jim ni para.Zaradi polnjenja proračuna so 30 % ...prikaži več voznikov spremenili v alkoholike in divjake in jih kaznovali brez kakršnikoli zakonitih dokazov o posledicah niti elektronski alkotesti niso merilne naprave.Polovične kazni so norost in kršenje ustave. Gre za pravi genocid nad določenimi vozniki in polnjenje proračuna. ESČP je že z mnogo sodbami tako početje označil za kršitve človekovih pravic Klemenčič in Cerar pa tumbata neumnosti.Še bosta odgovarjala kot vsi ostali predhodniki pred ljudstvom in bogom.