Avto
317 ogledov

Multipraktik za izkušene

Honda VFR 800
1/6
Saša Despot
Športno potovalni motocikel, ki s potovanji verjetno nikoli ne bo imel veliko zveze.

Nova Honda VFR 800 je eden tistih motociklov, ki vozniku že po nekaj krogih odpre več vprašanj kot mu ponudi odgovorov. Pravzaprav še nikoli nisem imel tako nejasnega občutka, komu naj bi bil motor sploh namenjen. To se ni spremenilo niti, ko sem prebral vse možne teste motocikla od marca letos, ko je nova VFR po dvanajstih letih ugledala luč sveta. Dilema je torej, lahko bi rekli, globalna. 

Seveda gre za kombinacijo, ki jo najbolje opiše besedna zveza športni potovalnik, vendar vozne lastnosti nove Honde ne govorijo v prid ne eni ne drugi karakteristiki, če ju združimo skupaj. Motor je zelo zaspan pri nizkih obratih, kar ni ravno značilnost potovalnikov, a hkrati nekoliko tog in težko vodljiv, če voznika premami majhen, a zmogljiv 782 kubični, 90-stopinjski V-4 motor, ki se ni bistveno spremenil od prejšnje različice. Motor je z 239 kilogrami težek in len, a pri 7000 obratih, ko se vklopi VTEC, čudežno oživi. Torej, če si želite športne vožnje, vam jo VFR-ka lahko ponudi več kot pa denimo udobnih potovanj.

Drža je prisiljena naprej, tako da so roke ves čas na preizkušnji, sklopka je trda, vetrna zaščita pa pri napol športnem položaju ne pomaga veliko. Vsekakor bi moral biti potovalnik opremljen s tempomatom, kajti kot rečeno, motocikel je greh držati pri nizkih obratih in voznika hitro premami navijanje ročice za plin. 

Definicija za motocikel ali publiko

Če bi iskal motocikel, ki bi odgovarjal nazivu športni potovalnik in se pri tem ne bi omejeval pri razredu ali drugih dimenzijah, bi se brez dvoma oziral po neki drugi, nemški znamki. Pri Hondi pa so očitno želeli narediti motocikel za voznike, ki nimajo izrazitega stila vožnje, večino časa umirjeno vozijo na daljših relacijah, a se vendarle z motociklom radi malce poigrajo. Vprašanje je torej, ali  govorimo o definiciji motocikla ali o definiciji ciljne publike. Honda je, z izjemami seveda, vedno iskala pot do najširše možne uporabnosti svojih motociklov in pri večini tako imenovanih hibridov je vedno postavljala standarde konkurentom.  

VFR 800 je soliden in varen motocikel s serijskim nadzorom zdrsa nad zadnjim kolesom. Sprednje kolo vam ne bo pobegnilo v zrak, čeprav motocikel pri speljevanju kar kliče po tem. Če se vam bo zdelo, da vzpostavljanje nadzora nad motociklom predolgo traja, ko se sistem vklopi, ga ne izklopite prehitro. Vsaj dokler honde ne boste povsem obvladali.

Honda VFR 800 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Poraba je nizka in jo z lahkoto obdržite pri šestih litrih na sto kilometrov. Smerniki se izklopijo sami, pohvalna je tudi led tehnologija. Motocikel je lep, a v beli barvi ne bo pritegnil veliko pogledov. Na voljo je še v klasični rdeči. 

Za dobrih 12 tisočakov tako lahko dobite nekakšen multipraktik, ki je brez dvoma primeren za vsakdanjo uporabo, bistveno manj pa za dolga potovanja. Priporočam ga izkušenim motoristom, ki imajo kar nekaj kilometrov pod pasom, nikakor pa ne začetnikom.

Komentarjev 2
  • Izudin 15:35 20.oktober 2014.

    Ja, do 7000 obratov ima veliko navora in v tem območju se vozi "turistično", če se hočeš bolj športno peljat, ga držiš nad 7000 obrati, takrat je pa pravi športnik, ki je v "dobrih rokah" konkurenčen marsikateremu super sport motorju. ...prikaži več Sicer so pa slednji bolj za na dirkališče, kot normalno vožnjo, ker če se voziš vsaj približno po omejitvah, te zračni upor nič ne špona v prsi, zato je neudobno, ker skoz visiš na rokah. Tako da se ne morem strinjat, da je pri VFR-ki ravno prisiljena drža, vsaj v primerjavi s super športniki. Sem s sopotnico že delal tudi po 700 km na dan, pa nisva bila pretirano utrujena.

  • Izudin 18:27 17.oktober 2014.

    Imam 05 letnik, še kar zadovoljen, ravno prav sport in ravno prav turing.